Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Fritz's hydrokulturella SOG! 1,4m2 1000w 2/3 Viktrapport

  • hajen

    Member
    2011-01-17 at 23:00

    Jag finner inga ord ur min mun hur häftigt det här är,jag bara sitter och vrål skriker!!
    Gud vad jag önska att jag var lika duktig som dig.
    Det här kommer jag definitivt att följa med hakan i golvet!

    Får önska dig en otrolig lycka!

  • higherthangod

    Member
    2011-01-17 at 23:03

    Holy shi….. Detta kommer bli riktigt grymt! Stackars den som missar denna kommande odling.
    Jag önskar dig all lycka till Fritz! :)

  • Nomiar

    Member
    2011-01-18 at 00:09

    wow… Riktigt bra dokumenterat och mycket intressant. Kommer följas, lycka till!

  • sodapop

    Member
    2011-01-18 at 05:41

    När jag såg tråden i bildbanken förstod jag att det skulle bli nått häftigt, så jag bestämda att inte titta på bilderna innan
    jag läste texten den här gången. Sicken förebild du e Fritz.

  • Wayne

    Member
    2011-01-18 at 06:56

    Haha, nice Fritz.
    Hoppas allt går bra nu så du kan amortera av lånet lite snabbt. Önskar dig en god odling och lyckad skörd. ;)

    chtullu: Jag tippar att dysorna är till för att fukta rötterna ordentligt då de inte nått ner till vattnet ännu. Kanske… Och så syresätter det ju lite, kan blir sådär med vattenrörelsen då det är rötter i fulla tanken och luftbubblorna knappt tar sig upp till ytan.

  • Anonymous

    Guest
    2011-01-18 at 13:05

    Haha ja, ska man göra det ordentligt så varför inte maxa! :D

    Det ser riktigt hardcore ut. Vad gick hela paketet på då om man får fråga? ;)

  • herbman

    Member
    2011-01-18 at 16:30

    Jag hoppas du eller någon annan aldrig åker dit min vän, du bjuder på riktig ögongodis!

    Tack

  • Someshta

    Member
    2011-01-18 at 16:47

    En fråga om aerosystemet: Kommer du ha strålarna igång konstant, eller går de på timer? Hur långa intervaller i såna fall?

  • ducksfoot

    Member
    2011-01-18 at 17:09

    Helt fantastiskt!!! Vilket arbete du lagt ner, och vilket resultat!

    Jag längtar så efter fortsättningen!

  • mytialarn

    Member
    2011-01-19 at 11:11

    Det här är ingen cannabisodling, det här är ingenjörskonst. Dock hade jag själv aldrig vågat ha så många plantor. Må du ha din odling i fred…

    kram

  • fritz

    Member
    2011-01-19 at 14:48

    Jag bugar och bockar, tack så hjärtlig för alla snälla ord! Det värmer verkligen! :pleased:
    Det ger motivation och kraft till att vilja avancera ännu mer, göra allt lite fetare och lite större! :wacko:

    Men nu ska jag svara på lite frågor!

    @beLAir wrote:

    hur mycket kosta allt tot?

    @Vesslan wrote:

    Vad gick hela paketet på då om man får fråga?

    Egentligen, för min ekonomiska sinnes skull, vill jag inte spekulera i det.
    Men jag tippar på att notan slutar på runt 30,000:- !

    Det har varit så jäkla mycket små utgifter på löpande band efter
    dom stora beställningar, så det är svårt att säga exakt hur mycket jag har lagt ut totalt.

    @beLAir wrote:

    vad sa du till banken att du skulle ha pengarna till?

    @cthullu wrote:

    Ställde banken några frågor angående lånet hehe?

    Min bank har ett erbjudande som gör att jag kan låna upp
    till en specifik summa utan att behöva lämna någon direkt återbetalnings försäkring samt vad pengarna ska gå till!

    Kan ju passa på att tacka min bank för att dom gjort detta projekt möjligt! Tack! :mrgreen:

    @cthullu wrote:

    Vad avgjorde ditt val av strain?

