Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Planer för sommar 2011 typhoon hjälp med tips

  • Planer för sommar 2011 typhoon hjälp med tips

    Posted by rambo on 2011-04-25 at 14:17

    Hej! alla glada swecanners som det ser ut nu värkar sommarn komma tidigt i år satt ute i dag i 23c i skuggan :O och grävde som ett djur. Tänkte förberreda mig nu inför maj då jag hade tänkt att börja.

    Hann dock inte att kalka men men.

    Tänkte köra
    vanlig blomjord från ica
    Hönsgödsel
    orikdeekompost
    blåkorn i blom

    sen slänga i lite äggsal för att höja lite på pht och benmjöl dock ligger pht ganska illa till på jorden ingen kvalites jord direkt var 5 st för 100kr så passade på :P ph ligger på 5.4 – 5.6 men antar att pht åker up lite efter gödslandet av höns gödsel.

    Hade även tänkt att gro dom inne bara och slänga ut dom i det fria och ha lite vanligt jord samt lite frösådd jord på övrelagret med lite mindre näring så växterna inte bränner rötterna av sig eller något liknande när dom är små.

    Sist körde jag med bara hönsgödsel och jord och blev nöjd men vill ju att dom ska få det bästa som dom förtjänar :)

    Tips och ideer hur jag skulle kunna gå tillväga skulle vara kanon ! :)

    Skulle även vara lite kul och se vad ni tycker för jordblandning som är bäst alla har iofs olika åsikter om vad som är bäst men alltid kul och se hur andra kör :)

    Mvh Rambo :hemp:

    replied 12 years, 11 months ago 5 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • canelbulle

    Member
    2011-04-25 at 14:54

    Snart kommer BillBall komma och få mod-vrede när han måste flytta tråden till Coffeeshopen. Undra hur lång tid du har på dig? *räknar ned*

    Om jag var du så skulle jag nog hellre använt mig endast utav blåkorn. Det är lätt hänt att du bränner plantorna med hönsgödsel. Kogödsel är mildare för rötterna om du behöver gödsla.

  • rambo

    Member
    2011-04-25 at 20:16

    @Canelbulle wrote:

    Snart kommer BillBall komma och få mod-vrede när han måste flytta tråden till Coffeeshopen. Undra hur lång tid du har på dig? *räknar ned*

    Om jag var du så skulle jag nog hellre använt mig endast utav blåkorn. Det är lätt hänt att du bränner plantorna med hönsgödsel. Kogödsel är mildare för rötterna om du behöver gödsla.

    Jo sant med det du säger att man kan bränna dom lätt med hönsgödsel. Men höjer pht en bra mck mer med hönsgödslet också mer lite där jag tänkte också och behöver desutom ösa på mer med ko gödsel än vad jag skulle kunna behöva göra med hönsgödsel rätta mig om jag har fel men har 4 ställen att hålla koll på så gör det mesta för att slippa springa på massa gödsel i onödan :P

    Rambo

  • mrblejser

    Member
    2011-04-25 at 20:23

    Jag klippte av pet-flaskor och ställde över plantorna när de var mindre, för att få lite extra värme och högre luftfuktighet i början av deras liv. Fungerade bra för mig, vet dock inte hur nödvändigt det är!

  • rambo

    Member
    2011-04-28 at 20:42

    @Mrblejser wrote:

    Jag klippte av pet-flaskor och ställde över plantorna när de var mindre, för att få lite extra värme och högre luftfuktighet i början av deras liv. Fungerade bra för mig, vet dock inte hur nödvändigt det är!

    Jo jag har själv använt mej av pet flaskor dock är det tok för många kommer behöva många pant flaskor tror jag skippar nog det för i år. Men sant som du säger i början på maj kan det fortfarande vara lite små kyligt ute och hålla fukten bra men kan väl säga så att göra det på 120 st låter ingen vidare.

    Mvh Rambo

  • cr0w

    Member
    2011-05-01 at 02:34

    Jag lånar den här tråden då jag har en fråga om just utomhusodling av Thyphoon.

    För cirka två veckor sedan var jag ute och planterade ett gäng Thyphoon-frön i en glänta mellan en barr- och en lövskog. Jag såg till att memorera exakt var gläntan låg, var lite orolig att hitta tillbaka nämligen.

    Nu gick jag för att besöka platsen. Gläntan hade jag inga som helst problem att hitta till, men själva odlingsplatsen kunde jag då bara inte hitta! Jag hade grävt ett hål på kanske 3dm i diameter. När fröna var utplacerade hade jag täckt över det hela lite grann med avryckt gräs osv, så det inte var lika tydligt att någon varit där och grävt. Det verkar helt enkelt som att jag kamouflerade för bra, för jag kunde bara inte hitta gropen. Det var dessutom lite frostigt så allt gräs var lika stelt och fastfruset till marken, det gick inte att se om något gräs var avslitet. Sjukt jävla irriterande, min första odling, jag misstänkte att den mest skulle bli för att lära sig och att den inte skulle ge så mycket men inte hade jag räknat med att det skulle gå åt helvete såhär fort.

    I alla fall, fröna ligger ju fortfarande någonstans där ute, så till min fråga:
    Hur stor chans tror ni fröna har när jag inte kan rensa upp växter omkring dem? Det hade redan börjat växa rätt rejält i gläntan, många små gröna växter kikade upp överallt i marken, så de lär ju sno rejält med näring. Hur väl tävlar Thyphoon mot övriga växter? Jag vet inte riktigt vad det var för växter, men gå till första bästa lövskog och titta ner på marken så ser ni alla möjliga olika små gröna bladväxter, sådant var det. Kommer de ha någon chans? När bör jag återvända för att kunna hitta mina förlorade vänner?

  • bonneweeds

    Member
    2011-05-04 at 08:26

    Till Cr0w

    Är ingen expert jag heller. Och samma som dej är det första gånget som jag odlar jag också. men om dom nu klarar sej så kommer du att hitta dom för den info som jag har om typhoon så blir dom väldigt stora. Och sålänge dom får vatten skal dom nog klara sej. :)

  • rambo

    Member
    2011-05-04 at 10:52

    ifall det är mellan löv skog och en barr skog lär inte ph värdet vara för surt. Typhoon klarar det mesta, Tanska började tex i slutet på mars :O

    synd att du inte hitta tillbaka ditt men du får ta och röka en fet jävel och gå på skatt jakt ;)

    Ska nog inte vara ngn fara med att det växer där men igenkligen är det bäst att du rensar bort det samt röter och det innan du börjar plantera men dom flesta rötterna lär ha gått sönder när du grävde dock men inte alla.

    Hur många är det btw ?hur har vädret sätt ut där hos dig ? Tänkte hade snö här i förrgår

    Mvh

  • cr0w

    Member
    2011-05-08 at 14:05

    Tack för svaren.

    Det är rätt många faktiskt, 20-30 stycken haha. Såhär i efterhand vet jag att det är alldeles för många på en så liten yta. Jag ville bara att något skulle dyka upp, men istället kanske jag bara har gjort det svårare för dem när de alla slåss om näring.

    Vädret här är ganska bra, sen jag planterade dem har det regnat cirka 1 gång i veckan, annars solsken. Jag får gå tillbaka senare och se ifall de har dykt upp helt enkelt!

Log in to reply.