Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken SAG Stonehedge & RES DSD. Cocos/Flogro.400W HPS. CUT

  • reaper

    Member
    2009-02-05 at 13:22

    Ser bra ut! :D Längtar efter rusrapporten.

  • rixkrim

    Member
    2009-02-05 at 20:27

    Thanks lads! :hippie:

    Men, är det bara jag som tycker att dom ser väldigt indica-aktiga ut ?
    Hade för mig denna strain skulle vara mer sativa dominant, Eller är det jag som inte läst på om strainen jag odlar ? haha :yeah:
    Har provat googlat runt efter strainen men jag hittade inget speciellt ingående.

    peace.

  • klinton

    Member
    2009-02-05 at 20:42

    Det där såg riktigt fint ut! inte några “ormbon” där inte.
    Denna tråd ska jag absolut följa. :clap:

    /Klinton

  • reaper

    Member
    2009-02-05 at 21:49

    Följer också denna tråd med stort intresse!
    Vad jag har förstått om denna strain är väl ungefär detta:
    SAG hade fått frön av några vietnamveteraner som var cambodiansk sativa, den växer ganska kort och får bredare blad än en normal sativa, korsade den med sin Western Winds och fick Stonehenge.
    Läste detta på Rollitup eller Icmag (kan ha varit ngt annat forum också, det var Sagarmatha som skrev iaf)
    Han verkar dock inte så säker på om fröna han fick var “rena” eller korsade med ngt under åren sen vietnam…

    Edit: hittade var jag fått det ifrån, detta kanske kan klargöra lite mer om dess cambodianska ursprung..
    http://cannagenetic.phpwebhosting.com/cgi-bin/showstrain.pl?StrainChoice=stonehedge

    “Tony, an American and owner of the Sagarmatha seed shop in Amsterdam, said that the original seeds had been given to him by some Vietnam vets (so much for the “breeding” efforts). These vets in turn said that they were the result of their breeding a local (Californian) strain with a Cambodian strain they brought home. “

    Denna Tony huserar på Rollitup.org ibland på Sagarmatha’s underavdelning i forumet om du har några frågor…

  • totte

    Member
    2009-02-06 at 11:06

    ser riktigt bra ut 8)

  • rixkrim

    Member
    2009-02-06 at 14:26

    @ReverendSmOak wrote:

    Följer också denna tråd med stort intresse!
    Vad jag har förstått om denna strain är väl ungefär detta:
    SAG hade fått frön av några vietnamveteraner som var cambodiansk sativa, den växer ganska kort och får bredare blad än en normal sativa, korsade den med sin Western Winds och fick Stonehenge.
    Läste detta på Rollitup eller Icmag (kan ha varit ngt annat forum också, det var Sagarmatha som skrev iaf)
    Han verkar dock inte så säker på om fröna han fick var “rena” eller korsade med ngt under åren sen vietnam…

    Edit: hittade var jag fått det ifrån, detta kanske kan klargöra lite mer om dess cambodianska ursprung..
    http://cannagenetic.phpwebhosting.com/cgi-bin/showstrain.pl?StrainChoice=stonehedge

    “Tony, an American and owner of the Sagarmatha seed shop in Amsterdam, said that the original seeds had been given to him by some Vietnam vets (so much for the “breeding” efforts). These vets in turn said that they were the result of their breeding a local (Californian) strain with a Cambodian strain they brought home. “

    Denna Tony huserar på Rollitup.org ibland på Sagarmatha’s underavdelning i forumet om du har några frågor…

    Den tackar vi mycket för :D
    Kul att veta vad man har i sin garderob hehe.

    Totte, Klinton Tackar och bockar :D

    Alltså, Det skjuter iväg hela tiden. Bara sprutar ut grenar och toppar överallt tycker jag.

    & Lite gratisp0rr – Lite mycket bilder nu but heey, Det är väl aldrig fel ;)

  • reaper

    Member
    2009-02-06 at 14:44

    Shit, den längst till vänster ser ju helt sjuk ut! På ett bra sätt! :D

  • rixkrim

    Member
    2009-02-06 at 14:48

    @Hemophomo wrote:

    Shit, den längst till vänster ser ju helt sjuk ut! På ett bra sätt! :D

    Haha ja, Det blev så efter jag Toppa/fimma.
    den kommer nog bli sjukt buskig ser det ut som. :D
    Bara att hoppas på att det blir en tjej då så är jag nöjd hehe.

