• grodan

    Member
    2008-08-11 at 16:55

    Det funkar kalasbra för mig iaf så tror inte du blir besviken ;) nu när jag har ändrat till blom 12/12 funkar det riktigt bra. ljuset sätts igång och jag öppnar dörren vid ca 7.15 när jag sticker till jobbet och hinner hem hur bra som helst med 2-3 timmar tilgodo för att kunna stänga och släcka ner allt runt omkring så det blir totalmörkt :) Vad hade du tänkt odla för nåt? Just nu har jag bara en för den andra blev hane :( men nästa gång tänkte jag köra antingen sog eller scrog. Eftersom man kna ha lampan så pass nära som 20cm utan problem så tror jag iaf att det kommer funka bra flera sticklingar som inte blir riktigt lika höga och ljuset kommer åt hela vägen på så vis ;) Har fått hem ak-47. Jack herrer och bubblegumfrön från amsterdam. 15st av varje som ajg tänkte använda mig av. så 2-3 plantor åt gången att ta sticklingar av lite beronde på hur många man kan ta från varje planta. Ska kolla upp det lite närmare här på forumet tänkte jag innan jag drar igång det. Men runt 12 – 15 sticklingar bör man ju få in beronde på hur stora krukor man använder. Personligen tror jag stenhårt på de båda metoderna, framförallt när både du och jag ska använda mindre utrymme och 250w lampa. Säg till hur det går sen när du fått upp allt.

  • reaper

    Member
    2008-08-11 at 18:43

    sweet, det blir 250w då och allt det där.. har du luftfuktare eller hur löser du det problemet? surt att punga ut 500 spän för en liten odling?

    jag ska köra topp44 stod att det var lätt att odla och sen var det billiga frön, så efter som det var första odlingen så tänkte jag att köra nått simpelt.. vill bara få upp någon form av planta nu så man vet vad som krävs och hur man ska gå till väga..

  • reaper

    Member
    2008-08-11 at 19:13

    @Ranger wrote:

    har du luftfuktare eller hur löser du det problemet?

    Det kan ja inte svara på, vet inte vad personen har.
    tänkte om du behöver få det fuktigare, sök på segelmetoden här inne.
    det blir både fuktigare och svalare med det.

  • grodan

    Member
    2008-08-11 at 21:19

    Jag har luftfuktare. Det är riktigt smidigt. Speciellt om man har dörren öppen eller på glänt så försvinner luftfuktigheten lätt. Sen är det väldigt torr luft där jag bor överlag. Har varit något bättre senaste tiden med vädret så den har bara fått gå på halvfart så har jag 30-40 % nu i blomningen. Kan rekomendera det. Men det funkar med segel och vattenspruta till att börja med om du inte vill lägga ut pengarna. Jag har precis köpt min och klarade mig fint utan men blev lite väl bekväm av mig och hade lite pengar över :P

  • reaper

    Member
    2008-08-12 at 17:01

    aja det är ganska skönt att vara lat ju =D haha

    kanske får bli en sån då, gjorde ett kontoutdrag idag, visade sig att jag hade 3 gånger så mycket cash som jag trodde.. det var som att typ hitta en glömd 5:a..

    men men, ska beställa lampa nu och sen skrida till verket..

    det blir ett GIB kit brillox 250W från swedish growsystems med Sylvania SHP TS 250W lampa..

  • evilganja

    Member
    2008-08-13 at 06:18

    Jag mätte ljuset på en sylvania 250W och det landade på 32400lm. Odlar man på en halv kvadrat finns det ingen anledning att ha fler Watt.

  • reaper

    Member
    2008-08-13 at 07:56

    går alltid att slänga in ett par 20W LE på sidorna för att få ljus till undre partiet av plantan också ;p

Page 2 of 2

Log in to reply.