Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Mr Green`s odlings dagbok (400w HPS, cocos mm.)

  • Mxzy

    Member
    2010-02-22 at 17:11

    Mycket cleant och snyggt MrGreen! Jag är lite nyfiken själv på att FIMa, men är osäker på vart jag ska beskära och så.

    Sen, när man FIM:ar slutar den då växa på höjden, och utvecklar bara mer blad under?

    Budsen ser riktigt fina ut! Lycka till!

  • MrGreen

    Member
    2010-02-22 at 17:15

    @Kaptenen wrote:

    Najs!!
    Gillar tältet, får nog bli ett sådant till min första imonhusodling=)
    Hur mkt i vilda slängar tror du att du kmr att få ut?

    Aaa tältet rekommenderar jag!

    Hmm jag vet faktiskt inte.. men över 100g hoppas jag på iallefall. Kommer givetvis lägga upp rökrapport och skörde vikt när det blir dags! Det är fritt fram och gissa om ni vill :D

  • attila

    Member
    2010-02-22 at 17:27

    100g torkat eller? tycker det låter lite 😥

  • MrGreen

    Member
    2010-02-22 at 17:28

    @Mxzy wrote:

    Mycket cleant och snyggt MrGreen! Jag är lite nyfiken själv på att FIMa, men är osäker på vart jag ska beskära och så.

    Sen, när man FIM:ar slutar den då växa på höjden, och utvecklar bara mer blad under?

    Budsen ser riktigt fina ut! Lycka till!

    Tackar!

    Ang. toppning och FIM så kolla här.

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=67539

    Jag gjorde det iofs inte i 2 steg, utan jag lokaliserade toppen och sen skar jag av så det såg ut som på min bild i början på tråden.
    Och nej den slutar inte växa på höjden, det tar bara lite längre tid iom att du chockar den. Man ska för övrigt toppa i veg. Jag toppade och sedan samma dag slog jag över till 12/12. Blev buskigt värre! :hemp:

    Fridens!

  • MrGreen

    Member
    2010-02-22 at 17:33

    @attila wrote:

    100g torkat eller? tycker det låter lite 😥

    Är dålig på att gissa :crazyeyes: Jag hoppas det blir mer givetvis! Får jag hoppas o tro lite så landar det kanske närmare 150g eller mer, vem vet?

  • sweetsativa

    Member
    2010-02-22 at 18:24

    Tar du hand om dom som du gör nu, så gissar jag på ca 150g.
    Den största yielden kommer nog att komma från Sharken.

  • Mxzy

    Member
    2010-02-22 at 20:04

    @MrGreen wrote:

    Ang. toppning och FIM så kolla här.

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=67539

    Jag gjorde det iofs inte i 2 steg, utan jag lokaliserade toppen och sen skar jag av så det såg ut som på min bild i början på tråden.
    Och nej den slutar inte växa på höjden, det tar bara lite längre tid iom att du chockar den. Man ska för övrigt toppa i det veg. Jag toppade och sedan samma dag slog jag över till 12/12. Blev buskigt värre! :hemp:

    Tack så mycket! Ska senare ikväll FIM:a så får vi se hur det går :).

    EDIT: Kom på också, tog sticklingar igår av den. Borde jag kanske låta den läka lite innan jag FIM:ar då kanske?

  • popanonikok

    Member
    2010-02-22 at 20:58

    sexig update :D

    Vad menar du med att du toppade dem efter att du fimmat dom?

  • MrGreen

    Member
    2010-02-22 at 21:24

    @Mxzy wrote:

    Tack så mycket! Ska senare ikväll FIM:a så får vi se hur det går :).

    EDIT: Kom på också, tog sticklingar igår av den. Borde jag kanske låta den läka lite innan jag FIM:ar då kanske?

    Lugnt :)

    Hmm har ingen erfarenhet av de själv, men jag hade nog väntat ett par dagar. Kanske nån som vet bättre kan skriva en rad eller två?

  • MrGreen

    Member
    2010-02-22 at 21:29

    @popanonikok wrote:

    sexig update :D

    Vad menar du med att du toppade dem efter att du fimmat dom?