  • rixkrim

    Member
    2009-02-11 at 16:05

    Jaha kära growerfriends, Då tycker jag att det är dags för en liten updäjt! :pleased:

    Det växer på som det ska, Tror jag ? hehe
    Har räknat lite och kommit fram till att det var cirka 25 dagar sedan dom först visade sig. :D
    Matar på som vanligt med näringen och dom verkar trivas med den doseringen så jag kör vidare på det.

    Jävligt skum pheno i alla plantor tycker jag.
    Alla växer olika och skiljer sig mycket från planta till planta
    Blad, stammar, noder, längd osv. Men men, Det blir nog kanske bra till slut iaf. Kan även säga att dom börjar lukta rätt så duktigt med.

    Edit: De är toppade allihop så det är nog därför de växer olika.

    Roliga noder

    Tripp trapp trull

    Översikt

    :hemp:

  • rixkrim

    Member
    2009-02-12 at 19:17

    Kan meddela att HPS bulben är iskruvad och timern is set to 12/12 :D
    Satt och väntade på preflowers men dom bara växer och växer och inga preflowers. Vet inte riktigt hur jag ska göra med klonerna. Antingen kör jag på som vanligt om det blir någon tjej. Men man kan väl plocka sticklingar i blom också ? Om det inte gått så lång tid, Bara så man precis ser kön menar jag. Eller är jag ute och vinglar på cykeln då ?

    Taataa

  • vexed

    Member
    2009-02-13 at 21:32

    @rixkrim wrote:

    Kan meddela att HPS bulben är iskruvad och timern is set to 12/12 :D
    Satt och väntade på preflowers men dom bara växer och växer och inga preflowers. Vet inte riktigt hur jag ska göra med klonerna. Antingen kör jag på som vanligt om det blir någon tjej. Men man kan väl plocka sticklingar i blom också ? Om det inte gått så lång tid, Bara så man precis ser kön menar jag. Eller är jag ute och vinglar på cykeln då ?

    Taataa

    Ser riktigt buskigt och trevligt ut. Kommer följa dem in i graven. Hur höga var dem när du satte dem i blom? Mina var strax under 40, om dina var något liknande kan vi ju tävla lite och kolla jord vs. cocos :)

    Att ta sticklingar i blom är inte att rekomendera.

  • reaper

    Member
    2009-02-13 at 23:48

    Verkligen tripp trapp trull :-) Tar du sticklingar i början av blomningen torde det inte vara så farligt, tar väl en stund för dom att återgå i vegg och dom kanske reagerar lite underligt, men allra bäst skulle väl vara nu.

  • dogman

    Member
    2009-02-14 at 08:44

    fin setup du har ordning och reda och dina plantor verkar trivas utomordentligt hos dig :)

  • rixkrim

    Member
    2009-02-14 at 11:24

    Vexed: Shabba. Ja men jag gissar på att de 2 största och buskigaste kommer visa sig vara grabbar hehe. Brukar alltid vara så. Och den minsta av dom är nog en tjej. Tycker det verkar så. I mina förra odlingar så har honan alltid visat sig vara den minsta och kompaktaste medans hanarna har skjutit i längden och är lite mer “tanigare” i fanleafs och allt. Dom är inte så höga pga att jag toppat samtliga. Ville försöka få ner höjden lite på dom :D Men om jag ej hade toppat så hade dom nog varit runt den höjden. Tänkte ta sticklingar idag på den jag TROR är en tjej 🙄 😉 Blir mer och mer spännande hehe.

    ReverendSmOak Kan man lugnt säga haha. Beror med all säkerhet på att jag var lite seg och toppade dom på olika dagar. Skulle egentligen inte gjort så men det blev som det blev :D Ja jag tänkte ta kloner idag medans man ännu inte ser kön. Men jag tror jag vet vad som kan vara vad redan. Vi får se om jag går på en nit. :D

    Dogman Thanks bro. Ja ännu har jag inte fått problem peppar peppar ta i trä. Dom växer bra med bara lampa och bordsfläkt faktiskt. Inge mäsk, Inge RH hehe :D överreklamerat med sån skit 😉

  • rixkrim

    Member
    2009-02-16 at 18:28

    Kan meddela att av 3 plantor så blev 3 hanar :blrrt: :yawn: 😈
    Blev inte så mycket kloner värda att ta då hehe.
    Får väl se det som en lärdom eftersom detta va min “first timer” i cocos så nu när jag vet hur det funkar är 7st nya stonehedge är groddad och begravda så vi får väl se
    Bilder kommer…….Sucka…..Skam den som ger sig eller hur vare?

    Synd att det blev fucking boys hela högen, De va fina. RIP 😉

    PIZ!!

Page 2 of 7

Log in to reply.