• Odlings SM 2006?

    Posted by reaper on 2005-10-21 at 16:46

    Tjena gött folk…

    Såg en gammal tråd att det fanns folk som var intresserade av ett odlings SM… Tror dock ej att den blev av?

    Har tidigare frågat Swecans moderatorer angående tävlingar, det är något som dom inte arrengerar så om det finns några medlemmar på Swecan som har lust att dra igång nåt SM?

    Tänkte att det inte skulle bli någon skräp tävling utan verkligen en organiserad tävling med del grenar såsom t.ex

    *Bästa stealth
    *Bästa utomhus odling
    *Hydro
    *Snyggast setup
    *Mest avancerad setup
    *Bästa nya strain
    *Bästa skörderapport på en planta med tanke på strainen

    m.m

    Varför jag postar denna tråd så tidigt är att det kommer bli mycket jobb och frivilliga som kan odling utan och innan….

    Eftersom jag är ny så har jag inte en chans att göra detta själv, behöver massa hjälp

    Som sagt så tänkte jag mig en organiserad tävling, alltså det officiella odlings SM….

    Det behövs också vänliga själar som kan hjälpa till med priser, kommer självklart lägga till jag med men det behövs lite mer än vad jag har råd med…

    Priser som kan tänkas:

    *Fröer
    *System( alla slags hydro, så en pump,slangar,tankar)

    Allt som har med odling att göra… Om någon skänker en pump och någon skänker en tank osv så blir det juh komplett paket som man kan ge till pris

    Troligen kommer det uppstå fusk på något sätt eller något så det får man juh lösa….

    Tar gärna emot ideer och frivilliga själar som kan tänkas ställa upp…

    Finns det inget intresse så är det bara att slänga denna tråd i soptunnan…..

    /Windmaker

    replied 18 years, 6 months ago 9 Members · 38 Replies
  • 38 Replies
  • dimbo

    Member
    2005-10-21 at 17:18

    Skulle tro att det blir extremt svårt att styra upp något sånt här. Det låter väldigt riskabelt för det första. Ska det hållas helt anonymt över tex forumet så blir det väldigt svårt att veta ifall någon fuskar. finns säkert folk som gör det ifall det blir tal om dyrbara priser.

    Tror vi får vänta tills cannabis blir legaliserat i sverige. Då kanske normal kan hålla i nåt sånt här :)

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 17:24

    Knivigt kommer det att bli…

    Frågan är om det är värt ett försök?

  • gin

    Member
    2005-10-21 at 17:28

    Hur ska detta genomdrivas inom Sveriges gränser utan att alla inblandade åker dit?

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 17:35

    Hmmm… vet att fusk kommer att finnas men man får la lägga ut bilder här på Swecan och för att förhindra stöld av bilder så får varje deltagare ha med något speciellt i bilden….

    Kan vara att det ska vara 2 bilder på samma planta… Ena bilden har man ett Prince paket på plantan, andra bilden en hmmm 1.5 liters pet flaska..

    Eller nåt?

    För att svara på din fråga Gin: allt sköts igenom Swecans forum….

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 17:59

    Strålande idé!, tror den är fullt möjlig att realisera men jag tycker vi skippar priser(i varje fall av den materiella sorten) då sånt drar till sig oönskad uppmärksamhet och riskerar att exponera folk. Vi håller det strictly som en slags förlängning av den typiska bildbankstråden. Varje gren representeras av en stickytråd. “Keep it simple stoner” som man brukar säga. ;)
    Här är lite förslag från mig också:

    Grenar(5):
    – Bäst utomhusodling
    – Bäst inomhusodling
    – Bäst ny strain
    – Störst yield
    – Snyggast setup

    Kriterier:
    Bidrag
    1 Varje Swecanmedlem får skicka in ett bidrag per gren.
    1.1 Bidragen ska utföras enligt en mall som kommer att finnas i första posten i varje grentråd. Felaktiga bidrag ignoreras.
    1.2 Bidraget måste innehålla fotografier med minst ett foto per månad av odlingen. Någon av dessa verifieras med fördel med hjälp av till exempel en dagstidning med i något hörn på fotot.
    1.3 För att ha möjlighet att vinna måste bidrag nå till skörd.
    1.4 Alla bidrag ska vara seriösa.
    1.5 Inga personliga uppgifter ska ges ut Period. Det hela ska ske 110% anonymt.
    1.6 Varje grentråd kommer förvaltas av en utvald dödsknarkare som ser till att göra i ordning mall och dylikt samt håller koll på bidragen.

