Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken “Hawaiian Snow” – 600 Watt hydro odling dagbok

  • snurreboll

    Member
    2013-04-06 at 08:45

  • snurreboll

    Member
    2013-04-07 at 08:00

    Ännu mer bilder :)

    PH: 5.8
    EC: 1.0

  • creampuff

    Member
    2013-04-07 at 08:24

    Ser stiligt ut :D

    Tror dock att den större av plantorna alltid kommer att “ta över” i både rot och växt utrymme,mest med tanke på egna gamla projekt,inga bilder dock,men med många plantor i samma kruka.Slutar oftast med att den som varit liten från början är en relvativt liten planta vid skörd med,jämfört med dom som tog utrymmet redan vid ung ålder.

    Har dock aldrig själv odlat hydro måste tilläggas!

  • snurreboll

    Member
    2013-04-07 at 08:36

    @Creampuff wrote:

    Ser stiligt ut :D

    Tror dock att den större av plantorna alltid kommer att “ta över” i både rot och växt utrymme,mest med tanke på egna gamla projekt,inga bilder dock,men med många plantor i samma kruka.Slutar oftast med att den som varit liten från början är en relvativt liten planta vid skörd med,jämfört med dom som tog utrymmet redan vid ung ålder.

    Har dock aldrig själv odlat hydro måste tilläggas!

    Tackar! :)

    Utrymme finns gott om, men att rötterna ska få slåss nere i tanken finns ju dock risk för. Men det ska nog gå bra, har kört 12/12 sedan dag ett så kommer ju inte hinna bli några monster innan det är dags för skörd.

    Det är ju som sagt första odlingen någonsin jag kör i tält och med hydro så kommer bli lite mer som en testrunda denna gång.

  • astrall

    Member
    2013-04-10 at 08:50

    Kul att se! Kommer att följa din odling :)
    Jag la märke till att vi båda använder oss utav samma näring, hur doserar du? Det står väll 0,5-2ml per liter om jag minns rätt? Och att båda ska användas både under vegg och blomm vilket jag tycker känns lite underligt… Jag använder mig av gold special jord och du använder ju hydro… Kan det vara någon slags all-round näring?
    Den fungerar bra för mig so far, har använt den under ett par veckor nu både i vegg och blomster rummet. Jag har lite högre doser i blomm och mindre i vegg.

    Peace!

  • snurreboll

    Member
    2013-04-15 at 08:21

    @Astrall wrote:

    Kul att se! Kommer att följa din odling :)
    Jag la märke till att vi båda använder oss utav samma näring, hur doserar du? Det står väll 0,5-2ml per liter om jag minns rätt? Och att båda ska användas både under vegg och blomm vilket jag tycker känns lite underligt… Jag använder mig av gold special jord och du använder ju hydro… Kan det vara någon slags all-round näring?
    Den fungerar bra för mig so far, har använt den under ett par veckor nu både i vegg och blomster rummet. Jag har lite högre doser i blomm och mindre i vegg.

    Peace!

    Tackar :)

    Finns det inte två olika, en för hydro och en för jord? På mina står det HYDRO, och jag doserar allt efter hur EC värdet är i tanken. Brukar ta 2-3 ml av varje och prova mig fram till rätt EC som nu ligger på 1.1.

    Bjuder på lite bilder, har hänt en del en sist: :)

  • snurreboll

    Member
    2013-04-16 at 14:34

    Har höjt så att EC ligger på 1.7 numera. Lite små små brännor på vissa blad annars ser den ut att vara hur friskt som helst och växer som på anabola haha :D

    Sneakpeak..

    Jämför storleken med termometern hehe, det är dom största bladen jag någonsin sett.

