• wayne

    Member
    2010-03-20 at 10:46

    Det beror såklart på var man bor.
    Industrihampa brukar klara av frost. Men man vet ju inte vad det är för sort när man köper fågelfrön.

  • musk

    Member
    2010-03-20 at 15:39

    Saker som heter “Hampafrö” går dessa att kort och gott slänga nävar med på fält så finns det viss chans att några blir växter?

    Eller är det speciella namn/företag man ska kika efter?

    :)

  • arjeplogarn

    Member
    2010-03-21 at 20:13

    ja är lätt på, ska bli roligt att sätta frön på väl valda platser och hoppas på det bästa!!

    😈

  • pijotor

    Member
    2010-03-21 at 20:24

    Sjukt kul att så många tänker var med i år. Det är viktigt!

    Låt oss göra Sverige grönt. 🙄

  • reaper

    Member
    2010-03-22 at 12:27

    Har läst lite om det om det verkar vara en jävligt kul ide.

    Har dock inte bestämt mig för om jag ska va med eller inte…

  • ilovehippies

    Member
    2010-03-22 at 18:27

    Klart man ska dra sitt strå till stacken och råka tappa lite fågelfrön i omedvetet taktiskt utplacerade områden i år!

  • laban-labolina

    Member
    2010-03-24 at 22:56
    grodden wrote:
    När är det lagom att slänga ut dem? Vill ju inte att de skall frysa.

    Typ dagen efter att komunen har lagt ut ny jord.
    För då kommer dom i veckan och planterar nya blommor.
    Och då åker fröerna med ner i marken så har man fått grov jobbet gjort.
    Och samtidigt så kan man hoppas att det regnar typ dagen efter dom planterat så går allt ännu bättre för en.
    Laban.

  • weedloco

    Member
    2010-03-25 at 00:18
    Laban-Labolina wrote:
    grodden wrote:
    När är det lagom att slänga ut dem? Vill ju inte att de skall frysa.

    Typ dagen efter att komunen har lagt ut ny jord.
    För då kommer dom i veckan och planterar nya blommor.
    Och då åker fröerna med ner i marken så har man fått grov jobbet gjort.
    Och samtidigt så kan man hoppas att det regnar typ dagen efter dom planterat så går allt ännu bättre för en.
    Laban.

    Jag har lyckats tajma in att så dagen innan 3 regndagar i rad :D

    De blev ett par hundra st i blomlådorna som hängde längs ån…. du vet, där vid guldtjuren 😉

    De hann bli ca 15cm innan kommunens blommor vissnade och allt blev utbytt :(

    Vid närmare eftertanke så kunde man ju valt ett såpass mycket bättre ställe än en blomlåda med dåligt med vatten… typ vilken rabatt som helst i hela stan 🙄

    Jag ville ju bara att tjuren skulle ha nåt gott att mumsa på 8)

    Peace

  • frihet

    Member
    2010-03-25 at 05:44

    Får man köpa industrhampa utan att ha nåt slags specialtillstånd ? Fågelfrön är väl steriliserade eller har jag fel ?

  • reaper

    Member
    2010-03-31 at 13:14

    Oooo vad trevligt att våren e kommen, har sätt små liv ute lite var som i staden.. ;) en vecka ute i regn o rusk och dem står finfint fortfarande :)

  • joker_the_toker

    Member
    2010-04-01 at 06:20

    Tänkte att jag skulle införa en ny art i linköping-motala-borensberg när jag åker förbi på min turné. Har dock inga fröer till det här… Har fyra frågor som skulle vara bra om jag fick svar på..

    Följer man inlägget uppifrån till ner så kommer vi till frågorna (säger jag lite artigt, typ som en gameshow host skulle säga)

    Fråga 1.
    Vad tycker ni, ska jag använda hampa frön som finns på affären? Dom innehåller inget alls i thc väg tyvärr, tänkte om det innehåller lite THC så kanske det är en vassare kniv i ögat på lagenslånga kuk.

    Fråga 2.
    Eller ska jag fråga någon swecanare lite snällt om dom har lust att avvara 100 fröer till det här projektet (av någon fin strain, som givetvis innehåller en avsevärd mängd THC)

    Fråga 3.
    Sen en liten fråga till dom som är vaknare än vad jag är just nu (13 koppar kaffe sen igår kl 22 och mer Parkinsonism än vad en med Parkinson, kan nästan tro att jag är mangan förgiftad, alltså jag skakar som en dildo(om ni undrar varför jag är vaken så är det för att jag inte har något röka ännu:( )

    Fråga 4.
    Vet någon av er hur långt pollen från en cannabis planta kan färdas? Ska kanske odla lite ute i sommar på min hemort.

    Fridens

  • whitewidow

    Member
    2010-04-02 at 12:49

    klart att man ska:D

  • andreas

    Member
    2010-04-02 at 13:04

    @joker_the_toker

    Varför skulle man så riktiga frön?
    De är ju bara till för att synas, inte användas….

    Och ang. pollineringen så har jag själv faktiskt aldrig tänkt på det.
    Visst når det kanske ganska långt, men som sagt är de till för att synas, och då främst vid centrala områden. Och man får ju hoppas att man odlar sitt eget på ett lite mindre centralt ställe.

  • popanonikok

    Member
    2010-04-02 at 13:17

    Jag visste inte att det fanns andra som hade samma idé som jag :D

    Jag och en kompis snackade om att göra detta förut, nämligen, utan att ha hört om något “Projekt Overgrow”

    Funkar hampafrön frön ica?

  • laban-labolina

    Member
    2010-04-05 at 22:14
    weedloco wrote:
    Laban-Labolina wrote:
    grodden wrote:
    När är det lagom att slänga ut dem? Vill ju inte att de skall frysa.

    Typ dagen efter att komunen har lagt ut ny jord.
    För då kommer dom i veckan och planterar nya blommor.
    Och då åker fröerna med ner i marken så har man fått grov jobbet gjort.
    Och samtidigt så kan man hoppas att det regnar typ dagen efter dom planterat så går allt ännu bättre för en.
    Laban.

    Jag har lyckats tajma in att så dagen innan 3 regndagar i rad :D

    De blev ett par hundra st i blomlådorna som hängde längs ån…. du vet, där vid guldtjuren 😉

    De hann bli ca 15cm innan kommunens blommor vissnade och allt blev utbytt :(

    Vid närmare eftertanke så kunde man ju valt ett såpass mycket bättre ställe än en blomlåda med dåligt med vatten… typ vilken rabatt som helst i hela stan 🙄

    Jag ville ju bara att tjuren skulle ha nåt gott att mumsa på 8)

    Peace

    Det var ju snällt tänkt på den.
    Den står ändå och har det så tråkigt.
    Jag tamjade parken perfekt föra året.
    Och skall så göra i år igen.
    Och i år lär dom ta sig ännu bättre.
    Då jag haft dom i frysen 2 veckor .
    Och nu i kylskåpet för att härda dom till bättre grobarhet.
    Laban.

Page 2 of 4

Log in to reply.