Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Odling med 1000W Gavita Pro och Dark Room 150 tält. SKÖRDAT!

  • Odling med 1000W Gavita Pro och Dark Room 150 tält. SKÖRDAT!

    Posted by wexper on 2011-07-20 at 19:49

    Denna vända har jag satsat på riktigt bra odlings saker från http://www.professionalgrow.se
    Bästa odlingsbutiken jag haft och göra med, sjukt bra service och riktigt nice priser.

    Jag odlar en Pink Bubble från Norden seeds och 4st Sour Kush från DNA Genetics

    Min setup
    Odlings tält – Dark Room 150
    Belysning – Gavita Pro 1000, 400V räknar med att denna lampa ska ge mig minst ett kilo på fem plantor då jag kan maximera upp den till 1150W
    Ventilation – 1000 m3 Ventilationslåda i trä för att sänka ljudnivån på fläktarna
    Kolfilter – Phresh Filter 1000 m3 kolfilter som jag valt pga. lilla storleken och lätta vikten
    Medium – 80 % Gold Label cocos, 20 % leka kulor
    Näring – Gold Label Hydro A, Hydro B, Root, Ultra MG och Ultra PK
    Krukor – Smart Pots 31,5l

    Bild på alla saker från Professional Grow

    Alla 5 efter trimning.

    Dom två största Sour Kush

    En toppad Sour Kush

    Pink Bubble

    Och några bilder på det jag röker om dagarna.

    Pink Bubble från Norden seeds nere på bilder, till vänster en bit marock från en bekant och högst upp en buds av Norden seeds Blue Berries.

    Plantorna är ca 7 veckor gamla så jag väntar 2 veckor till innan jag sätter dom i blom och sen blir det ca 9 veckor blomning för dom.

    Det blir nya bilder om några dagar.

    replied 12 years, 2 months ago 48 Members · 104 Replies
  • 104 Replies
  • Anonymous

    Guest
    2011-07-20 at 19:53

    Siktar du på 1 kilo så se till att vegga mer än 2 veckor till eller räkna med att bli fett besviken..
    Dom små plantorna och vegg i 2 veckor till, räkna med max 50 gram per planta så du behöver minst 20 då – tror du kan trycka in 25 krukor i ditt tält.
    1 gram / watt är rätt högt siktat, räkna inte med det..

    edit: btw varför kör du med hydronäring i en jordodling?

  • bestharvest

    Member
    2011-07-20 at 19:55

    ser riktigt fint ut =) skall bli kul att följa denna tråden =)

  • rikskriminalen

    Member
    2011-07-20 at 23:58

    Ett kilo på fem plantor lär du inte få ut. Då måste du få ut 200g per planta, vilket jag tvivlar på att det händer. Så många andra faktorer som spelar in än att man tänker “jag kör 1000w, kommer få ut kilon”

    Kanske max 500g!

    Annars ser det bra ut, kommer följa det här projektet närmare. :)

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-21 at 07:21

    @Rikskriminalen wrote:

    Ett kilo på fem plantor lär du inte få ut. Då måste du få ut 200g per planta, vilket jag tvivlar på att det händer. Så många andra faktorer som spelar in än att man tänker “jag kör 1000w, kommer få ut kilon”

    Kanske max 500g!

    Annars ser det bra ut, kommer följa det här projektet närmare. :)

    Jag fick ut 185 gram på 1 planta (B52 i jordodling).
    Utrymmet var ungefär 1/2 m2 med 400w HPS.
    Men den veggade jag i 13 eller 14 veckor och toppade två gånger, hade den i en 40 liters kruka.
    Dina är ganska små för att vara 7 veckor också.

    Wexper alltså jag vill inte knäppa dig på näsan men jag har odlat ett antal plantor under många års tid och för det första att ens komma i närheten av 1 gram / watt i en jordodling är inte det lättaste, sen att göra det med 5 så små plantor – glöm det, finns inte på kartan, tänk inte så, räkna inte med det – du kommer bara bli besviken.

  • wexper

    Member
    2011-07-21 at 14:42

    Jag kör med 80% Gold Label Cocos och 20% leca kulor som medium och därför använder jag Hydro näring.

    Plantorna kan se lite små ut på bilderna och det är för att jag trimmat dom på blad och toppat dom innan fotograferingen. Dom växer mycket fortare en när jag innan använde jord och varje har nu ca 15 små toppar som börjar växa till sig. Tänkte att jag toppar dom minst en eller två gånger till inom 2 veckor och sedan sätter jag dom i blom men jag kanske borde vänta lite mer en två veckor tycker ni?
    Tänkte att om varje planta har 30st toppar innan jag sätter dom i blom borde jag kunna få ut 200 gram på en sån och sen kan jag dimma upp lampan till 1150w det var därför jag räknade med att ett 1kg inte skulle vara några problem men 800 gram skulle oxå göra mig glad.
    Men jag kan ju låta dom vegan 4 veckor till istället för 2.

