Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Inomhus 2x purple typhoon 1x Swestar 2010 Update: 30/5 2010

  • MuskelCan

    Member
    2010-05-19 at 09:17

    Du ska inte genom vattna jorden. Det är bättre nu i början att ge dem lite vatten varja dag så att jorden hinner torka ut lite grann innan du vattnar igen, men inte för mycket ändå. Sen när rötterna blivit något större ska dom nästan vattnas igenom helt i krukan och vänta 2-3 dagar mellan vattningarna.

    Lampan kan du ha så pass nära att du inte bränner plantan. Känn med handen under, bränns det lite gran på handen så är det garanterat att det gör för planterna också. Jag kör med en 400w lampa ungefär 35 cm ifrån och temperaturen försöker jag hålla så nära 30 grader jag kan, inte mer. På golvet har jag 26 ibland upp till 28. 50-60% fukt..

    ❗ Men kom ihåg att om du ska ha så hög temp som jag har så ska fuktigheten inte vara mindre än 40%, har du bara låt säga 20% skulle jag inte gått över 28 grader nu i början iallafall ❗

  • MuskelCan

    Member
    2010-05-19 at 09:28

    aha, såg nu att du har/hade strax över 30 grader. Det är lite olika på strains hur mycket dom tål också.

  • sweskool

    Member
    2010-05-19 at 11:10

    tack så mycket!

    kommer med en update när jag är hemma igen.

  • sweskool

    Member
    2010-05-19 at 16:12

    sådär nu har jag tagit lite nya bilder.
    ursäkta den dåliga bilden. har endast mobilkamera för tillfället.

    Översikt på utrymmet

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Min version av segelmetoden

    Uploaded with ImageShack.us

    vet dock inte om den är rätt gjord då jag inte hittade nå bilder hur man gör en.

    finaste plantan än sålänge

    Uploaded with ImageShack.us

  • MuskelCan

    Member
    2010-05-20 at 18:44

    Jag vet inte om det bara är ljuset från lampan eller om dom är lite gula också? Bättre bilder skulle locka fler hit. :kimblah:

  • ganja19

    Member
    2010-05-20 at 19:56

    Jag tycker att det ser helt okej ut, men jag har en fråga.
    Kör du med fotogen lampa? Sr ut som en sådan arbetslampa.

    Använde en sådan, 500w i väntan på LE.. de blev ca 35 grader i utrymmet på 10 min.. inte bra.

  • sweskool

    Member
    2010-05-30 at 11:00

    nae det är en 150w hps lampa. dock en arbetsarmatur.
    det ligger på cirka 28-30 grader. med fläkten på så ligger det på 26-28.

  • sweskool

    Member
    2010-05-30 at 11:52

    passar på att updatera denna.

    böt utrymme igår. dom är cirka 3 veckor gamla..

    ursäkta den dåliga kameran men har inte tillgång till nån digitalkamera.

Page 2 of 2

Log in to reply.