Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Reflektor, max 500kr

  • Reflektor, max 500kr

    Posted by reaper on 2008-12-23 at 22:50

    Hejsan! Jag undrar om någon har tips till mig vart jag kan köpa en bra reflektor för ungefär 500kr? har kollat omkring lite på head nature, det fanns en där som heter Maxilight, är den bra? Eller kanske någon vet någon bättre?
    Peace out.

    replied 15 years, 4 months ago 3 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • ryder

    Member
    2008-12-24 at 00:32

    Det finns hammarslagsreflektorer lite varstans. På Swegrow finns en för 190kr + frakt.

    http://www.swedish-growsystems.se/main.html

  • reaper

    Member
    2008-12-24 at 20:16

    Men jag vill ha en reflektor som reflekterar så bra som möjligt, och då känns en hammarslagsreflektor lite dåligt? Eller är dom bra?
    Maxilight vs hammarslag, vad skulle ni ta?

  • ganjafarmer

    Member
    2008-12-25 at 04:03

    Reflektorn är nästan det minst viktiga. En fin alu-hammarslagen reflektor räcker gott och väl för att få upp lite gräs. 😈

  • reaper

    Member
    2008-12-25 at 19:27

    Ja men jag tänkte köpa lite finare lampa och då tänkte jag att jag ville få ut så mycket som möjligt av den. Så reflektorn spelar inte så stor roll alltså? Om man ser till hur stor yta jag vill sprida ljuset på då?

  • reaper

    Member
    2008-12-25 at 21:00

    Mannen, lite på de svar du får här. Är du inte nöjd med de reflektorerna som står till buds så byggen egen som är bättre och återkom sedan.

  • reaper

    Member
    2008-12-25 at 22:26

    @GanjaFarmer wrote:

    Reflektorn är nästan det minst viktiga. En fin alu-hammarslagen reflektor räcker gott och väl för att få upp lite gräs. 😈

    Mja, det där beror ju helt på vad man menar. Har man ett helt rum täckt med mylar/vit färg går det väl an att köra utan reflektor. Samma sak om man eldar för kråkorna och kör 1000W i en 60×60-garderob. Då går det kanske an. Men ska man utnyttja ljuset till max är reflektor viktigt.

    I George Cervante’s Grow säger han att man får upp till dubbelt så bra resultat med bra reflektor.

    Maxilight-reflektorn ser ut att reflektera mycket bättre än en hammarslagsreflektor, tack vare reflektorer helt runtom lampan plus “rampen” i mitten av den. Nackdelen är att den kommer att bli varmare eftersom den kommer bli mättad med varm luft. En datorfläkt som blåser upp mot lampan löser det problemet.

    Mvh

  • reaper

    Member
    2008-12-25 at 22:56

    Tack för svaret lena! Jag kommer köra i ett öppet rum, utan mylar etc. Tror nog också att jag kan hålla den någorlunda sval :) Vill verkligen få ut så mycket ljus som det är möjligt. Tänkte köra CMH, så hoppas att den går lite svalare än en vanlig hps iallafall.

Log in to reply.