Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Projekt balkongodling 2009

  • Projekt balkongodling 2009

    Posted by strainbuzz on 2009-06-30 at 11:45

    Hopp och hej på er alla!
    Städade ur mitt förråd och hittade en box innehållande 8:a okända frön. Så jag har sattit dem i grodd och de beräknas vara färdiga på onsdag eller så.
    Eftersom jag inte vet vad det är för frön och för tillfället inte kan driva upp dem på ett “bra” sätt, så kör jag dem på balkongen;)
    Ja, jag vet att ideén kanske låter flummig, men sånt är livet.
    Kommer att lägga upp bilder och sånt.

    Sola lungt och njut.
    /SB :)

    replied 14 years, 6 months ago 11 Members · 49 Replies
  • 49 Replies
  • grabben

    Member
    2009-06-30 at 13:19

    låter som ett kul projekt ! balkongodlingar e alltid kul 8)

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-06-30 at 13:59

    Kul, men svårt o hinna klart med blommningen nu eftersom de kommer vara i vegg fas i ca 1-1/2 halv månad… Kanske har du ödlings utrustning för att plantorna ska hinna klart o blomma?

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-01 at 10:02

    Grabben: Tack, jo det kändes synd att låta bli :)

    Jamaicanrastafari: Vi får se vad det blir av skönherterna, men jag hoppas i nuläge på åtta fina flickor. Då blir det att ragga upp växtuset med ljus och ge damerna ett skönt spa :)

    Peace out,
    /SB

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-01 at 10:27

    Efter tid och tanke har jag äntligen knackat ur pipan och fått klart för mig vad det är jag sått. OM minnet inte sviker mig totalt.

    Den sista odlingen jag gjorde var Northern Lights och White Widow, så jag antar att detta är vad som låg i boxen.

    Okej, till aktiviteten:


    Här är fröerna som skall gro


    Dag 1 : Så fint de ligger.


    Dag 2 : Ser fint ut och snart ska de planteras med kärlek :)


    Dag 3 : Så söta och spröda, titta det har öppnat upp fint. Nu är det dags.


    Old Bertha blomlåda nu ska den vårda mina älsklingar. Fylls med leca för fint klimat.


    Allt på sin plats :)


    Åtta stycken krukor med leca i botten och jord till toppen.


    Hjärtans fuktig jord till de små fina :)


    Jag tycker om att innreda för de små liven :)


    Så där ja, nu är de planterade och snart redo att avnjuta sol och värme.


    De små liven vill ha tak över sig, för att få ett “mini drivhus”, samt skydd för elaka skatan ;) (I am watching you!!).

    Det var allt för denna gång.
    Kommer med mer info, då liven tittar upp i det blå. Ska bli så underbart att få möta deras blickar med kärlek och positiv energi! :))

    /SB

  • buddah

    Member
    2009-07-01 at 14:45

    Hehe jag blir ju positiv av att läsa :D

    Rejäla groddar! Ska följas!

  • reaper

    Member
    2009-07-01 at 15:10

    Sweet Ska följa den här tråden. :D

    Lycka till.

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-01 at 18:02

    Tack och bockar :)
    /SB

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-03 at 10:15

    Så har det blivit dags för uppdatering.

    Det har nu gått tre dagar sedan de grodda fröerna planterats i jorden.

    Första dagen hände det inte så mycket som ögat kunde uppfatta, hela skönheten skedde under jorden. De små liven började leta sin vägg upp mot solljuset, för att se dagen gry :))

    Andra dagen hade ett par tittat upp:


    En stolt Northern Lights tittar upp i sitt växthus.


    En stolt White Widow tittar upp så fint

    Tredje dagen börjar det hända saker:


    Mumma, vilken skönhet!


    Northern Lights


    White Widow

    Dock verkar 4:a stycken inte riktig vilja spurta upp lika snabbt, men jag väntar eftersom de är individer och tar olika tid på sig att krypa upp.
    5-6 dagar är inget ovanligt, och jag vill ge den all tid de behöver för att bli starka fina flickor.

    Over and out luv and peace :)
    /SB -nöjd och lyrisk-

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-05 at 11:38

    Nu är jag så glad att jag nästan spricker av lycka!
    Tog en titt på mina sötnosar på morgonkulan och såg att det var något ljust i den 4:de krukan bland mina NL. Efter ett par timmar såg jag att två gröna blad krypit upp ur jorden! Vilket innebär att en av de fyra, som kanske inte skulle klara sig visade sig vara en stark krabat!
    Helt bananas hur den måste kringlat runt där i jorden innan hon bestämde sig för att visa sig.
    Ska lägga upp foton ikväll :)

    Peace out brothers and sisters!
    /SB – En glad sprudlande regnbåge för dagen.