    Sist jag körde med en 400w lampa lyckades jag få ut ca 350 gram på varje skörd. Jag veggade plantorna i ca 6 veckor och hade 5st under lampan som nu.

    Jag har varit på cannabis College i Amsterdam och dom brukar vegga sina plantor 3-4 månader och skörda 350-500 gram per planta.
    http://www.cannabiscollege.com/thegarden.html

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-21 at 17:16

    OK det är ingen ide att ta den debatten i din tråd men det finns en relation mellan hur stort utrymmet är och hur mycket ljus man har i förhållande till hur stor skörd man kan få.
    Eftersom du inte utnyttjar ditt utrymme till fullo så kommer du givetvis inte heller att skörda så mycket som du skulle kunna göra.
    Saknar man grepp om den matematiken och kallt räknar med 1 gram / watt så lyfter jag på hatten och önskar dig lycka till.
    Det går att ta ett kilo i det utrymmet med den lampan men inte med dom 5 plantorna och din planerade veggtid.
    Kör du den på 1000w så blir det drygt 400w/m2 i tältet vilket är helk OK.
    Tältet ser mysigt ut blir sugen på ett sånt med Mylar på insidan.

    /mvh

  • wexper

    Member
    2011-07-23 at 08:50

    Vi får väll helt enkelt se…

    Dom växer ju bra mycket bättre en mina tidigare plantor så jag håller tummarna för att det ska bli som jag planerat. Jag hade räknat med att dom 5 plantorna fyller ut hela tältet och med det är inga problem tror jag.

    Min kamera har pajat så jag ska ut på jakt efter en ny idag eller imorgon och då blir det en ny uppdatering!

    Jag har även gjort ett test på Gold Label näringen som verkligen är den bästa näringen jag provat i mitt liv. Fick en 250ml root näring och den är fortfarande typ halv full, man slipper åka runt med 5L Hesi dunkar ;)

    Några dagar sedan provade jag hur stabilt ph värde Gold Labels näring håller efter att jag blandat det med vatten. Tänkte att man skulle köpa en 100l tunna med något drippers system som känns jävligt onödigt med Hesi näring när ph värdet redan 24 timmar senare måste regleras igen.
    Ph i mitt vanliga kran vatten ligger på ca 8,2.
    Ph vid blandning 5,8
    Ph efter 24h 6,0
    Ph efter 48h 6,3

    Fin fint resultat, när jag tidigare körde med Hesi näring kunde ph värdet höjas från 5,8 till 6,7 på bara en dag.
    Om intresse finns kör jag ett mer dokumenterat test med 2 hinkar sida vid sida och bilder under hela testet. Först måste jag bara se vilka flaskor Hesi jag har kvar.

  • wexper

    Member
    2011-07-26 at 22:03

    Då var det äntligen dax för uppdatering med nya kameran. I 5 dagar har jag börjat tillsätta Gold Label Ultra MG och White Widow från Humbold Nutrients till min närings blandning. Fy fan vad dom har börjat växa sen dess! Man märker verkligen hur grymt bra Gold Label näringen är nu och jag är så jävla nöjd att jag bytte till den. Aldrig kommer jag att byta tillbaka till något av dom jag kört med innan.

    Dom blev toppade idag oxå och den minsta Sour Kush plantan hade 21st grenar jag toppade. Några av grenarna fick en toppning efter 2 noden så att det blir fyra nya grenar av en toppning så nu borde jag ha runt 50st grenar i genomsnitt på varje planta om bara några dagar. Orkar jag låta dom växa 2 veckor till innan jag sätter dom i blom borde jag vara uppe i 100st grenar på varje planta efter en till toppning. Med 100st grenar på varje planta borde det bli en bra skörd.
    Sen har jag oxå böjt ut grenarna som va skit smidigt med Smart Pots krukorna, gjorde ett litet hål där jag ville festa snöret och monterade en ring av silvertejp. Sen var det bara och binda ner varje gren så att dom får med ljus.

    Inget man får glömma är att jag fortfarande kör med ballasten på 600w och inte 1000w.

