Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken OUTDOOR 2007 nya bilder

  • reaper

    Member
    2007-06-14 at 12:08

    Nope,det är ju då du får reda på vad som blir vad,Peace

  • reaper

    Member
    2007-06-14 at 12:17
    Diggy wrote:
    Okej, men grejen e den att jag har ju planterat dom utomhus, så de kommer inte gå in i blom förräns om en riktigt lång tid har jag för mig..Bor i zon 1.
    Så det finns ingen chans att de visar kön innan blommen?
    Peace

    Diggy[/qujo da det finns det alltid..men det beror nog på vikken strain du kör på….jag har nirvanas early special och den ska blomma tidigt och ska vara utomhusplanta….min har inte börjat blomma än men börjat visa sina preflowers….kan man säga att den då håller på o blomma??? det vet jag inte! :?

    men om du e orolig inför blommningen så tror jag att det ska va så¨att de blommar efter midsommar…..men de hinner nog inte bli färdiga tills des..nått får du iallafall…..antigen småbuds eller varför inte acetonhash`? 😈

    jag bor i zon 2 föresten

  • reaper

    Member
    2007-06-14 at 12:18

    @SPUN1636 wrote:

    Nope,det är ju då du får reda på vad som blir vad,Peace

    så om mina plantor visar preflowers…då kan man säga att den börjat blomma eller? :?:

  • reaper

    Member
    2007-06-14 at 15:09

    Okej, så man ser bara kön när de blommar.
    Men, iom att de börjar blomma när de får 12/12 ljus/mörker så borde inte det bli förräns naturen har sin gång och ser till att det blir så, inte sant?
    Och då borde mina plantor kunna växa sig grymt stort tills dess..Jag menar, om de börjar blomma om ungefär 1 månad så..Då borde de ju hinna bli rätt stora?
    Så om de veggas i en månad till, och sen går i blom, då borde jag ju få skit mycket?:D
    Är ju rookie som ni förstår, men jag tror att jag kommer få en fin skörd :)

    – Diggan

  • reaper

    Member
    2007-06-14 at 22:02

    @Diggy wrote:

    Okej, så man ser bara kön när de blommar.
    Men, iom att de börjar blomma när de får 12/12 ljus/mörker så borde inte det bli förräns naturen har sin gång och ser till att det blir så, inte sant?
    Och då borde mina plantor kunna växa sig grymt stort tills dess..Jag menar, om de börjar blomma om ungefär 1 månad så..Då borde de ju hinna bli rätt stora?
    Så om de veggas i en månad till, och sen går i blom, då borde jag ju få skit mycket?:D
    Är ju rookie som ni förstår, men jag tror att jag kommer få en fin skörd :)

    – Diggan

    du kan ha r’tt ingen aning men vad jag vet/hört så om man inte har en atoblommande strain så börjar det blomma efter midsommar nån gång….rätta mig om jag har fel 🙄

  • reaper

    Member
    2007-06-14 at 22:55

    Du har säkerligen rätt, jag är som sagt helt ny på detta.
    Enda infon jag har fått är genom detta forumet (love ya) :D
    Men detta med autoblommande, vad är det?
    Strainet jag kör på är nämligen okänt från ett Afrikanskt land.
    Vad tror du om kvaliteten på det?

    Peace – Diggy

  • reaper

    Member
    2007-06-15 at 07:37

    @Diggy wrote:

    Du har säkerligen rätt, jag är som sagt helt ny på detta.
    Enda infon jag har fått är genom detta forumet (love ya) :D
    Men detta med autoblommande, vad är det?
    Strainet jag kör på är nämligen okänt från ett Afrikanskt land.
    Vad tror du om kvaliteten på det?

    Peace – Diggy

    autoblommande är det strain(OUTDOOR) som man kan ha till utomhusodlning…de bästa så att säga men asså jag vet inte heller så mycket om det för att jag har fröna som är anpassade till just utomhusodling och de är autoblommande… hmm tycker det e svårt o förklara..NÅN SOM KAN HJÄLPA MIG?
    men går det inte bra nu så kan du ju alltid försöka nästa år….men bättre resultat..men jag förstår att du inte vill vänta så länge….jag lade ett par frön från de där mangoweedet…hade den hela sommarn på balkongen men inget hände förutom att den fick en massa lus o skit…..tror stammen finns kvar här nånstans..

    afrikanska strains brukar ofta va starka o tål en del…..du kan till o med bli stenad på bara bladen A la Rastafari 😉

    😡

  • genesis

    Member
    2007-06-15 at 11:09

    Autoblomm är när en planta börjar blomma av ålder och inte av hur många timmar ljus den får.

    Och vad jag kan komma ihåg så e inte early special autoblommande, kanske bara nån % autoblommar av dom. Mina jag hade ute 2005 började blomma i mitten av augusti i zon 2 iaf och då hade dom redan visat preflowers i mitten av juli.

  • reaper

    Member
    2007-06-15 at 11:27

    @genesis wrote:

    Autoblomm är när en planta börjar blomma av ålder och inte av hur många timmar ljus den får.

    Och vad jag kan komma ihåg så e inte early special autoblommande, kanske bara nån % autoblommar av dom. Mina jag hade ute 2005 började blomma i mitten av augusti i zon 2 iaf och då hade dom redan visat preflowers i mitten av juli.

    presis det jag försökte säga…hmmm typ. 😳 :P

    a min planta började visa redan när jag började vegga den…meningen va att jag skulle sätta ut de nu faktiskt igår då skulle de vart 1 månad vegg……men gjorde det redan efter ca 2 1/2 – 3v för de växte som fan.
    redan ca efter v2 så visa den lite pre nu har den visat till 100% att det e preflowers….nu är frågan…….tror du den börjat blomma då?

    4 dagar:

    10 dagar:

    typ 20 dagar gammal:

  • reaper

    Member
    2007-06-15 at 11:31

    @NoMercy wrote:

    @SPUN1636 wrote:

    Nope,det är ju då du får reda på vad som blir vad,Peace

    så om mina plantor visar preflowers…då kan man säga att den börjat blomma eller? :?:

    På väg att börja blomma,allså positivt.

    Peace

  • genesis

    Member
    2007-06-15 at 11:36

    Det e bara några % av early special som autoblommar men du kan ju haft tur och fått nåra med autoblomm.
    Men du ser ju om det börjar bli små buds eller om det bara kommer preflowers hela tiden.

    Men som sagt mina visade också preflowers runt den här tiden men började inte blomma ordentligt förens augusti.

  • genesis

    Member
    2007-06-15 at 11:38

    Fina plantor föresten :P blir det en fin sommar så går nog allt bra ändå.
    Lycka till 8)

  • reaper

    Member
    2007-06-18 at 11:44

    UPDATE FFS!

    ;)

    – Diggy

  • reaper

    Member
    2007-06-18 at 18:58

    shit va niiice:D!!Hoppas de går bra me den där vackra odlingen:D

  • reaper

    Member
    2007-06-18 at 19:03

    vad är det du har nere vid själken? e de skydd emot sniglar mm? 😉

Page 2 of 3

Log in to reply.