    Aaa tjejerna tycker om att va me på bild.. :hemp:

    Var har jag skrivit det?
    Måste vatt “under the influence of sweet mary jane”..:roll:
    Menade givetvis att jag toppade dem och det “blev” en FIM (Fuck I missed) i vilket fall…

    Fridens

  • popanonikok

    Member
    2010-02-22 at 22:28

    @MrGreen wrote:

    Var har jag skrivit det?
    Måste vatt “under the influence of sweet mary jane”..:roll:
    Menade givetvis att jag toppade dem och det “blev” en FIM (Fuck I missed) i vilket fall…

    Fridens

    Du skrev aldrig det bokstavligen, det är nog 10 timmar på jobbet som satt sina spår. Måste gå och lägga mig nu innan jag slocknar.

  • MrGreen

    Member
    2010-02-22 at 22:53

    @popanonikok wrote:

    @MrGreen wrote:

    Var har jag skrivit det?
    Måste vatt “under the influence of sweet mary jane”..:roll:
    Menade givetvis att jag toppade dem och det “blev” en FIM (Fuck I missed) i vilket fall…

    Fridens

    Du skrev aldrig det bokstavligen, det är nog 10 timmar på jobbet som satt sina spår. Måste gå och lägga mig nu innan jag slocknar.

    Låter som en bra idè faktiskt, sov biten alltså.. .ska själv upp te jobbet imorrn så… go natt :hippie:

  • sweetsativa

    Member
    2010-02-25 at 19:20

    Bilder! :crazy:

  • reaper

    Member
    2010-02-25 at 19:30

    Är mkt ivrig att se nästa uppdate:D
    Är speciellt sugen på hur din shark attack mår.. Blir nog förmodligen några frön av den sorten snart 8)

    Btw, så letade jag efter ATA XL i nordic grow men hittade 2st snarlika flaskor under fliken Atamin ATA:
    -ATA terra leaves och ATA terra max.
    Köpte du din ATA XL på nordic grow?

    /Kaptenen

  • MrGreen

    Member
    2010-02-26 at 13:22

    @Kaptenen wrote:

    Är mkt ivrig att se nästa uppdate:D
    Är speciellt sugen på hur din shark attack mår.. Blir nog förmodligen några frön av den sorten snart 8)

    Btw, så letade jag efter ATA XL i nordic grow men hittade 2st snarlika flaskor under fliken Atamin ATA:
    -ATA terra leaves och ATA terra max.
    Köpte du din ATA XL på nordic grow?

    /Kaptenen

    Sweetsativa och Kaptenen:

    Ska försöka ta lite bilder imorrn, lampan måste va släckt och de är den efter 20.00.. Men kan tala om att det har börjat lukta rejält om dem nu, och börja bli riktigt klibbiga också! :D

    ATA XL finns tydligen inte där längre, jag köpte min för drygt 1,5 år sen.
    Men det finns många andra bra näringar för just rötternas välmående.

    Jag har odlat shark attack innan och kan rekommendera den strainen. Alla fröer har grott, alla blev honor, lätt odlad och sen får du ett skönt rus som mest sätter sig i kroppen :pleased:

    Har odlat lite olika strain tidigare men en utan dem skrev jag en lite rus rapport om, så tänkte dela med mig:

    Gammal rök rapport och bilder:

    Blue Hash #2 (BH #2) aka G man

    Korsning: Bluerry x Californian Hash Plant

    Ålder
    2v 6 dagar i veg
    10v i blom
    kurerat vid rapport ..hängande 10 dagar, burk 4 dagar, luftat 30 min varje dag

    Stuk: Kommer smygande o helt plötsligt känner man sig bara seg och allmänt stukad på ett mysigt sätt..
    Efter en stund så kommer head stoned feelingen hårt! Drar man ett redigt bong bloss så finner man sig sittande i soffan med små hallisar och de hela brukar urarta i att skafferiet töms :munchies:

    Mysig men funkar inte så jätte bra om man ska försöka motivera sig till saker alla gånger..
    Funkar säkert bra som medicinsk marijuana då man blir lixom bedövad



    Dålig bild kvalitet på dessa bilderna, men lägger upp dem endå..

    Blue Hash otoppad med alla sido budsen borta 🙄

    Toppad

    Gotte :D

    Kanske lägger ut lite fler bilder vid intresse.. har en massa foton från gamla odlingar, tyvärr så är de dålig kvalitet!

Page 2 of 7

Log in to reply.