Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Lowryder, köksskåp, budget, 138 watt ful-LE, DIY, n00b

  • reaper

    Member
    2007-02-11 at 13:48

    fan, man kanske borde ta och prova hammenhögs jord, har hört att den ska vara bra. ser riktigt bra ut hittills och jag tror att det kommer att bli utmärkt röka.

  • reaper

    Member
    2007-02-11 at 23:41

    Efter inte så värst lång eftertanke insåg jag att det var en keff idé att ha en ojordad armatur av järn under diskbänk. Så jag byggde en ny,av typ gamla Billy-bokhyllor. Jag hade bara en storleks hålsåg(borr?) som tyvärr gjorde större hål än min lamphållare, så jag fick göra brickor av min sambos snusdosor, blev skitbra! Improvisation chicks! Köpte två nya lamphållare o tre adaptrar till fläktar, 10 spänn på loppis.. <3

    Hel familj är samlad, sida vid sida, redo att möta Soc..

    Som ni ser så är stammen lite lila, vilket jag läst är för mycket vatten. Vad tros om det?

    Så här blev nya lampan.

    LIV! =D Jag börjar tro odling är starkare beroende en rökning..

  • riot

    Member
    2007-02-12 at 08:57

    Jag börjar tro odling är starkare beroende en rökning..

    Välkommen till swecan. :P

  • zeerow

    Member
    2007-02-12 at 13:21

    Varför har du inte fyllt med jord ända upp till kanten på krukorna?

  • reaper

    Member
    2007-02-12 at 13:42

    @ZeeRoW wrote:

    Varför har du inte fyllt med jord ända upp till kanten på krukorna?

    när man flyttar på krukorna så kan små jordkorn etc lätt falla över kanten och för när man vattnat så rinner mesta vattnet läng jorden över kanten. och om krukan har blivit hel torr i topparna så rinner allt vatten ut :S därför fyller inte jag min krukor ifall jag skulle ha krukor mina krukor fullt up utan lämmnar ett litet glapp :P tror völ ellen gorde samma sak därför

  • reaper

    Member
    2007-02-12 at 15:30

    Som det mesta i mitt liv så var det inte planerat, det blev så, tur. För det är brsa.

    Snart ventilerad förortsreflektor o kinapinneakvariepump =D

  • silent_bob

    Member
    2007-02-12 at 23:42

    Snart ventilerad förortsreflektor o kinapinneakvariepump =D

    Det bästa med din odling är inte ditt hemmabygge, utan dina hemmabyggda ord 😆
    Jag tror jag ska ringa till Swe-grow och fråga om dom har kinapinneakvariepump :D

  • reaper

    Member
    2007-02-13 at 00:45

    Min bänk är för varm o för torr, så jag har fått konstruera mer, wii! Ett vattentorn med pump och en ventilerad reflektor. Trots ansträngningar ligger tempen på cirka 30° vid plantornas toppar o 28° några centimeter lägre. Hur illa är det? De ser ju krya ut?

    Här är min förortsreflektor, massa glittrigt o utsug på båda kortsidorna:

    Botten av vattentorn med kinapinneakvariepump:

    Hela vattentornet, segelmetoden fungerar mycket bättre om seglet är nedanför vattnet.

    Jag har experimenterat en hel del med olika volt o olika håll på ventilation, n00bs, håll koll på att era mobilladdare pallar att driva era fläktar, ampere får inte vara för mycket.

  • reaper

    Member
    2007-02-13 at 11:06

    Fyndigt värre! Kurt Olsson skulle ha diggat detta. Jag förstår inte riktigt vattentornets konstruktion. Det är alltså en luftfuktare? Och akvariepumpen?

  • brass

    Member
    2007-02-13 at 11:12

    Hadde alla varit lika upfinningsrika och motiverade som dig hadde falukorvs landet svämmat över i hemodlat

    Keep it up.

  • reaper

    Member
    2007-02-13 at 11:14

    Riktigt coolt gjort måste jag säga ser ut som du kommer få mycket att göra med :D alltid roligast och knåpa ihop e setup :)

    Ha de bra alla
    MVH
    Gamlingen

  • reaper

    Member
    2007-02-13 at 12:09

    a

    Tornet är påshållare från IKEA, med massa hål i väggen. Högst upp, inuti tornet står en burk med vatten. I den ligger ett linne som går nedför väggarna av påshållaren/tornet.

    I och med att större delen av seglet är under vattenytan så ramlar ju vattnet (istället för att behöva ta sig uppåt) = mer vatten. Det rinner så mycket så att jag fårr ställa en burk som fångar det som inte dunstar.

    “Akvariepumpen” är inte alls en akvariepump insåg jag, det är bara en fläkt som suger från golvet o sprutar det uppåt. Men koldioxiden från mäsken virvlas runt och seglet fladdrar.

    Temperaturen har varit 29°-33° i natt, jag tycker fortfarande det ser ok ut. Hur illa är hög temperatur elelr mäter jag fel??? Luftfuktigheten är typ 30% :/
    Jag mäter alltså med givaren i samma höjd som plantornas toppar, så här:

  • reaper

    Member
    2007-02-13 at 21:47

    Kul odling det här :)
    Tempen ska du mäta i “skuggan”, så gör lite skugga av paff lr likande vid dina flickor
    lycka till!

  • reaper

    Member
    2007-02-14 at 22:08

    grymt innovativ du verkar. ingen tumme mitt i handen där inte!. jag håller tummarna för dig! Lycka till o hoppas på en god skörd om 2 månader.

  • reaper

    Member
    2007-02-17 at 15:49

    Det växer på bra, tror jag iaf. Jag har haft en del fortsatta problem med värmen.. Lite olika metoder har lett till bra sänkning.

    Innan satt både mitt utblås och insug längst in i utrymmet. Jag böjde till ett fyrkantsrör av papp så att jag leder kallluften till framsidan av utrymmet, motsatt utblåset. Det sänkte temperaturen flera grader!

    Dessutom har jag byggt så att utsuget suger rakt ovanpå lampan genom ett hål i skärmen upp genom dammsugarslangar som tar ut varmluften utanför skåpet.

    Genom att bygga en liten elcentral och koppla längre sladd till lampan så har jag kunnat få ut alla adaptrar och timern ur skåpet. Det sänkte också temperaturen.

    Mäskkoldioxiden sprutar numera rakt på plantorna.

    Resultat!

    Idag påpekade min vän att det kommer bli klart lagom till första vårdagarna, ååååååååh! hihi

Page 2 of 11

Log in to reply.