Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Lowryder, köksskåp, budget, 138 watt ful-LE, DIY, n00b

  • Riot

    Member
    2007-02-17 at 16:10

    ja det ser trevligt ut. En översiktsbild på hela kalaset till nästa update kanske? 8)

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 18:07

    Det ser fint ut du!

    En förfrågan bara :) jag har 4st datorfläktar igång hela tiden.. alla dessa har varsin “sony ericsson” laddare, allt från 4.9v-7.5v. dom blir ju lite varma, och just nu är dom i garderoben. så det bidrar ju till +tempen.

    Hur har du klopplat din elcentral?
    vart får man tag i komponenterna?
    hur många grader sänkte detta din temp?

    keep op!
    /KulTub

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 18:07

    Är det dags att börja ge Substral förresten? Jag läser lite olika besked, men tycker att de ser lite hängiga ut….

    Eller så är det för att jag själv är så hungrig ;-O

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 18:18

    Jag blir inspirerad iaf, hehe allt är möjligt om man vill :)
    Jisses så dom växt sen sist:] Jag skulle nog låta bli näringen 1v till iaf om inte mer

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 18:49

    KulTub

    Jag vet inte hur mycket just det här sänkte tempen iom att jag gjorde flera kallförbättringar samtidigt, men säkert nån grad.

    Kopplingsplint/sockerbit kostar typ en tia varsomhelst (ICA, ClasOhlsson, Biltema etc), sladdarna knipsade jag på ett slaktat nätaggregat.

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 20:47

    @ellen_aepple wrote:

    KulTub

    Jag vet inte hur mycket just det här sänkte tempen iom att jag gjorde flera kallförbättringar samtidigt, men säkert nån grad.

    Kopplingsplint/sockerbit kostar typ en tia varsomhelst (ICA, ClasOhlsson, Biltema etc), sladdarna knipsade jag på ett slaktat nätaggregat.

    Du har alltså bara en 5v adaptor på 2st fläktar? och likadant med 12v adapotrn, 1 på 2 fläktar. hur funkar detta? blir det mindra power i fläktarna eller dom får 5v resp 12v var? nu har jag lixom 4 adaptorer på 4 fläktar, kan man få ut lika mkt kräm med tex, 1adaptor på 2 fläktar, är det ju skitbra för mig :P man skulle lyssnat bättre på elektroniken :)

    /kulTub

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 22:06

    Just min 12 Volt adapter kan jag koppla in rätt många fläktar på, den levererar 1000 mA ström. Läs mina inlägg här: https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=453739

    Där förklarar jag närmre om A(mpere)

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 22:43

    Nu har Gul fått minimalt med näring för att se vad som händer…

    (jag använder som sagt tråden för min egen skull också =))

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 22:49

    (jag använder som sagt tråden för min egen skull också =))

    Men roligt är det att se hur ni andra gör också.. tycker iaf din tråd är riktigt inspirationsgivande, många bra ideér. Snabba svar.
    (Läste dina inlägg och blev genast smartare, men jag tror att jag kanske skall införskaffa ett nätagg ist.. då har man perfekt utgång hela tiden va?) :)
    Keep on!

    /KulTub

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 22:54

    ser som vanligt snyggt ut ellen :) , men näring behöver du inte ge än, bladen ser gröna o är fyllda med näring, att de hänger liter beror nog på övervattning.

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 23:05

    mosaiq

    ajdå, men om jag inte vattnar finns det inget pyssel kvar, aaaah! får försöka hålla mig. tack för beröm =)

    KulTub

    Nätagg tycker jag mest känns stort o klumpigt, för att inte nämna semifarligt (vattenoskyddat ex.vis) Dessutom ger det bara 5 eller 12 Volt om man inte fulkopplar det (som kanske inte är en bra idé, vet inte)..

    Köp en sån här istället: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1066&iItemId=92958

    Den kan du driva flera fläktar på vilken Volt du vill och skulle du vilja ha en ensam fläkt på lägre volt så kopplar du in en av dina mobilladdare.

  • reaper

    Member
    2007-02-18 at 01:42

    Köp en sån här istället: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1066&iItemId=92958

    Den kan du driva flera fläktar på vilken Volt du vill och skulle du vilja ha en ensam fläkt på lägre volt så kopplar du in en av dina mobilladdare.

    Får ta o skaffaf en sånn då :P

  • reaper

    Member
    2007-02-18 at 17:19

    here’s for you riot

    Så här ser hela kalaset ut:

    Inuti vattentornet så står det en burk med vatten.

    Gul mår finfint trots tidig näring, de andra mår också precis lika bra.

    pis chicks ^.^

  • Riot

    Member
    2007-02-18 at 17:53

    Det sre verkligen ut som nån typ av galet knarklabb :P

  • Wax

    Member
    2007-02-18 at 18:05

    Det finns 2 olika sorters setups som jag gillar:
    Antingen en stilren setup,, eller en riktig “knarkar” setup som denna. :supersmile:
    Riktigt ball måste jag säga!

    Ena min setup är inte så mycket vackrare, våra frön kom dessutom upp samtidigt såg jag nu, Lowryder här också.

    Keep up the good work!

Page 3 of 11

Log in to reply.