Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Räcker en Sylvania 250W ?

  • Räcker en Sylvania 250W ?

    Posted by reaper on 2008-08-18 at 11:06

    Hej.

    Jag tänkte använda en Sylvania 250W för 4st LW. Räcker lampan till för 4st, eller ska jag nöjja mig med 2?

    replied 15 years, 8 months ago 3 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • reaper

    Member
    2008-08-18 at 11:09

    Nu lägger jag ner det här…

  • reaper

    Member
    2008-08-18 at 11:24

    Utrymmet är ganska stort. Är en klädkammare på 2×1.20. Jag tänkte skära till ett par flyttkartonger och klä insidan med folie (matta sidan) och ha odlingen innuti denna, jag gissar på att denna blir ca 1kvm stor.

  • jultomten

    Member
    2008-08-18 at 15:45

    Ja, det räcker om du gör som du säger med flyttkartongerna. Givetvis får du inte upp lika bra ljustryck som i en garderob men det bör räcka för rimlig yeild. :)

  • tumstock

    Member
    2008-08-24 at 15:07

    Jag har funderingar på att köpa ett kit med precis samma lampa men tvekar pga rädsla för värmeökningen 😥

    Iom att jag kör på LE 125 och temperaturen i garderoben ibland letar sig uppåt 30c så vet jag inte om jag vågar att ge mig på en hps, dom har ju helt fruktansvärda temperaturer.

    Sitter i funderingar att leta efter en bra och billig utsugsfläkt att försöka montera i garderoben men då dyker problemet med att jag också ska kunna sova i det rummet upp…

    Lukten är inte så mycket av ett problem just nu det blir ett senare projekt och någon skrammlig kanalfläkt kommer inte ens på tal då jag redan har haft en sådan kopplad till braskaminen och den lät som ett aktivt byggområde i åskväder, finns det inget smart sätt att sänka tempen i utrymmet utan att det behöver bullra och dåna?

    Vad är igentligen bäst för att få en stabilare temp? Utsug eller insug?

    Mvh Tumstock

Log in to reply.