• Kyrkovalet 2009?

    Posted by guitarsmoke on 2009-09-13 at 16:51

    Tjena allihopa! :D

    Jag är personligen ingen religös person, utan snarare är jag ganska starkt anti alla större religion och dom enormaa maktfaktorer som dom faktiskt är. Men jag är en spirituell människa och jag tror på tankens och intutionens styrka och kraft och att godhet, förståelse och vända-andra-kinden-till-style är grundläggande för mänskligheten om vi vill ta steget från ett samhälle som bygger på ekonomiska strukturer till ett som handlar om människans bästa. Jag vill inte göra det här till en tråd som bashar ner på kristna, det kristna arvet som genomsyrar vårt tänkande i ganska hög grad osv. Vad jag vill få ut av tråden är vad jag, och förhoppningsvis andra, kan göra med den demoktratiska rättigheten som kallas röstberättigande för att göra en instans av samhället, kyrkan alltså, till en bättre grej.

    Om det finns ett parti som ställer upp i detta val som kanske har en positiv attityd till marijuana och droger i regel (skulle kristna röka på så skulle dom ju inte bli mindre övertygade om att världen är galet fantastisk), att homosexuella, transsexuella, pedofiler, you name it, ska ha precis samma rättigheter som alla andra osv. Liberala politiska program i den meningen att det är nytänkande som gäller, en stark vilja att försvara dom mänskliga rättigheterna och jämställdhet och som vill tona ner bilden av Gud som någon slags mentalt störd vakt i universum och istället öppna upp för en mer metaforisk syn på dom bibliska texterna. Något i stil med det är vad jag skulle kunna tänka mej att rösta på. Vilket parti ligger jag närmast tycker ni? Finns det något parti som faktiskt stödjer en legalisering av marijuana som ställer upp i kyrkovalet?

    Tack för alla tänkbara svar :D Ha det gött för det ska jag ha om en 30 min sisådär ;)

    replied 14 years, 8 months ago 0 Member · 0 Replies
  • 0 Replies

    Sorry, there were no replies found.

    Log in to reply.