Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Sammy´s rullande hydrogarden / OG KUSH / 3000 W / TÄLT

  • sammy420

    Member
    2011-02-01 at 01:46

    Allright, dags för lite update.
    Det som har hänt sen sist är att jag inte var riktigt nöjd med hur plantorna betedde sig i mina waterfarms. Rötterna letade sig inte till vattnet som jag ville, samtidigt pallar jag inte med dom värdelösa drip ringarna som följer med WF och jag tycker även att hela idén att driva de med en luftpump var sådär.

    Istället har jag monterat den minsta lilla pumpen jag kunde hitta i varje waterfarm och kopplat den till en bit gummislang där jag pumpar vattnet från botten till toppen.


    Funkar mkt bättre och plantorna har verkligen tagit fart dom senaste dagarna som ni kan se här:

    och här:

    en annan planta:

    och två andra

    O mer plantor

    Jag hade en mindre översvämning i förrgår när jag råkade glömma lägga tillbaka slangen från vattenpumpen i res men där har jag bara mig själv att skylla.. kunde slutat illa men allting gott!

    Jordodlingen har vi ju också, ser också mkt bra ut, dom började bli tunga så jag slängde upp ett nät som stabiliserar lite.. Ska nog snart gå över från Big Bud till Overdrive då de är ca 4 veckor kvar.

    Lite bilder:







    En bild på ballasterna jag använder, riktig nöjd hittills, fett att man kan ställa effekten på dom när man sätter in nya kloner eller har väldigt varma perioder!

    De kommer inte bli några bild uppdateringar på ca 10-12 dagar då jag ska ut o resa lite. En poolare kommer ta hand om plantorna under tiden och det ska bli extremt spännande o se hur dom ser ut när jag kommer tillbaka.

  • fritz

    Member
    2011-02-01 at 02:50

    Mycket stiligt, Sammy! Blir nog kanon det där! :D

    Du kommer nog tappa hakan när du kommer hem från resan och ser hur mycket dom växt!
    Älskar när man varit borta några dagar och överraskas av tillväxten i odlingsutrymmet!
    Man upplever den inte på samma sätt när man ser dom varje dag.

    Hursomhelst, ska bli kul att se utvecklingen i nästa update!

    Trevlig resa min vän! :)

  • shubbe

    Member
    2011-02-01 at 04:42

    Grymt, keep up the good work!

    Längar efter fler bilder på OG Kushen :D

  • fritz

    Member
    2011-02-13 at 18:33

    Har du tagit långledigt, Sammy?

    Jag är lite sugen på en update! :D

  • mrblejser

    Member
    2011-02-13 at 19:40

    @Fritz wrote:

    Har du tagit långledigt, Sammy?

    Jag är lite sugen på en update! :D

    Samma här, förväntar mig en imorgon!

  • chronide

    Member
    2011-02-14 at 04:50

    Lookin good! Var är updaten? :D

    – C

  • sammy420

    Member
    2011-02-15 at 05:23

    Haha, kom precis hem, har faktiskt varit på långresa, totalt jetlagad.
    Men jag ska slänga upp lite snabba bilder.

    Allt ser bra ut måste jag säga.. waterfarmens har växt helt sjukt dom senaste 13 dagarna. Kanske skulle fått lite mer näring då vissa blad visar tecken på vissa brister.. men dom är alltså ca 2,5 vecka nu.. Hela krukorna är helt fulla av helt vita rötter ….bilderna talar nog för sig själva!! Stammarna är riktigt feta… ska nog sätta dom i blom imorgon. Ska testa att inte toppa dom o göra små träd istället.
    .
    För er som kör DWC, bubblare osv måste jag rekommendera Dutch Master Zone, de är riktigt bra för att hålla rent i tanken o få ett friskt rotsystem även om de är lite för varmt i vattnet! Jag är grymt nöjd. I waterfarmens har jag bara använd Zone + HG Aqua Flakes.. Men jag har kört Aqua flakes på halv styrka.. Ska höja nu.. Men inget rotmedel what so ever!

    OG Kushen i lilla tältet stinker!!! Hela lägenheten STANK weed när jag kom hem helt sjukt haha.. dom har växt till sig ordentligt o börjar bli riktigt feta. Det är nog dags att plocka fram förstoringsglaset o börja fundera på skörd o de är ju alltid trevligt! :) Dom har dock lite bruna blad här o var, kan varit nån brist där också ska kolla mer på de imorgon..

    Här är bilderna iallafall!

    Waterfarms OG Kush, 2,5 vecka veg


    Jord OG Kush ca 6 veckor i blom (glömde skriva ner när jag satte dom i blom)





    Ha de gott folks!

  • doctordoom

    Member
    2011-02-15 at 06:35

    Allt som behöver sägas är: mums! Så avis att jag inte kan odla strains som luktar :/

  • b

    Member
    2011-02-15 at 08:37

    ojoj den här tråden hade jag missat helt.

    Sjukt grym tillväxt i de dära waterfarmen och OG Kushen ser riktigt god ut :)

    lycka till

  • fritz

    Member
    2011-02-15 at 13:52

    Nu kommer waterfarmen stjäla uppmärksamheten från budsen lite, men djävlar vad dom hade fetat på sig! :P

    Blir nog finemang det där! :D

  • doskallen

    Member
    2011-02-15 at 14:32

    Fy fan vad trevligt de såg ut!
    Må jag berömma dig stort :) för stort var de!

    Kommer följa denna tråden def.

  • h

    Member
    2011-02-15 at 14:45

    Du är otrolig.
    Helt sinnessjuk odling du har.
    Har skummat igenom text och bilder du lagt upp.
    Det här är något jag ser upp till!

  • sammy420

    Member
    2011-02-15 at 16:14

    Tack så mkt för alla fina kommentarer! Jag är också väldigt hypad att se vad som händer i Waterfarmsen.. Dom är så jävla stabila o kompakta!

    Glömde visa rötterna:

    Ha de gott!!

  • mrblejser

    Member
    2011-02-15 at 19:57

    Snyggt, älskar din dagbok!

    Ser riktigt smaskigt ut, avundsjukan stiger, men jag gläds även för din skull att det går så bra!

    Råkade gå längst ner på sidan först, men jag blundade och bläddrade sedan upp igen så jag kunde läsa och se bilderna i rätt följd!

    Kushen ser sååååååååå god ut!

  • sammy420

    Member
    2011-02-16 at 04:29

    Haha tack för all love, ska göra mitt bästa för att hålla er uppdaterade på vad som pågår i trädgården..

    Funderar lite på vad jag ska göra i lilla tältet efter skörd.. Sugen på att köra hydro där också… jord har inte ett skit på tillväxten de är bara att inse..
    Fristående waterfarms eller samma system som i stora är ett alternativ.. Nån annan form av DWC finns ju också.. Nån som har förslag?
    Har även lite autoflower frön liggandes.. Kanske borde blomma dom nånstans också?

    Har under tiden jag varit hemma insett att mina 8 waterfarm damer dricker endel.. 20 liter om dagen.. runt 2.5L var alltså.. De är helt sjukt?! Detta är VEG? Vi kommer alltså köra MINST 40 liter per dag i blom? Förmodligen mer .. de här blir intressant!

Page 5 of 12

Log in to reply.