Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Napkin Bubbler Tråd (JackBerry&Heri) [400w hps]upd.28/10

  • Napkin Bubbler Tråd (JackBerry&Heri) [400w hps]upd.28/10

    Posted by reaper on 2009-09-23 at 16:34

    Då va de dags igen :
    Utrymme: 2 kv.använder dock inte hela utrymmet.

    Ljus: Sunmaster 400w hps med digitalt ballast. Cooltube.

    Fläkt : Utsug: Systemair RVK 125 225 m3/h Kanalfläkt med ljudämpare.
    Insug är passivt och de blir grymt bra undertryck i utrymmet.

    Näring : Hesi Hydro ,denna gång.

    Kollfilter : Kommer sen

    Bubbler : 50 l hammar plast lådor med silver tejpade lock , fyrkantiga nätkrukor , lite olika syrestenar runda tjocka o långa smala osv :P 4mm slang till luft tillförseln , Sugproppar för o hålla ner slangarna o syre stenarna på botten. Tillkommer flera bubblare bla min gamla 31liters.

    Luftpump : ca 3000l/t eller 50l/m med 14 utgångar , använder dock bara 6 utgångar just nu.
    Strains : JackBerry o Heri 2 frön jag hade kvar sen förut och 2 flick klonor som jag har fått som inte är i så bra skick , klonorna är Heri. Sen har jag en liten jack berry(frö) som står i coocos som ni ser på bilderna.

    Ph o Ec mätare finnes.

    Easyrolls , Mylor på väggarna , hygrometer. Dock ingen luftfuktare denna gång.

    Så ser de ut då :)

    Ha de gött alla goa grön odlare/rökare 😆

    replied 14 years, 6 months ago 8 Members · 21 Replies
  • 21 Replies
  • derex

    Member
    2009-09-23 at 17:23

    Mysig setup:-) updatera!!

  • softz

    Member
    2009-09-23 at 17:31

    Ser bra ut, fortsätt så ! 8)

  • zac_mckracken

    Member
    2009-09-23 at 18:00

    Ohh, mysrummet.. ja detta vill man ju helt klart se mer av. :D

  • reaper

    Member
    2009-09-23 at 18:17

    Tack så mycket allihopa :) Kommer uppdatera så ofta jag bara kan .
    Ha de grönt, gott folk 😉

  • grabben

    Member
    2009-09-23 at 19:25

    härligt utrymme du har :) hoppas dom två som såg risiga ut tar sig.. Behöver du köra cooltube med det utrymmet när du har 400 w ?

  • reaper

    Member
    2009-09-23 at 19:44

    @Grabben wrote:

    härligt utrymme du har :) hoppas dom två som såg risiga ut tar sig.. Behöver du köra cooltube med det utrymmet när du har 400 w ?

    hehe de är rätt stort men fram för allt högt till tak. ja dom små har fått lite pisk :? men båda har rötter så dom kommer nog ta sig hehe. Nä de behöver jag nog egentligen inte men har bara inte köpt en hammar reflektor bara :D sen når inte easyrollsen tillräckligt långt ner ännu heller , orkade inte börja palla upp 50 liters baljor haha. Men dom kommer nog växa till sig ganska snart :) Tack för visat intresse !

    Hade gott!

  • zac_mckracken

    Member
    2009-09-23 at 20:09

    Hej igen, jag har oxå en bubblare på gång.
    Men jag har inte riktigt förstått hur man gör med näringen.
    Byter man hela tanken efter ett par-tre veckor?
    eller fyller man på befintlig lösning med näring under tidens gång?

    Ska bli roligt att oxå testa med dwc. :D

  • grabben

    Member
    2009-09-23 at 20:13

    hehe ser ut som ett sånt, precis lagom rum att odla i :) sitter o e lite avundsjuk faktiskt.. :fniss: okey, ja har dom bra rötter e de ju gaska lugnt.

    aha okey :) hur länge/höga hade du tänkt o ha innan du slår om till blom ?
    fan ja slängde 2 st “vanliga” reflektorer för ett tag sen.. aja så e de.

    ha de bra

  • reaper

    Member
    2009-09-23 at 21:31

    @Zac_McKracken wrote:

    Hej igen, jag har oxå en bubblare på gång.
    Men jag har inte riktigt förstått hur man gör med näringen.
    Byter man hela tanken efter ett par-tre veckor?
    eller fyller man på befintlig lösning med näring under tidens gång?
    Ska bli roligt att oxå testa med dwc. :D

