Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Fritz's hydrokulturella SOG! 1,4m2 1000w 2/3 Viktrapport

  • fritz

    Member
    2011-01-27 at 02:00

    @Sammy420 wrote:

    Så du tar luft innifrån tältet o kör genom cooltubesen?

    Nej, jag har dragit en ventslang från ett större hål i botten av tältet som tar luft utifrån och blåser det igenom cooltubsen!

    Det är frustrerande med bara ett hål, har ett annat tält snäppet mindre av samma sort och det har två större venthål upp till.
    Men det hade inte detta tältet, kan iofs bero på att det är “secondhand”, dvs att det är lite missfärgat och defekt.
    Fick det mycket billigare då nämligen.

    Kanske hade klarat mig med bara kanalfläkten som du kör.
    Men jag ville vara helt hundra på att jag skulle klara av att hålla en schyst temp med den extra HPS på 400W.

    Fast då hade jag inte räknat med att Softboxen(trälådan) skulle vara så förbannat stor.

  • sammy420

    Member
    2011-01-27 at 02:13

    Ah de är ju lite segt..

    Jag skulle testa att sätta softboxen på taket och låta den suga genom t kopplingen och sen sätta kanalfläkten så den suger genom kolfiltret, och blåser ut genom T kopplingen och softboxen..

    Får du mer höjd kommer du vinna mkt, nu stressar du nog plantorna med värmen från lampan, kan du höja den är de lika med mer skörd o friskare plantor!

    Grym setup oavsett!!

  • fritz

    Member
    2011-01-27 at 02:18

    Du kommer med bra idér, Sammy! Tack för du tar dig tid och bollar dom med mig! :)

    Ska testa detta när jag skördat och faktiskt kommer åt utrustningen!

  • sammy420

    Member
    2011-01-27 at 03:26

    De var så lite, lycka till med odlingen och som sagt, kolla rötterna, ofta och noga!!

  • mad_hatter

    Member
    2011-01-27 at 10:26

    Hej igen. Jag hoppar in lite med ett till tipps i eran diskussion om hål för fläktarna. Se att du kan göra fler hål i tyget, det går nämligen att köpa en slags koppling av homebox som är till för just detta ändamålet. Finns i 3 olika storlekar 100mm, 125mm och 160mm här har du en fin liten länk till hela bravaden http://www.homebox.net/dhtml/product_family_flange.php
    hoppas det kan hjälpa. Jag kör med samma tält som du, tycker inte de verkade så grått ändå :) Har varit lite fundersam på att fixa ett till hål för att köra så som du gör när jag utökar min belysning men en till elektronisk ballast. Den funkar hur jävla bra som hälst, kör med NXE från BAL och den är ställbar mellan 340, 400, 600 och så finns det ett superlumen läge som jag kör på :D tänkte införskaffa en till sådan.

    Sedan tog jag mig friheten att mäta hur brett det blev med lampa och suprespreder fick det till 13cm, men då använder jag den som är för 400w och inte den för 600w som jag borde ha men glömde köpa en ny när jag införskaffade ny lampa. Så du blir nog tvungen att köra men 150mm cooltube :P Jag kan även passa på att nämna att min 600w lampa är ca 30cm iftån mina toppar och jag har inte sett ett enda litet brännmärke än så länge :)

    Bless

  • bakabrunkaka

    Member
    2011-01-27 at 10:35

    Jag kan se bilderna på Sida 2, men inte på Sida 1, varför?! :(

    Kör med https://

  • markus004

    Member
    2011-01-27 at 11:26

    @bakabrunkaka wrote:

    Jag kan se bilderna på Sida 2, men inte på Sida 1, varför?! :(

    Kör med https://

    https://swecan.org <- gå in här och lägg till certificat så ska det lösa sig

    Ett svenskt cannabisforum

  • bakabrunkaka

    Member
    2011-01-27 at 12:24

    Hade redan gjort det en gång, men då funkade det inte. Men nu funkar det! :D

  • herr-j

    Member
    2011-01-29 at 07:51

    Ahhh så vackert

  • shimasonti

    Member
    2011-01-29 at 14:42

    Kan inte göra annat än att hålla med Herr J

  • kruset

    Member
    2011-01-29 at 19:17

    Riktigt bra styrt! Men jag vill se meeeeeeer!! 😥

  • Anonymous

    Guest
    2011-02-03 at 09:03

    mer bilder :D

  • stilnoct

    Member
    2011-02-04 at 17:00

    *insert words of praise here * ;)

  • fritz

    Member
    2011-02-05 at 09:51

    Mad_Hatter, tusen tack för tipsen! Guld värda! :D

    Och alla andra, tack så hemskt mycket för uppmuntrande ord! :love:

    Jag tycker ni gjort er förtjänta av Kapitel 6, updaten följer nedan!

