Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Nybörjare Utomhusodling 2011 Kings Kush och andra strains

  • Nybörjare Utomhusodling 2011 Kings Kush och andra strains

    Posted by casthiel on 2011-05-30 at 17:14

    Tjenare alla ni som kanske har lite bättre erfarenhet än vad jag har.

    Hade tänkt odla 5 st Kings Kush utomhus i Västra Götaland nu i sommar.
    De små liven har tagit sig, efter 1 vecka inomhus så är dom ungefär 5 cm.
    Har läst att det är bra om man har dem inomhus tills de är ca 30-50 cm höga och sedan sätta ut dem så det tänkte jag köra på.

    Jordblandningen utomhus tänkte jag ha 30% Perlit och 70% Planteringsjord från Granngården i stora lerkrukor.

    Någon som har erfarenhet utav Kings Kush utomhus i Sverige?

    Även beställt Mixpack F från Greenhouse Seeds med Big Bang, The Church, AMS, El Nino och Great White Shark. Dessa tänkte jag också försöka med utomhus.

    replied 12 years, 7 months ago 7 Members · 23 Replies
  • 23 Replies
  • casthiel

    Member
    2011-05-31 at 10:40

    Idag kom Mixpacket hem från Sensimilla, fick 2 st Mazar Fem. på köpet för han var på utlandsresa förra veckan och kunde då inte skicka.

    Har någon här provat att odla Mazar utomhus?

  • poppen

    Member
    2011-05-31 at 10:45

    Har aldrig provat Kings Kush eller Mazar overall. Men låt dom vegga ett tag inomhus tills du tycker stammen ser stabil ut och så ställer du ut den lite på dagen om du kan så den “lär sig” klimatet.

    Hittade detta på en sida:
    “King’s Kush has is flowering for 8-9 weeks. The production is achieved already in the 8th week but the full resin development needs a little longer.”

    Så vad jag tror kan de vara bra om du veggar dom inomhus ett tag först och sätter ut så fort du tycker stammen ser lagom tjock ut. I värsta fall kanske du får blomma klart dom inomhus.

    Lycka till
    -P

  • casthiel

    Member
    2011-05-31 at 10:51

    Tack för svaret. Jag gör nog som du sa, veggar dem inomhus tills stammen ser redig och fin ut och sedan får de stå vid öppet fönster några dagar.

  • casthiel

    Member
    2011-05-31 at 14:45

    Funderar på att testa någon autoblommande strain också, typ Lowryder #2, Lowryder X eller Auto AK47 X. Tipsa gärna om andra som ni tycker bra om.

    Någon som vet ca. yield på dem utomhus? Annars har jag hört att det ska vara hyffsat enkelt med AF i Sverige.

  • smogmeister

    Member
    2011-05-31 at 16:11

    I Nordenseeds köp och sälj tråd står det att AK47x ska ge 30-70g utomhus. Lowryder x och lowryder 2 ger väl runt 20.
    Ska själv odla LRx och ak47x ute i sommar. AF är nog det vettigaste alternativet för utomhusodling. En vanlig 12/12 planta kommer inte hinna blomma klart i vår korta sommar (förståss beroende på var i landet du bor).

  • casthiel

    Member
    2011-05-31 at 17:27

    Får nog bli till att införskaffa lite Lowryder X och Auto AK47 X då, han har ju bra priser på sina frön tycker jag.

    Angående blomningen på de andra testar jag nog att köra med sopsäckar så det går ihop med 12/12. Min första odling så jag kommer säkert inte lyckas så bra.

    Men men kan ju alltid hoppas att man lyckas med några utav dem iaf. :P

  • casthiel

    Member
    2011-06-01 at 07:48

    Krukor funderar jag på också. Tänkte först använda lerkrukor men dem är det inte så bra dränering i. Läste här på forumet att om man planterar dem i marken så är det bra om det är minst 15 liter per planta eller mer.

    Får nog bli 10-15 liters plastkrukor med bra dränering om ni inte har några bättre förslag.

  • casthiel

    Member
    2011-06-01 at 15:36

    Ingen som vill komma med tips? :D

  • billball420

    Member
    2011-06-01 at 16:13

    Vad är det du vill ha tips på? Det finns massor med information om utomhusodling, sorter, gödning och jordförbättringar.

    Läs guider och andras odlingar.

  • casthiel

    Member
    2011-06-01 at 16:21

    Förslag på storlek utav krukor, men annars kör jag på 15 liters. Det borde räcka.

  • casthiel

    Member
    2011-06-01 at 16:44

    Ska slänga upp lite bilder utav kvinnorna som har kommit upp snart också så får ni avgöra hur ni tycker det ser ut.

  • casthiel

    Member
    2011-06-03 at 18:30

    Någon som har något bra att säga om Widow Ryder? Den är ju AF så funderar på att testa den utomhus.

  • mchigh

    Member
    2011-06-03 at 21:35

    Fundera inte mycket och kör bara, Första odlingen går sådär sen nästa år har du en odling i “ryggsäcken” och vet så mycket mycket mer.
    Erfarenhet är bästa läran och man lär sig av misstag ;)

  • casthiel

    Member
    2011-06-04 at 06:36

    Ok, tack så mycket.

  • folderman2

    Member
    2011-06-07 at 16:58

    @Casthiel wrote:

    Tack för svaret. Jag gör nog som du sa, veggar dem inomhus tills stammen ser redig och fin ut och sedan får de stå vid öppet fönster några dagar.

    Tänk bara på att även om du tycker stammen ser stadig ut för vind osv. Bör du ta med i beräkningarna att det kan komma en snigel och slemma sig upp för stammen när du kör utomhus. Det blir väldigt tungt för stammen i början förgreningar knäcks oxå lätt av sniglar och om du har toppat den så kan du ha oturen att stammen klyvs p åmitten. Detta hände mig för 2 år sedan, Jag tog hem henne och lyckades skörda ändå men det är lätt att dom dör ganska snabbt med kluven stam. Ta gärna en kvist med några förgreningar på som stöd och sätt ner i jorden samtidigt som du planterar ut Lycka till. Ps. Jag var precis ute och planterade 2 st Typhoon och 2st purple typhoon :P

Page 1 of 2

Log in to reply.