    Näringen jag kör med nu varje dag fram tills att jag sätter dom i blom:

    Här kommer alla 5 innan toppning

    Den största Sour Kush

    Pink Bubble från Norden seeds

    Alla 5 nu efter jag toppat dom

  • doctordoom

    Member
    2011-07-28 at 07:36

    Väldigt fina småttingar :D Ser proffsigt ut, tyvärr får du mig bara att bli mer sugen på att köra en HPS odling! Om jag bara hade utrymmet :(

    Hoppas det går bra och du kommer nära 1gpw, även om jag tycker måttet känns lite konstigt :)

    Peace

  • dothemonkey

    Member
    2011-07-28 at 08:43

    Fina bilder ! :D

  • wexper

    Member
    2011-07-28 at 12:05

    @Fundamentalist wrote:

    ojoj vad det luktar som att någon fått lite rabatt i utbyte mot lite reklam :D
    nästan så jag blir sugen på o skriva hur mycket inköpspriset för denna brand av näring är för PG och hur många ggr påslag de två herrarna gör innan de kränger det vidare ;)
    du ska alltså få ut 1150gram av din 1150w lampa i jord utan co2?
    du hade nog kommit närmare målet med 1! planta i en aquafarm i en dr120 med veg i 40 dagar innan 12/12 med strain som delahaze lr jacky white men men. burken med svamparna från humbolt nutrients var ett bra köp dock :)

    Nja vad ska man sega, läste lite andra trådar där medlemmarna skrivit om Professional Grow och med tanken på hur sjysta de varit mot mig med allt räknar jag med mer rabatter i framtiden så varför inte.
    Sen verkar du ju hata Professional Grow efter att ha läst dina tidigare inlägg du gjort på forumet… Nu när du verkar ha tillgång till inköpspriser på Gold Label näring måste du ju vara en av de andra butikerna som fått den näringen erbjuden från Gold Label? Hur har kan du annars veta deras inköpspriser? Luktar som att du är en av deras konkurrenter som gillar att förstöra för dom, så vilken butik äger du? Jag har mina misstankar efter att ha gått igenom dina inlägg här på forumet så ge fan i att kladda ner min tråd.

    Jag odlar inte i jord, utan cocos och leca som du hade vetat om du läste mitt första inlägg, med Gold Labels Hydro näring. Mitt mål är 1kg och det borde inte vara några problem som helst med 1150w av en så bra lampa.

  • wexper

    Member
    2011-07-28 at 12:14

    @DoctorDoom wrote:

    Väldigt fina småttingar :D Ser proffsigt ut, tyvärr får du mig bara att bli mer sugen på att köra en HPS odling! Om jag bara hade utrymmet :(

    Hoppas det går bra och du kommer nära 1gpw, även om jag tycker måttet känns lite konstigt :)

    Peace

    Tack för att du tittade in och lämnade ett spår efter dig, gillar din odling med Nordens seeds Auto sorter!

    Jag behöver inte riktigt nå 1g/w nu när jag har extra dimmern på Gavita Pro lampan som får bulben att ge 1150W på högsta steget och att lampan ger 400V borde oxå vara till nån nytta.

  • markus004

    Member
    2011-07-28 at 12:24

    @wexper wrote:

    Tack för att du tittade in och lämnade ett spår efter dig, gillar din odling med Nordens seeds Auto sorter!

    Jag behöver inte riktigt nå 1g/w nu när jag har extra dimmern på Gavita Pro lampan som får bulben att ge 1150W på högsta steget och att lampan ger 400V borde oxå vara till nån nytta.

    Grym odling! följer denna (samt alla andra visserligen :p ), men skriver inte så mycket..

    Denna är nog en av favoriterna dock, pga den feta lampan samt mängden du satsar på :D

    Tycker det är ett himla tjat om du kan eller inte kan få ut ~1g/w.
    jag tycker vi skippar det snacket och väntar spänt på resultat istället 😈

    Hur som helst, vilket resultat du än får, så tror jag det kommer bli grymt i slutändan i vilket fall ;)

  • Anonymous

    Guest
    2011-07-28 at 13:11

    Mer veggtid bara så tar du runt 1 kilo där inne inga bekymmer.
    Snälla inget shopkrig i tråden, fråga Billball han skapar nog gärna en tråd i soptunnan den diskussionen kan fortsätta i.
    Kommer bli mäktig budporr i den här tråden längre fram, låt oss njuta av den och ta OT debatten någon annanstans.

  • frilansaren

    Member
    2011-07-28 at 13:33

    ävn jag är nyfkn på hur man får tag på nköpprr utan att ha n butk, had å fall vart rktgt bra att ha.
    Om dt nu är ägar tll annan butk om hållr på att mutkata å är dt dag för dnna att börja uppföra g lt mr proffgt.

    Tll wxpr: lycka tll md odlngn, ka bl ntrant att följa dn ra.
    Hoppa du lppr mr onödgt kt DN tråd. Må väl

    -lanc

Page 1 of 7

Log in to reply.