    Jag var först och främst ute för en strain som ger bra skörd!
    En sådan strain, har jag läst, är en sativadominerade indicakorsning
    som blommar klart vid 12/12 på runt 9-10 veckor.

    Chronic:en vet jag inte om den har just den genetiken men den är känd för att ge en bra skörd så jag körde på den!

    Skunk:en fick bli lite av ett budget alternativ då Chronic:en var
    såpass dyr, men den höll den efterfrågade genetiken också så den fick duga!

    En annan sak om dessa sorter som jag gillade var att dom är lite “mytomspunna” och klyschiga.

    Kom ihåg när jag började röka att det var “as fett Chronic” och
    “Skunk” har ju blivit ett slags skälls ord för potent gräs, så jag tyckte att det kunde vara kul att odla riktigt Skunk!

    @cthullu wrote:

    Angående Aero delen av setupen, är det mer egentligen en vätskespray (hydro med rötter som hänger i luften mao) som i DPS systemen, eller riktig aerosol/dimma som pressas ur dysorna? Känns som pumpen verkar lite väl svag om det är det senare, har bara sett äkta aerosetups med antingen typ flera atmosfärtryck på pumpen alternativt med ultraljudsteknik.

    Det är en vätskespray som du kan se på den här bilden:
    https://swecan.org/uploads/albums/19327/pic_753.jpg

    Och som Wayne säger, microjetsen(vätskespray) är till för att fukta rötterna i nätkrukorna som inte når ner till det syresatta vattnet i baljorna.

    Ang pumparna i aerosystemet som är samma som den till inpumpet
    så ska den enligt Carsle i den här tråden vara tillräckligt stark: https://swecan.org//viewtopic.php?t=6367

    Han använder en pump med en lyfthöjd 135cm i sitt system men
    påpekar att en pump med en lyft höjd på 2m är att föredra i ett större system ex.vis kring 70-literskärlet.

    Min pumpar har en lyfthöjd på 2m och då är baljorna på 54L, så det ska vara mer än tillräckligt!

    @Someshta wrote:

    En fråga om aerosystemet: Kommer du ha strålarna igång konstant, eller går de på timer? Hur långa intervaller i såna fall?

    Pumparna är igång hela tiden för att syresätta rötterna som är luftburna i nätkrukorna!
    Alltså ingen time eller intervaller.

    Ni är mer än välkomna att ställa fler frågor om ni undra något kring min odling och mitt hydrosystem!

    Peace out!

  • fractal-256

    Member
    2011-01-19 at 17:17

    Det här är en väldigt stor odling, jag hoppas att du klarar dig undan både polisen och “honey bears”. Skulle Nog aldrig själv göra något så stort men egentligen är det lika bra att köra på det största man har råd med då tiden man kan få snabbt slår i taket vad jag förstår av alla skriverier.

    Lycka till och ta det försiktigt.

  • flapjack

    Member
    2011-01-19 at 22:47

    Detta är fantastiskt. Får bli något sånt här i framtiden, lika bra att köra all-in. Du kommer få en hög avkastning om allt går väl. (no pun intended)

  • doktor_knark

    Member
    2011-01-20 at 04:08

    Nu är jag oerhört avis! Skulle också vilja ha ett nytt snyggt system som är mindre ducttape och tandtråd!

    Känner igen ivern att starta, fick starta om en gång, körde igång med naken bulb hängande i tandtråd. Vänta på alla grejer skall komma och monteras är svårt när man är ivrig att se de små liven titta upp.

    Skall fan också snygga till och uppgradera min setup när jag väl lärt mig hydro. Hydro är coolt, DE VÄXER I VATTEN, blows my mind everytime! :)

  • bollore

    Member
    2011-01-21 at 13:46

    Wow :clap:
    Mycket cleant och påkostat bygge, ser fram emot jungeln 😈

    Hälsa ditt ekonomiska sinne att pengar bara är pengar, dom skall rulla 😉

Page 2 of 16

Log in to reply.