• pijotor

    Member
    2010-04-06 at 11:26

    E: Hittat Hampafrön på Coop Forum.

  • hemligarne

    Member
    2010-04-07 at 17:56

    har bombat hela parken o centrum med hampa frön=)

  • whiterasta

    Member
    2010-04-08 at 08:20

    jag tycker det är sorgset och se när folk som är med i overgrow projekten många ggr kör helt drogfri hampa och man ser hur kommungubbar, sommarkids står och ska rycka upp dessa plantor och kassta bort.
    Jag blir ledsen att se att människan är så långt ifrån livet som vi är just nu, det där är mat, kläder, tillbehörs planta som kasstas bort.
    Så jävla sjukt när man tänker efter..
    Sverige, Sverige missfoster land

  • dxtr

    Member
    2010-04-08 at 09:28
    WhiteRasta wrote:
    jag tycker det är sorgset och se när folk som är med i overgrow projekten många ggr kör helt drogfri hampa och man ser hur kommungubbar, sommarkids står och ska rycka upp dessa plantor och kassta bort.
    Jag blir ledsen att se att människan är så långt ifrån livet som vi är just nu, det där är mat, kläder, tillbehörs planta som kasstas bort.
    Så jävla sjukt när man tänker efter..
    Sverige, Sverige missfoster land

    +1

  • ilsken

    Member
    2010-04-08 at 15:43

    nån som vet vart man kan köpa hampa i 08 kollar flera affärer men ingen lycka :(

  • laban-labolina

    Member
    2010-04-08 at 19:23

    @iLsKeN“]nån som vet vart man kan köpa hampa i 08 kollar flera affärer men ingen lycka wrote:</em/

    Då kolla du inte tillräkligt noga då.

  • captainredeye

    Member
    2010-04-19 at 15:54

    Jag tänker absolut vara med, ska investera i något kilo frön och sprida dem överallt i Uppland!

    P.S. Upptäckte denna sida för typ 1 vecka sen och måste säga att det är skönt att det finns ett ställe där vi cannabisförespråkare kan samlas och diskutera! Man känner sig lite mindre ensam nu :) <3

  • reaper

    Member
    2010-04-22 at 13:44

    Självklart är man med… :D alltid lika kul varje år att se lite fina växter i centrala områden… :D

    keep up grow up XD

  • reaper

    Member
    2010-04-22 at 22:00

    mina har då stått ute mer än 1 månad nu. 3 av dem blev plockade.. de visste jag från början då dem stog i en kruka på en dumt ställe men de var bara för o retas :)

    dock står 4 andra kvar och växer på finfint.. dock sakta men dem har dubblat i höjd och är nu ca 35cm höga ;)

    Dessa växer väldigt publict och kommer fottas när de e lönt :)

    (fröna e köpta på nätet från början, impad att dem klarat sig ute i detta skitväder i haft den senaste 1, 5månaden)

  • citron

    Member
    2010-04-24 at 05:51

    Hur skulle det funka att sprida på hösten/början av vintern så ligger fröna i dvala under vintern och börjar växa till våren?

    Blommar “ICA frön” någonstans i sverige? Ifall det är så att dem hinner blomma i skåne så skulle man ju kunna befrukta honorna med pollen från typ lowryder eller annan AF.

    En till sak, fåglar kan ju sprida frön den naturliga vägen, undra om det hade varit värt att mata fåglarna hela vintern med enbart hampafrön?

  • humlan

    Member
    2010-04-25 at 14:30

    Väntar tills Kommunen fixar med rabatterna då är det dags.. :)

    Hihi.

  • higherthangod

    Member
    2010-05-01 at 11:06

    Hahah det har jag aldrig tänkt på! Haha vilket kaos det skulle bli om det växer hampa i hela komunens rabatter 😆
    Att köpa 2 kilo hampfrön är inte så dyrt heller! :fniss: Det kostar cirka 129 kr för en påse, men de är det väl värt?

  • higherthangod

    Member
    2010-05-01 at 11:09

    Att plantera en stor, fet hampa i en gräsrondell hade inte heller varit så fel 😉 Jag tror att jag ska göra det faktiskt :) Någon som är på? ;)

  • Anonymous

    Guest
    2010-05-01 at 11:59
    HigherThanGod wrote:
    Någon som är på? ;)

    Jag är lätt på! Men vart fixar man hampafrön? Finns dom på vanliga mataffärer?

  • fetagreken

    Member
    2010-05-01 at 12:33

    Vart köper man frön? Jag har kollat i 3 stora butiker men inte hittat något. Står det på djuravdelningarna eller?

Page 3 of 4

Log in to reply.