  • reaper

    Member
    2009-07-06 at 20:56

    haha kul projekt 😆 blire hps sen eller kör du hela racet på balkongen 😆 😆 😆 lycka till ska följa dig 😉

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-07 at 16:27

    street420:
    Inge HPS i nuläge, ska däremot leka Emil i snickerboa där jag och kniven täljer armatur för LE-belysning ;)
    Med andra ord det blir LE.
    Tack för najs kommnets broder.

    Peace out,
    SB

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-07 at 17:15

    Här kommer uppdateringar från Söndag(5/7) -> Tisdag(7/7).

    Söndag:
    De små liven växer och sträcker på sig mer och mer, gillar hur själva bladformationen börjar “stjärna ut”.


    Northern Lights Söndag kväll


    Northern Lights Söndag kväll


    White Widow Söndag kväll


    White Widow Söndag kväll

    Tisdag:
    Oj, vad det växer helt makalöst med tanke på en mulen dag, men skriven tid så är det en fin kvällsol som skiner över landskapet :)


    Northern Lights Tisdag afton


    Northern Lights Tisdag afton


    Northern Lights groupies Tisdag afton


    White Widow Tisdag afton


    White Widow Tisdag afton

    Har fixat 18Liters krukor, Vermiculite och Perlite som jag ska botanisera plantorna med när det börjar bli dags för omplantering. Har även fixat med näring och sånt OM det skulle behövas.

    Go’ kväll och ha det så mysigt alla ni underbara! :)))
    /SB – fortfarande en glad regnbåge som glittar i skyn –

  • reaper

    Member
    2009-07-10 at 17:15

    Härligt. fina dem är :)

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-10 at 20:19

    Tackar :)
    Ja de växer hela tiden.
    Tyvärr dog två White Widows, de verkade inte vilja, då jag kikade på dem såg jag att ena inte utvecklat rot, och den andra klarade sig inte hela vägen upp. Så jag jordfäste dem i rabatten så att syrrorna kan se dem i alla fall.
    Sedan blev jag förbannad på vinden som antastade växthuset genom att blåsa in ett fönster som låg mot en av plantorna. Någon måtta får det vara! Så under dagen har plantorna stått i mitt fönster på säkert avstånd från den otäcka vinden. Usch den ska inte få ett till tillfälle att våldföra sig så där, fy på sig!!

    Imorgon blir det omplantering och allmänt pyssel med flickorna :)
    /SB – Lätt som en puff i det blå :)

  • strainbuzz

    Member
    2009-07-11 at 19:34

    Hej och hopp i sommarens kluriga väder.

    Här kommer en lysande stor uppdatering :)
    Onsdag(8/7) -> Lördag(11/7)
    (bilder och text löper i kronologisk ordning)


    Lunch med brudarna, vi solade bort en timme över grillad lax med örtasås, rix mix och en Grekisk bondsallad :)
    Alltså det är SÅ galet lätt att sitta och beundra skönheten i timmar. Hoppas att det inte ställer till något på andra fronter heh heh, om jag säger som så.

    Eftersom vädret äventyrar för mycket med opassande regn och rusk, får NL och WW stå i mitt fönster och njuta av solen tills vädergudarna styr upp med sol och värme.

    Sköna bilder att njuta till.

    Tog en resa till en stad;) för att uträtta lite sporadiska ärenden då jag passerade Jula och Bauhaus. Där blev jag fast i ett par timmar vilket resulterade att jag fixade:
    Armatur, kjedjor, krokar, beslag och kopplingsmojjar till armaturen. Helt fantastiskt, eftersom Jula hade rea på lysrörsarmatur, så det blev liksom inget snack utan ren och skär investering :P


    Hela bygget, allt är klart.


    Allt är på plats. Imorgon återstår det roliga att fixa med doran, börjar att stiga lite, så att säga så nu åker det upp ett par… Playboy’s posters eller Kalle Anka bilder :P Häh. Näh då, har andra planer som både gynnar plantorna och insynen.

    Det var allt för denna gång :)
    Over and out – Peace and Love,
    /SB – Kommer moln kommer ljuset!

Page 1 of 4

Log in to reply.