    Vinnare
    1 Vinnaren utses genom omröstning i tråden vid ett valt datum, eller av en mindre grupp användare som agerar domare. Vilken av dessa som tillämpas kommer stå i grentrådens första post.
    1.1 Vinnaren kan ha möjligheten att få någon schysst titel eller kanske gratis VIP-konto som vinst(?)

    [/end]

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 18:01

    *harkel*

    Lyssna på “sacrificial_herbalist” det lät bra…. Där har vi en frivillig?

    Snyggast Stealth borde finnas någonstans med enligt mig då….

    En titel vinst vore grymt… Typ istället för “Gräsfläckar på knäna” så kan man heta “Champ 2006” eller nåt…

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 18:27

    Javisst är jag gärna frivillig. ;)
    Kanske kunde vi ha så att frivilliga ställer upp på att hålla en valfri gren de får hitta på(inom rimliga gränser)?
    Snyggast stealth låter bra om någon(du? :)) erbjuder sig att hålla i det. Nämnde bara lite ur huvudet rakt av förut som jag tror kan bli populära hos publiken. Titel vore definitivt fint nog att kämpa för, höra med swecan om det kanske?

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 18:32

    Tyvärr är jag lite ny med Swecan så jag kan inte så mycket inom varken Swecan eller cb…

    Men att vara anordnare av “stealthgrenen” eller liknande vore kul…

    Antingen får det bli så att frivilliga sköter Trådarna eller moderatorer… Vore bra om vi fick grenarna klistrade på något sätt…

    Typ en huvud tråd som beskriver tävlingen och dess regler med länkar till deltävlingarna eller nåt…

    Kan någon admin svara på om ett SM på Swecan vore möjligt och hur mycket hjälp ni kan tänka er ge oss?

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 21:47

    @Gin wrote:

    Hur ska detta genomdrivas inom Sveriges gränser utan att alla inblandade åker dit?

    exakt, lägligt när polisen precis visat framfötterna att de ska utöka sitt knark span på internet.
    tex Forest, har dom lusläst hans 500 inlägg i ivern att få lägga beslag på små små plantor, dom menar allvar
    ja blir skakis bara ja tänker på det.
    men vi kör ju våran fuck it taktik säger ni,
    småbarn som inte har nått att förlora säger jag.
    de jag har märkt är att dom som lägger upp bilder på sina odlingar
    oftast bara odlat 1 max 2 gånger, hur kan de komma sig att man inte får se svenska elitens odlingar?
    man behöver inte skryta och ta risker längre man vet att man kan odla.
    lycka till med tävlingen

    Mvh

  • thc-junkie

    Member
    2005-10-21 at 22:15

    Man kan ju göra så att man skickar in sitt bidrag till respektive anordnare så han får posta upp det i en speciell tråd. Detta ökar ju säkerheten lite iaf. Då kan de som inte visat sin odling visa den utan att bli rädda för att bli spårade.

  • reaper

    Member
    2005-10-21 at 22:41

    ska du va med?

  • thaman

    Member
    2005-10-22 at 07:45

    – Bäst ny strain
    – Störst yield

    “Hej jag heter Kalle, jag fick upp 2 kg i våras.
    Min nya strain hete IceColdWind och är en blanding
    imellan HKxG13xLR.”

    Vem vet ifall Kalle ljuger eller inte? :)

  • reaper

    Member
    2005-10-22 at 09:52

    man ska ha dokumterat alltihop… först dom 2 strains som paras… från frö till parning… sn den nya strainen från frö till skörd… men varför ljuga? var ärliga istället?

  • reaper

    Member
    2005-10-22 at 10:59

    @thaman wrote:

    – Bäst ny strain
    – Störst yield

    “Hej jag heter Kalle, jag fick upp 2 kg i våras.
    Min nya strain hete IceColdWind och är en blanding
    imellan HKxG13xLR.”

    Vem vet ifall Kalle ljuger eller inte? :)

    Om det är så att Kalle uppfyllt alla kriterierna med sitt bidrag och får röstas på så kommer ju Ni avgöra ifall Kalle ljuger eller inte. ;)

  • thc-junkie

    Member
    2005-10-22 at 16:19

    @Can wrote:

    ska du va med?

    Hehe maybe maybe 😉

Page 1 of 3

Log in to reply.