    Tja . Va roligt att fler o flera ger sig på bubblare :D
    I början behöver du inte byta så mycket , de kan nog stå o bubbla i 2 veckor innan rötterna har nått ner till vattnet (vattna lite förhand om de behövs , jag har så hög nivå i min satt de stänker upp på nätkrukorna) sen kommer dina växter börja suga i sig vattnet då kan du fylla på nivån en gång lr så , sen byter du vatnnet o tvättar ut baljan . ditt med nytt vatten o näring . Sen kan du tvätta ut baljan varannan vecka. O hålla på så där , men vet folksom aldrig tvättat ut o bara fyllt på och inte fått några sjukdomar. för o kunna fylla på nivån bör du ha en ec mätare.
    lycka till!

    @Grabben wrote:

    hehe ser ut som ett sånt, precis lagom rum att odla i :) sitter o e lite avundsjuk faktiskt.. :fniss: okey, ja har dom bra rötter e de ju gaska lugnt.

    aha okey :) hur länge/höga hade du tänkt o ha innan du slår om till blom ?
    fan ja slängde 2 st “vanliga” reflektorer för ett tag sen.. aja så e de.

    ha de bra

    haha . de är litet rum kan sitta där inne som du ser 😆
    aa dom började precis ta sig när jag hämtade dom från en polare , ner i plastpåse med lite vatten o fort som fan hem dom fick lite stryk i påsen antar jag. Ena lilla klonan börja få en liten fräsh ny topskot.
    Inte så jätte länge tror jag , få se för man vill ju ha rätt mycket rötter i 50 l baljor 😆
    Aaa vet hur de där e har haft ett par såna där som bara kommit bort osv .. Ha de bra du me !

  • zac_mckracken

    Member
    2009-09-30 at 21:39

    Hoppas på en update snart!
    Det kanske inte har hänt så mycket sen sist?
    Jag är nyfiken iaf. :)

  • reaper

    Member
    2009-10-28 at 09:49

    Dubbel

  • reaper

    Member
    2009-10-28 at 10:07

    Hej alla glada!

    Nu har de gått ett tag sen jag gjorde update… De har rullat på bra. Ena lilla klonan klarade sig inte så plantan som stog i cocos tog platset i stora bubblern. Satte i blom i fredag 23/10.

    Men när jag satte dom i bloom började nåt konstigt hända .. Rötterna va jätte friska , tjocka, hårda, vita strån , kändes som de knastrade till lite när man tog i dom. Samma dag som dom åkte in i blom så verka de som att min timer har fått spelet , den stängdes av o sattes på lite hur den ville. de tändes ca 3-4 gånger den dagen när dom stackarna sov.
    Nästa dag jag kommer in så ser ena plantan ganska hängig ut , kände på grenarna högst upp , helt mjuka o ingen styrsel alls . Ner till rötterna o kolla , de va då jag såg att dom inte mådde bra , rötterna va helt mjuka mest bruna o luktade en anning skumt :S (alltså man kan väl inte få rot röta med så mycket syre i bubblern?) Kalibrerade ph mätaren verkade stå på 1.5 fel. Bytte vatten tvättade ut o hällde i blom näring. Idag ser växterna bättre ut topparna hänger inte o är ganska hårda o starka men bladen längs ner på plantan vill inte resa sig så mycket , rötterna mår inte heller jätte bra .
    Här kommer li
    som ni ser så hänger bladen längre ner på plantan ganska mycket endå fast dom får ljus.
    [svaga :(
    Nån som kan tänka sig vad de kan vara ? va de mitt ph eller ljusrytmen ? Kanske något annat ?
    Fråga på om jag har glömt nåt allt hjälp uppskatas! Peace boys!

  • Anonymous

    Guest
    2009-10-28 at 17:03

    Ser fint ut :)

  • ganjafarm

    Member
    2009-10-28 at 17:18

    Tror de är lungt med rötterna dom såg inte så bruna ut dom färgas ju lite av näringen.
    Men om du är nojjig kan du ju fylla baljan med vatten och tillsätta väteperoxid (finns på apoteket) och låta dom stå i det i en dag eller så utan näring

    Pz

  • ganjafarm

    Member
    2009-10-28 at 17:19

    btw vad är det för luftpump du kör med?

    Pz

Page 1 of 2

Log in to reply.