Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Garderob – Super lemon haze feminized – 250W LE – Dag #1

  • Garderob – Super lemon haze feminized – 250W LE – Dag #1

    Posted by reaper on 2009-11-24 at 14:13

    Hej och välkommen till min första odling!

    Garderob:120hx50dx95b

    5x Greenhouse Super lemon haze feminized

    Lampa/reflektor:250W LE med rött/orange spektrum för både vegg och blom (http://shop.textalk.se/se/article.php?id=11732&art=2412087)

    Ventilation:Just nu är det passivt in- och utsug. Tänkte byta ut detta mot datorfläktar när lampan kommer.

    3 av fröna har precis börjat gro och sträcker sig uppåt nu. Tror endast jag får plats med 3 kanske 4 på mitt utrymme så det är bra. Just nu använder jag endast någon random växt-lampa med reflektor då jag ska beställa den riktiga på onsdag då jag även sätter upp papper/mylar :)

    Första bilderna:


    [/b]

    replied 14 years, 4 months ago 5 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • billball420

    Member
    2009-11-24 at 14:20

    Du har säkert plats för fler plantor på ditt stora utrymme. Det är höjden, som blir flaskhalsen, men med nerbindning, eller nät löser det sig. Ett alternativ är ju att inte vegga speciellt mycket, för att hålla plantorna korta. Tänk dig höjden på kruka+lampans höjd+luft mellan planta och lampa. Allt detta skall bli mindre än 106 cm.

    bill

  • reaper

    Member
    2009-11-24 at 14:38

    Gjorde en liten edit, hade en hylla i taket på garderoben som jag tog bort vilket gav mig ca 15 cm till!

  • reaper

    Member
    2009-11-24 at 14:41

    Förresten, har satt på en bordsfläkt som blåser på dom små liven nu, är det någon som tycker det är för tidigt med fläkt? Vattnar när jag ser att det är torrt typ varannan dag, med en spruta. Bra eller?

  • billball420

    Member
    2009-11-24 at 15:29

    En fläkt blir bra nu. Det stärker dem. Vattna bara när jorden är riktigt torr. Om du lägger lecakulor på jorden torkar inte lampan ut jorden och du kan vänta tills hela krukan är torr (om den inte är för stor förstås).

    bill

  • grabben

    Member
    2009-11-24 at 18:23

    Jag tycker inte de e nån bra ide o torka ut krukan helt när dom e så små, sen om de går kan du flytta lampan närmre så dom små inte sträcker sig så mkt efter ljuset :)

    Lycka till med din odling

  • billball420

    Member
    2009-11-24 at 18:30

    Det svåra är väl inte att få folk att vattna? Det svåra ligger i att få dem att inte vattna (för mycket). Därför skrev jag som jag gjorde 😉

    bill

  • reaper

    Member
    2009-11-26 at 19:31

    Dessutom bör du föra lampan mycket närmre plantorna, du ser ju att hon sträckt på sig som en galning efter ljuset!

  • cypo

    Member
    2009-12-14 at 23:37

    Min plata ser exakt ut som din har blivit för lång med :) Lycka Till :)

    kolla in min sida hur mina ser ut .

    https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=67256

  • Anonymous

    Guest
    2009-12-15 at 01:52

    Dags för update?

Log in to reply.