    Den högra stammen mäter 12 mm i diameter, den mindre ca 10mm

  • lazaruslong

    Member
    2013-04-16 at 16:06

    Ahh.. det är så fint. Fortfarande en clean set-up och plantorna frodas. Rötterna ser så friska ut att man vill äta dom och foliaget med.
    Funderar du inte på att “frisera” bladen som skymmer och mest släpper igenom IR? Man behöver inte ta bort dom, klipp dom med en ren vass sax så dom inte skymmer buds/nodes och var inte rädd för att ta bort äldre blad och det mesta nedtill.

    Må Gröna Fingret Frodas!

    Ps: Jag använder Hesi coco och märker att ( åtminstånde min strain) tål/äter stora mängder P-K, brukar ta 2x minimum och minska på vanliga näringen. Tänkte prova en stickling med full dos P.K. och mindre N.P.K. från start 12/12. Ds.

  • snurreboll

    Member
    2013-04-16 at 17:24

    @Lazaruslong wrote:

    Ahh.. det är så fint. Fortfarande en clean set-up och plantorna frodas. Rötterna ser så friska ut och foliaget med.
    Funderar du inte på att “frisera” bladen som skymmer och mest släpper igenom IR? Man behöver inte ta bort dom, klipp dom med en ren vass sax så dom inte skymmer buds/nodes och var inte rädd för att ta bort äldre blad och det mesta nedtill.

    Må Gröna Fingret Frodas!

    Ja visst ser det underbart ut? :D

    Jo jag måste ta att rensa bort lite blad som skymmer, börjar blir på tok för buskigt nu hehe.. Men än så har budsen inte börjat bildats så jag tänkte klippa nu i veckan när jag får lite tid, lite mer plats och luft är ju inte helt fel.

    Sjukt smidigt med hydro må jag säga, reste bort nästan en hel vecka och allt klarare sig själv, även om dom numera slukar nästan 1 liter vatten per dygn hehe.

  • lazaruslong

    Member
    2013-04-16 at 19:18

    He.. Rökte en fet så du hann före. Gammal som jag är, är mitt tidsbegrepp “dilaterat”. Näe inte rökat va!?
    Hydro rent allmänt gillar jag, vattenkulturer går lätt/snabt att styra och krånglar man inte till det är det smidigt. Men om elen går eller pumpen kukaur…

  • astrall

    Member
    2013-04-16 at 19:38

    Du hade helt rätt snurre, det finns två olika :)
    jag blev lite orolig att jag hade köpt fel näring där ett tag, dina ser bra ut, hoppas du får en fet skörd!

    peace

  • snurreboll

    Member
    2013-04-16 at 20:12

    Måste bjuda på en bild jag tog på en god vän igår hehe :drool: Självklart ett blad från min odling.

    Finns säkert surpuppor som inte tolererar såna här bilder men då tar jag bort den isåfal, tänkte bara få er att dregla lite 8)

  • wigii

    Member
    2013-04-17 at 04:12

    @Snurreboll wrote:

    Måste bjuda på en bild jag tog på en god vän igår hehe :drool: Självklart ett blad från min odling.

    Finns säkert surpuppor som inte tolererar såna här bilder men då tar jag bort den isåfal, tänkte bara få er att dregla lite 8)

    :munchies: :munchies:

    Har för mig att sådana bilder ingick i swecan månadskallender runt 2004

  • astrall

    Member
    2013-04-17 at 08:07

    Ojojoj vilken fin bild som dök upp här :)
    double eyecandy
    :crazyeyes:

  • snurreboll

    Member
    2013-04-17 at 19:15

    Hallå, dags för update igen! Dock utan tuttar denna gång, men fler kommer om så önskas hehe ;)

    Hon växer otroligt fort, de största bladen är mycket större än hela min hand, dags för frisering när som helst!

    Börjar ta sig på höjden nu också, har mest växt på bredden tidigare. Även så kan man börja se små hår, så blom är igång och det doftar UNDERBART :D

    Och för er som är intresserade så ligger vattenvärden på: EC 1.8, PH 5.8 och hon dricker MER än en liter vatten per dag 😆

Page 2 of 3

Log in to reply.