Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken lagges första tältodling! 400W HPS

  • lagges första tältodling! 400W HPS

    Posted by reaper on 2008-10-07 at 13:17

    Ja då var det väl dags för mig att lägga upp lite info om min tältodling! :D
    Kör lite blandade strains nu första gången i jakt på att hitta min favorit strain. Förtillfället är där 1st LowRyder#2
    3st B-52. Och kommer snart in 2st Feminiserade Brainstorm Och även 2st Feminiserade X-Haze.
    Kan tillägga att jag använde mig utav pappersmetoden innan jag sådde fröna. :P

    Måtten på tältet är följande:

    Djup: 100cm
    Bred: 100cm
    Höjd: 180cm

    Använder mig utav 3.6L TEKU krukor förutom till LR där jag använder en vanlig 10L hink med hål i botten. Har för mig jag läst att det fungerar bra med 3.6L, rätta mig om jag har fel. Använder Hasselfors jord.

    Lat som man är tog jag en bild på kvittot istället för att skriva ner allt för hand! 😆

    Kommer en bild på LR:an, som ni säkert ser så är dom understa bladen gula vilket kom under tiden jag hade använde LE! Men ser ut att trivas mycket bättre nu under HPS:en
    😈 RH:n är förtillfället väldigt låg pga att jag inte äger en luftfuktare.. Men det kommer med tiden 😉

    Och här har vi nykomlingen B-52:an..

    Och en bild på utsuget. Kolfiltret är inte installerat, vilket jag tyckte var onödigt med tanke på att växterna inte luktar något atm.

    Och lite hur det ser ut nu. Ska placera om allt så det står lite bättre än vad det gör nu. Men here it is:

    Nåja det var väl allt för idag.. bara att fråga på om det är något jag har glömt. Lite råd är alltid uppskattat!

    Må väl & frid

    replied 15 years, 6 months ago 4 Members · 11 Replies
  • 11 Replies
  • yah00

    Member
    2008-10-07 at 17:03

    Ser schysst ut! Länge kvar men hoppas du får en fin skörd!
    Ska bli extra kul att följa B52 tycker jag!
    Lycka till!

  • reaper

    Member
    2008-10-07 at 17:23

    @yah00 wrote:

    Ser schysst ut! Länge kvar men hoppas du får en fin skörd!
    Ska bli extra kul att följa B52 tycker jag!
    Lycka till!

    Tack! :P Ja B52 tycker jag själv verkar vara intressanta. Så det ska bli kul & ser hur det går!

  • reaper

    Member
    2008-10-07 at 21:23

    Ser najs ut bro 8) Hoppas allt går som det ska :D ja B52 blir intressant hoppas på fet skörd haha

    Over N Stoned
    Montana. 😈

  • reaper

    Member
    2008-10-07 at 21:40

    @Montana wrote:

    Ser najs ut bro 8) Hoppas allt går som det ska :D ja B52 blir intressant hoppas på fet skörd haha

    Over N Stoned
    Montana. 😈

    haha hallå, fet skörd är vad man önskar. Dom ska ju ge ganska mycket vad man har läst :P

  • reaper

    Member
    2008-10-07 at 21:42

    Jooo, men man ska inte alltid lita på vad sidorna skriver.. kanske någon som skördat någon B52 som kan yttra sig om skörden ? :D

  • reaper

    Member
    2008-10-08 at 10:50

    Många tjuvkikare, men få som verkar fatta intresse :kimblah:

  • frankthebunny

    Member
    2008-10-08 at 11:21

    Fortsätt uppdatera bara! Feedback kommer nog eftersom. Bilder är alltid kul och ger nåt att kommentera.
    Hur gammal är din LR2a? Håller själv på med ett första odlingsprojekt och det är ju helt beroendeframkallande att hålla på och bygga, läsa och följa de små liven.
    Mina LR2or har haft stora problem men de lever än och börjar återhämta sig nu. Mina är ca 18 dagar men MYCKET mindre är din…

    Kör hårt!
    /Frank

  • reaper

    Member
    2008-10-08 at 18:05

    Tjaa bunny (: Lr’n har varit svår.. Kan säga att min är över en månad gammal, men hade ett helt annat medium än vad jag har idag. Men nu märker man stora skillnader på den dagligen vilket känns skönt. Beroendeframkallande ja, därför jag köpte mig ett tält. Där är inte så värst mkt man kan bygga på det! 🙄 bilder kommer så småningom tänkte vänta med bilder tills alla strainsen har tittat upp!

    Må väl

  • reaper

    Member
    2008-10-08 at 18:34

    tänkte uppdatera det lilla som hänt :)

    B52:an

    Någon som vet varför dom understa bladen har dött? Hoppas det inte händer resterande blad..

    Tack&hej

  • yah00

    Member
    2008-10-08 at 19:40

    Helt normalt att första bladparet (och ibland även det andra) dör ut.

    GL!

  • jultomten

    Member
    2008-10-08 at 19:47

    Jag tror inte att 3,6L krukor räcker till något annat än LR, kring 10L är att rekommendera för normalstora plantor. Annars ser det nice ut.

Log in to reply.