Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken PPP, 125watt le.Stealth

  • PPP, 125watt le.Stealth

    Posted by reaper on 2008-05-28 at 23:26

    Pure Power Plant Fem. från nirvana.
    Setup; 125 watt le röd,silent badrumsfläkt+varvtalsregulator,kolfilter.
    12 cm dator fläkt som insug. I ett skåp som är 110x45x40cm. Inget ljusläkage, och ganska ljudlös setup.

    Planen är Scorg eller hård Lst.

    Dag 2

    Inte så mkt å säga om d ännu.

    replied 15 years, 10 months ago 3 Members · 12 Replies
  • 12 Replies
  • reaper

    Member
    2008-05-29 at 06:22

    borde du inte köra med blå LE när du veggar?

    eller har du tänkt blomma direkt med tanke på det lilla utrymmet?

  • riddim

    Member
    2008-05-29 at 07:20

    Det där blir nog bra…
    Jag får nog ändå instämma med föregående talare; borde du inte ha en BLÅ LE under vegg?

    Utfläkten är en vanlig badrumsfläkt från CO?

    Vad ligger temp på? Luftfuktighet osv?
    Är inte intresserad för att du har en liknande setup som den jag planerar att använda.

    Tja.

  • reaper

    Member
    2008-05-29 at 07:29

    Att vegga under den där 125w 2700k lampan kommer gå utmärkt. Tajta fina plantor om man ligger på och steker med lampan tillräckligt..

    Blomningen kommer dock gå segt och dina plantor kommer vilja sträcka sig ganska mycket. Så var beredd på nåra veckor extra på blomtiden och ha lampan extremt nära topparna.

    Hur länge planerar du att vegga? jag skulle tippa på att runt 2v är max..

    Lycka till!

  • reaper

    Member
    2008-05-29 at 21:17

    Jo, jag kanske borde ha en blå lampa, men det har jag inte så den röda får duga. Tempen ligger på ca 25-27 grader, rh ca 60%. Veggar ca 2 veckor.
    Just nu så står den i 1 liters kruka. Skall byta till en större om ca 1 vecka.
    P-jord från hasselfors med perlite & vermiculite.
    En 12 cm data fläkt e monterad så den blåser på lampan och plantan rör på sig lite. 5-6 cm avstånd till lampan.
    Ser ut att må ok.

    Hur långt upp bör jag sätta nätet???? ca 15-20cm????

  • riddim

    Member
    2008-05-29 at 21:43

    @MegaHigh wrote:

    Att vegga under den där 125w 2700k lampan kommer gå utmärkt. Tajta fina plantor om man ligger på och steker med lampan tillräckligt..

    Blomningen kommer dock gå segt och dina plantor kommer vilja sträcka sig ganska mycket. Så var beredd på nåra veckor extra på blomtiden och ha lampan extremt nära topparna.

    Förlåt mig, men har du inte tagit fel nu?
    En röd LE ligger väl på 2700K och är snarare den man ska ha i blom?
    Eller menar du att MER ljus behövs?

  • reaper

    Member
    2008-06-01 at 16:32

    Tjena jag har själv kört PP med 200 w Le Röd och jag tyckte inte att det växte något bra med 24 h. Därimot så fort jag bytte till 12 / 12 växte det så det knaka, Mina PP verkade behöva mörker timmarna, Verkade må som bäst då

  • reaper

    Member
    2008-06-01 at 17:50

    Jag kör på 18 timmar ljus nu, tänkte vegga i ca 2 veckor. Skall börja med lst så snart jag kan. Men än så länge har det inte hänt mycket.

  • reaper

    Member
    2008-06-05 at 08:28

    Dag 10


    Den har nästan inte skjutit i höjden någonting. Har fått några nya blad, verkar komma ganska tight, men de nedersta balden ser nästan lite gulaktiga ut. Vad kan de bero på?
    Har planterat om till 8-10 liters kruka nu, med hasselfors p jord & vermeculit/perlite.
    Får nog vegga ca 1 vecka till! Vad tror ni?

  • karotten

    Member
    2008-06-24 at 00:54

    Tjenare där! Vore kul med en uppdatering, börjat blomma än kanske?

    Läste din tråd om kolfilterna och fläktarna, söker en smidig lösning själv och undrar över diametern och längden på filterna (det nuvarande och 100mm om du har kvar det). Funderar på att göra ett eget custom filter med den starkare badrumsfläkten till. Hmm får spåna vidare lite till…
    Med LE gör du rätt i att testa ScrOG tycker jag, och för att ta tillvara på utrymmet varför inte en vertikal sådan med nät båda höger o vänster om lampan :D

    Uppdatera gärna, du kör på den intressantaste storleken av odling!

  • reaper

    Member
    2008-06-24 at 19:01

    10 Juni.Dag 1, 12/12

    Den växer på fint.
    Har fått ett scrog nät över sig. Lite blåkorn och nu har jag börjat med Canna flores. Man får trycka ner topparna varje dag, missade det nu vid midsommar och fått ett par brända toppar, men det skall nog lösa sig.
    Frågan är ju när det är dags att släppa upp topparna. Skall jag vänta en vecka till eller är det dags nu????Man börjar se vit små spröt här och där.

    Den får ju inte bli för lång!!!
    24 Juni.Dag14, 12/12

    Karotten Mitt 100mm filter är 25cm långt+5cm stos. Så, komplett med fläkten är det ca 35-37 cm tror jag. 15 cm i diameter.

  • karotten

    Member
    2008-06-25 at 04:39

    Ser mkt fint ut! Är ju gott om plats under nätet än så varför inte hålla budsen på samma nivå så länge som möjligt. LE tappar ju mkt kraft på korta avstånd.
    Tack för infon om filtret, hade blivit svårt att få plats med det i mitt 40x60x75 utrymme 😉

    Väntar med spänning på nästa gång, ha det gott! :D

  • reaper

    Member
    2008-06-25 at 06:23

    Får väll fortsätta peta ner topparna under nätet ett tag till kanske. Låter som en god ide i mina öron iallafall.
    Karotten Ja du kanske skall försöka göra ett eget custom filter som är “plattare” och inte tar upp så mkt världefull plats. Men ett fungerande filter känns viktigt om man kör stealth varianten.
    Kolla in detta https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=56477

Log in to reply.