Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Köp & sälj (Endast frön) [S] Utomhus frön: Thyphoon-Nepal-Royal Nepal+nyheter 2012

  • mxzy

    Member
    2009-04-02 at 00:58

    Jag är redigt nöjda med fröerna jag beställde för ett tag sen, men jag har en fråga Tanska. Jag lade ca 4 Nepal och 4 Typhoon i pappers metoden, 2 Nepal växte ovan mark tidigt. Medan de andra syskonen blev bara gegga.

    Och Typhoon har jag lagt ca 10st i pappersmetoden, men än så länge så är det ingen som är lovande. Är det så att Typhoon är så mycket segare än Nepal, eller har jag bara haft fruktansvärd otur?

    Keep up the good work Tanska!

  • shubbe

    Member
    2009-04-02 at 09:13
    Mxzy wrote:
    Jag är redigt nöjda med fröerna jag beställde för ett tag sen, men jag har en fråga Tanska. Jag lade ca 4 Nepal och 4 Typhoon i pappers metoden, 2 Nepal växte ovan mark tidigt. Medan de andra syskonen blev bara gegga.

    Och Typhoon har jag lagt ca 10st i pappersmetoden, men än så länge så är det ingen som är lovande. Är det så att Typhoon är så mycket segare än Nepal, eller har jag bara haft fruktansvärd otur?

    Keep up the good work Tanska!

    Hur länge har dom legat i pappersmetoden då?
    Satte fem stycken Thyphoon i pappersmetoden och tre stycken kikade fram efter två dagar och dom andra två efter yttligare två dagar..

  • dumelaka1337

    Member
    2009-04-02 at 10:27
    Mxzy wrote:
    Jag är redigt nöjda med fröerna jag beställde för ett tag sen, men jag har en fråga Tanska. Jag lade ca 4 Nepal och 4 Typhoon i pappers metoden, 2 Nepal växte ovan mark tidigt. Medan de andra syskonen blev bara gegga.

    Och Typhoon har jag lagt ca 10st i pappersmetoden, men än så länge så är det ingen som är lovande. Är det så att Typhoon är så mycket segare än Nepal, eller har jag bara haft fruktansvärd otur?

    Keep up the good work Tanska!

    hmm låt dom ligga ett tag.
    shubbe hade samma noja efter 1-2 dagar.
    det tar tid. jag har haft fröer som fick ligga 7-8 dagar innan de visade något tecken.

  • mxzy

    Member
    2009-04-02 at 14:13
    dumelaka1337 wrote:
    hmm låt dom ligga ett tag.
    shubbe hade samma noja efter 1-2 dagar.
    det tar tid. jag har haft fröer som fick ligga 7-8 dagar innan de visade något tecken.

    De första fröerna när jag kollade rötterna var ju bara gegga, det var inget fast kvar. Men jag har haft dem i typ 2-3 dagar i pappers metoden. Blev dags att trycka ner dem då skalen höll på att lossna, fastän att svansen inte var mer än några milimeter långa.

    Ni för önska mig lycka till och helt enkelt så får vi se :)

  • tanska

    Member
    2009-04-05 at 20:38

    Bilder av Thyphoon i Finland av Kalber på Icmag:

    http://icmag.com/ic/showthread.php?t=117458

    Thyphoon och Nepal frön kvar: Bilder, pris och information, topp av sido 1: https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=44583

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-04-05 at 21:37
    Tanska wrote:
    Bilder av Thyphoon i Finland av Kalber på Icmag:

    http://icmag.com/ic/showthread.php?t=117458

    Thyphoon och Nepal frön kvar: Bilder, pris och information, topp av sido 1: https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=44583

    Riktiga sativa blad. Dessutom kolla färgen WOW!!!
    Hoppas får min zeedz snart :D

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-04-06 at 11:09

    Fick mina idag super glad :D .
    Öppnade pennan så ingenting bara nåt vit i pennan. Blåste från ena enden så papret skulle komma ut alla frön ramlade på golvet 😆 fick leta efter varenda en.
    Engligt min beräkning fick jag nästan dubbelt så mycket som jag igentligen skulle ha :D
    Big up Tanksa!!!
    Tanska håller vad han lovar tom mer!!!!

  • mxzy

    Member
    2009-04-06 at 11:56
    jamaicanrastafari wrote:
    Fick mina idag super glad :D .
    Öppnade pennan så ingenting bara nåt vit i pennan. Blåste från ena enden så papret skulle komma ut alla från ramlade på golvet 😆 fick leta efter varenda en.
    Engligt min beräkning fick jag nästa dubbelt så mycket som jag igentligen skulle ha :D
    Big up Tanksa!!!
    Tanska håller vad han lovar tom mer!!!!

    Gjorde exakt samma sak ;) Hittade dock alla då mina hamnade i sängen.

  • reaper

    Member
    2009-04-06 at 15:51

    Hur långa blir nepal? :)

  • tanska

    Member
    2009-04-06 at 18:28

    @Samhallsfara”]Hur långa blir nepal? wrote:</em/

    Avhänger av jord – gödsel – sol, men kann nämt bli 2 m+ i trädgård i bra kultur. Guerilla är ju lite svårare!

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-04-07 at 12:02
    Quote:
    Guerilla

    Vad är det?

  • zabavan

    Member
    2009-04-07 at 13:18

    Är det bara jag som inte riktigt förstått vad skillnaden är mellan Thyphoon och Nepal? :/

  • lasse_kofot

    Member
    2009-04-07 at 17:51

    Tanska du har pm :)

  • tanska

    Member
    2009-04-07 at 18:12
    jamaicanrastafari wrote:
    Quote:
    Guerilla

    Vad är det?

    Guerilla odling = odling i naturen, så man inte riskerar att bli busted (tagit av polis).

    Till Zabavan: Nepal är min “gamla” strain, odlat sen ca 1978, ren sativa trur jag. – Thyphoon fick jag 2005, sannolikt sativa/indica (mest sativa), mycket tjocka och feta buds, “big yielder”!

  • reaper

    Member
    2009-04-09 at 09:05

    Öppnade just paketet och haha, fick mig ett gott skratt jag också! Fick en del extra frön också!

    Tack så mycket tanska!

Page 36 of 82

Log in to reply.