Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken “Hawaiian Snow” – 600 Watt hydro odling dagbok

  • “Hawaiian Snow” – 600 Watt hydro odling dagbok

    Posted by snurreboll on 2013-03-12 at 14:40

    Tjena! Dags att köra igång min tredje odling men nu med “lite” mer avancerad utrustning. Har gått från att odla i jord i en liten byrå till att sätta upp ett helt hydro system med ordentliga lampor, ventilation osv.

    Kommer nog behöva ställa en del frågor, och ska försöka uppdatera här iallafall en gång i veckan :)

    Nog snackat nu till bilderna!

    En bild på hela kalaset när det precis kommit hem:

    Och en bild på när det mesta är monterat och klart:

    En bild på storleken av tältet (100x100x200) samt hydron:

    Värmen håller sig där den ska iallafall, måste skaffa mig en luftfuktare bara, ska inhandlas nästa vecka:

    Fröna har jag förgroddat i ett blött kaffefilter. Sedan har jag satt fröet direkt i en rockwool kub i hydron med lecakulor.

    PH värdet i vattnet håller jag mellan 5.2 och 6.2 och EC värdet ligger på 0.4 (kranvattnets värde borträknat).

    Skulle jag kunna hoppa över till 12/12 efter någon vecka efter att hon tittat upp? Det är väldigt lång blomtid på just den här strainen så undrar om jag tappar mycket skörd genom att köra nästan direkt på 12/12 istället för att vegga några veckor först?

    Ser det ok ut? Tar gärna kritik och förslag på förbättringar så kommentera på! :D

    replied 10 years, 3 months ago 12 Members · 38 Replies
  • 38 Replies
  • herrmarley

    Member
    2013-03-12 at 16:08

    Ser stabilt ut. Vad gick hela paketet på? :)

  • snurreboll

    Member
    2013-03-12 at 18:00

    @HerrMarley wrote:

    Ser stabilt ut. Vad gick hela paketet på? :)

    Cirkus 9kkr, väl investerade pengar :)

  • caney

    Member
    2013-03-12 at 18:23

    Det här vill jag se, har alltid viljat se hur det strainet växer :)

    Lycka till !

  • snurreboll

    Member
    2013-03-12 at 22:07

    @Caney wrote:

    Det här vill jag se, har alltid viljat se hur det strainet växer :)

    Lycka till !

    Jag får hoppas att det växer på bra, tänkte bara köra någon vecka vegg, kanske två beror på hur damen växer till sig. Med tanke på att blomtiden är på 12-13 veckor så borde det gå bra att sätta i blom så pass tidigt, hoppas jag! :P

    Fler bilder kommer i veckan!

  • lazaruslong

    Member
    2013-03-13 at 15:44

    Vi är nog många som sätter i blom så fort som möjligt, så fort den har några “noder” Jag gör det för jag inte vill ha en massa grenar och blad.

  • snurreboll

    Member
    2013-03-13 at 19:03

    @Lazaruslong wrote:

    Vi är nog många som sätter i blom så fort som möjligt, så fort den har några “noder” Jag gör det för jag inte vill ha en massa grenar och blad.

    Jo precis, det kan ju vara bra om man kör SOG metoden. Men eftersom jag bara kommer köra en planta så kommer jag behöva toppa henne några gånger iallafall, kan man göra det de första veckorna med lyckat resultat även fast plantan är i blom? Eller är det bättre om jag veggar tills jag toppat några gånger?

    Bjuder även på en bonus bild på polarens “tattar garderobsodling”, ca 1 vecka gammal här (hawaiian snow). Mina gamla lampor btw, 4 x 23 watt LE :)

  • sourkush

    Member
    2013-03-24 at 13:48

    Snyggt och cleant vad kommer du köra för strain och antal:)?

    Pz

  • lazaruslong

    Member
    2013-03-24 at 18:27

    Hej,
    Hur gick det med fröna, fick du börja om? Om du har dom i en groda i leka bör du bara köra bubblaren typ 2 gr/dag så inte fröna drunknar.
    Må Gott

  • snurreboll

    Member
    2013-03-25 at 20:05

    Ja fröet drunknade så fick göra om och göra rätt, lät fröet grodda och växa upp sig några centimeter innan de åkte i hydron. Men nu växer det utav bara fan, fina gröna blad och ser hur glad ut som helst :D Här är hon inte många dagar gammal:

    Nu har jag satt två stycken i samma men jag hoppas det kommer gå bra ändå, i värsta fall om rötterna blir för stora så får jag döda den ena.

    SourKush, det är hawaiian snow :)

  • lazaruslong

    Member
    2013-03-25 at 22:41

    Kul, jag läste nån tråd om nån som hade en aero cloner och sa att frö eller rotlösa stickllingar i stenull eller liknande bara fuktas nån gång per dag i början. Kul att det tuffar på. Man vet ju aldrig, jag tror max 2, troligen blir det 1 jättestor eller 2 stora eller 3 lagom.

  • snurreboll

    Member
    2013-03-27 at 17:30

    2 dagar senare, hon växer på sig :)

  • snurreboll

    Member
    2013-03-29 at 10:48

    Rötterna har börjat krypa fram under krukan :)


  • herrmarley

    Member
    2013-03-29 at 11:47

    Det ser ut att växa på bra :) Har du planerat någon typ av träning på plantorna?

  • snurreboll

    Member
    2013-03-29 at 13:22

    @HerrMarley wrote:

    Det ser ut att växa på bra :) Har du planerat någon typ av träning på plantorna?

    Tack! :)

    Ja jag kommer köra LST för att få dom lite buskigare iallafall!

  • snurreboll

    Member
    2013-04-02 at 08:17

    Update!


    Kan ju passa på att skriva med lite vattenvärden också, EC ligger på 0.9 och PH är 5.8.

Page 1 of 3

Log in to reply.