Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Mr Green`s odlings dagbok (400w HPS, cocos mm.)

  • sweetsativa

    Member
    2010-04-04 at 09:34

    Anser att cocos och någon form av drippler vore ett slag i rätt riktning till nästa grow Mr.Green!

    Känns riktigt grymt att ha en så fin ganjagrower till vän! Tryggt! :clap:

  • popanonikok

    Member
    2010-04-04 at 16:55

    @MrGreen wrote:

    @popanonikok wrote:

    Åh vilka feta och fina buds! Ser ruggigt smarrigt ut! :hemp:

    Du handvattnade va? Hur ofta vattnade du?

    Vad tyckte du om Coco Bounce och Jiffy blocken?

    Tackar.. Ja det är rätt så svårt och inte rulla sig en fet varje gång man öppna gardroben! 8)

    Jag handvattnade 1-2ggr om dagen. Jag skrev mer utförligt ang. vattningen på första sidan, läs gärna där..

    Jag älskar cocos! Tyckte att både bouncen och jiffy va helt suveräna! Vattna i princip hur mycket du vill, bättre koll på näring blandning, PH buffrat och sen att det växer som ogräs är ju inte heller någon nackdel 😉

    Låter ju suveränt! Funtar på kokos till nästa gång. Men har inte bestämt mig än.

    1-2 ggr per dag? Är det nödvändigt? Är hos flickvännen rätt ofta.

  • sweetsativa

    Member
    2010-04-09 at 06:23

    Slutviktsrapport!!

  • MrGreen

    Member
    2010-04-09 at 08:08

    @Zac_McKracken wrote:

    Maffiga buds, hoppas mina kommer i närheten av det där. :D

    Jag har sett din odling och du lär få fetare buds än mina 😉

    Lycka till!

  • MrGreen

    Member
    2010-04-09 at 08:12

    @popanonikok wrote:

    Låter ju suveränt! Funtar på kokos till nästa gång. Men har inte bestämt mig än.

    1-2 ggr per dag? Är det nödvändigt? Är hos flickvännen rätt ofta.

    Hmm jag hade sagt: Vattna minst 1 gång om dagen.. Man ska aldrig låta cocos torka ut, för då kan PH:t flippa ur har jag hört. Själv går jag i funderingar runt drippler system, precis som Sweetsativa skrev :) Lär nog dröja ett tag dock..

    peace

  • MrGreen

    Member
    2010-04-09 at 08:39

    @sweetsativa wrote:

    Slutviktsrapport!!

    Haha aa det kanske är dags för det!
    Jag har hängtorkat dem i ca 4 -5dagar. Och sedan kurerat i burk med öppning nån timme varje dag (ca 2-3dagar hittills) tills dem känns torra. Kan vara så att det är lite fukt kvar i dem…mena det blev mycket mer än jag kunder gissa 🙄 BH var iofs lite små fuktig på sina ställen när jag vägde. SA buds är stenhårda, och jag kan inte känna så mycke fukt utanpå iallefall. DS har torkat och kurerat en vecka längre (är mycket mindre kvar än dem andra dessutom) och känner inte heller någon fukt på budsen här.

    Jag räkna bara det som finns i burkarna just nu. Har ju även knachat och rökt div. gram på varje planta den senaste månaden, och har även gjort lite aceton hasch. Skulle jag göra en uppskattning på det förbrukade så tja.. tror inte 20-30g är en dålig gissning, iom att jag knappast har varit ensam.. eller vad tror du SS? 😉


    Blue Hash: 67.3g

    Diesel Star: 30.5g

    Shark Attack:118.9g

    Slutvikt: 216g

    Fridens lilja! :hippie:

  • popanonikok

    Member
    2010-04-09 at 11:02

    det var inte dåligt på tre plantor! :D

    Läste lite längre bak om din vattning och har en fråga; Vattnade du dem med de mängderna vatten varje dag? 😮

  • MrGreen

    Member
    2010-04-09 at 17:49

    @popanonikok wrote:

    det var inte dåligt på tre plantor! :D

    Läste lite längre bak om din vattning och har en fråga; Vattnade du dem med de mängderna vatten varje dag? 😮

    Blev förvånad själv :yeah:

    Jepp jag vattna dem mängderna varje dag.. missade jag att vattna någon dag så kunde sharken dricka uppåt 2,5L :ohmygod: (typ från 5v i blom och framåt)
    Dock så hade jag hellre vattnat flera gånger, fast mindre vid varje vattning, för att få bäst resultat.

Page 7 of 7

Log in to reply.