  • fritz

    Member
    2011-02-05 at 09:52

    Fritz’s hydrokulturella SOG! 1,4m2 1000w

    Kapitel 6.“Den botaniska trädgården!”

    Nu är det dax igen, en fullsmockad bildupdate står på kvällens meny!
    Om herrskapet följer mig så visar jag vägen till ert bord och kan presentera rätterna för er! 😆

    Plantorna har letat sig upp igenom nätet som jag spände över dom för att hejda deras strechande en aning och skona dom från HPS’ernas skoningslösa solstormar!

    Alla olika phenos hos respektive börjar ge sig till känna, dessvärre kan jag inte se vem som är vem just nu.
    Det får visa sig när jag tar fram macheten och hugger mig fram den dagen det är dags för skörd!

    Ordspråket “Störst går först” är mycket sant när det kommer till plantorna i tältet.
    Nödlösningen att spänna upp nätet har blockerat ljuset för dom mindre plantorna när de större har brett sig ut över dem och lapar i sig allt ljus.

    Detta resulterar helt sonika i att dem mindre dör, men deras “lik rötter” har inte orsakat vidare död som tur är.

    HPS’erna fortsätter att grilla fanslevsen under sig likt den trötta grisen på Sibyllas stekplattor.
    Men otroligt nog, av pistiller färgen att döma. så verkar blommor må bra och växer sig fetare för var dag!

    Jag har låtit plantorn få 2 timmar extra ljus per dag också, dvs 14/10 som dygns rytm.

    Läste om det i trådarnas tråd: Den perfekta kvadratmeter under 600W!

    Så här säger profeten själv!

    Slan wrote:
    Ljuscykeln bör även förlängas så snart plantorna är i blom så att dagarna blir så långa som möjligt under blom. Detta förlänger blomtiden med kanske ytterligare 2-3 veckor, men det är 2-3 veckor som plantan nu har på sig att bygga buds + att varje planta nu får en, två eller upp till 4 timmar mer ljus / dygn vilket i sig själv ger större buds.

    Men jag kommer försätta säga “under 12/12”, för enkelhetens skull.

    Sen har jag råkat bränna vissa plantor när jag blivit lite väl galen med PK 13/14’n!
    Jag slår mig själv på fingrarna för detta, men nu är det bara att löpa linan ut innan skörd och fortsätta vräka på PK!
    Annars hade en flush med ett ph på 5,5 varit en åtgärd.
    Det är nämligen inte alla plantor som visar tecken på övergödning, sen bleknar nästan dessa skador jämfört med vad HPS’erna ställt till med.

    På bilderna kan ni notera, längst ner i högra hörnet, en planta som hamnat precis över elementet som står under den.
    Som ni kommer se själva bör man inte utsätta blomställningarna för direkt heta!

    Annars så har jag nog inte så mycket mer i skriftligt tal att dela med mig om just nu.
    Nu ska jag istället sätta mig till rätta och inleda det eviga momentet med att beskära, lägga ram, ladda upp och koda ihop spektaklet!

    Färdigt! Hoppas det är till er belåtenhet mina vänner! Enjoy! :D

    30 dagar under 12/12

    Här är resultatet av HPS’ernas grillande… 👿

    Här är resultatet av X-antal milliliter för mycket PK… :hmpf:

    45 dagar under 12/12

    Nu kommer en hel drös Budshots, håll tillgodo! :mrgreen:

    Här är min favorit Pheno, hon är helt enorm och har väldigt fin blomstruktur!
    Tyvärr står hon längst in i tältet så det är svårt att få en bra bild på henne.

    Sen kvarstår frågan, vad är det för sort?
    En Skunk eller en Chronic?
    Är det Pheno #1, 2, 3, 4 eller kanske 5?
    :crazy: :crazyeyes: :uhu:

    Det var allt för den här gången, mina vänner!

    Men som vanligt… Fortsättning följer…

Page 5 of 16

Log in to reply.