Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Frågor ang. utomhusodling 2011.

  • mrblejser

    Member
    2011-04-05 at 16:39

    100 meter ifrån platsen lär det inte finnas någon märkbar lukt.
    LR plantor brukar väl hamna runt 15-20 gram? Rätta mig gärna.

    Ta inte för mycket piss i början, allvarligt.

    Lycka till!

  • Anonymous

    Guest
    2011-04-05 at 18:23

  • Anonymous

    Guest
    2011-04-06 at 11:10

  • Anonymous

    Guest
    2011-04-07 at 18:30

    Okej det är snart dags. vore awesome med lite respons. . Trots allt första gången.

  • whofkingkows

    Member
    2011-04-07 at 19:16

    @nolltvånolltvå wrote:

    Tjena swecan!

    Har lite frågor angående en liten utomhus odling jag tänkte ha 2011.
    Detta kommer vara min första odling och jag har läst en hel del nu under vintern.

    Jag har beställt frön ifrån http://www.ickysticky.se och måste säga att jag är jävligt nöjd, beställde 5st lowryder #2 feminized. Och nu är det så att jag fick med 9st Hindukush x C99 freebies :D

    mina frågor lyder:

    Hur mycket luktar LR#2 under tiden som de odlas?
    kommer man känna lukten ifall man befinner sig 100m ifrån området de odlas på?
    Jag undrar även ifall någon har erfarenhet och vet ungefär hur mycket röka borde jag få ut från varje LR#2 planta?

    bor i zon 1/2. kan tillägga att jag tänkte plantera de i blomjord blandat med leca utomhus direkt i marken om ca 1 vecka. ( är det för tidigt? ) Tänkte inte köra med någon speciell näring eller något, utan min tanke var att jag kör med urin/vatten lite då & då.

    Undrar även ifall det är möjligt att odla Hindukush x C99 på samma sätt utomhus?
    Isåfall när vore det idealiskt att plantera dessa?
    Samt om någon vet hur mycket man kan få ut av dessa per planta?
    Och hur höga de blir?
    Luktar dessa plantorna mer eller mindre än LR#2?

    Detta är min första tråd här. Ursäkta fel.

    Hejsan nolltvånolltvå. Vet inte mycket om Lr , Men något som jag vet det är att man inte känner ngn doft på 20 m avstånd iaf men 1 område men 3-4 planterpå samma plats. Men dock är jag rökare och känner inte så många dofter … och jag har planterat ut mina bebisar nu och jag bor med i zon 1 så ja det skulle jag vilja säga att det bara är att köra på MVH

  • Anonymous

    Guest
    2011-04-08 at 14:22

  • vemsom

    Member
    2011-04-11 at 18:01

    lycka till du! blir säkert bra =)) även jag gör min första odling och även den är utomhus =)))))

  • Anonymous

    Guest
    2011-04-11 at 18:41

    Tack! vad odlar du för strain?:)

  • vemsom

    Member
    2011-04-12 at 05:11

    jag odlar typhoons :)

  • doctordoom

    Member
    2011-04-12 at 05:24

    Tror odör utomhus är ditt minsta problem. Förutsatt att du har en bra plats där folk inte går varje dag. Sniglar och vilda djur brukar käka plantorna ganska tidigt.

    Jag personligen skulle inte vara så orolig, det finns många olika saker som kan lukta i skogen och att urskilja cannabis (som ej rökare) känns inte troligt om ni frågar mig. Har sett en utomhus odling personligen och det luktade inte så farligt :)

    Hett tips är ju också att köpa ett par kilo jord och gräva en liten grop för plantorna. Finns många bra guider för utomhus odling där man kan lära sig massvis! Lycka till

  • Anonymous

    Guest
    2011-04-12 at 05:57

    @DoctorDoom wrote:

    Hett tips är ju också att köpa ett par kilo jord och gräva en liten grop för plantorna. Finns många bra guider för utomhus odling där man kan lära sig massvis! Lycka till

    Det var min tanke från början, men marken är så pass träskliknande, finns typ ingen fast mark där. så blir nog lägga ut en stor playwood skiva över vassen och sedan ställa tio liters krukor ovanpå. 8)

  • Anonymous

    Guest
    2011-04-23 at 20:06

  • vemsom

    Member
    2011-04-23 at 21:32

    det tog mina typhoon ca 12 dagar att komma upp, jag hade ej för grott dem.

  • Anonymous

    Guest
    2011-04-24 at 07:17

    Okej, men livscykeln fram till skörd på mina lowryder är 55-60 dagar, det är väll från o med att man sätter fröna i marken? och inte f.o.m att de kommer upp ovanför jorden? :)

    Peace.

  • stickyicky

    Member
    2011-04-24 at 18:14

    @nolltvånolltvå wrote:

    Okej, men livscykeln fram till skörd på mina lowryder är 55-60 dagar, det är väll från o med att man sätter fröna i marken? och inte f.o.m att de kommer upp ovanför jorden? :)

    Peace.

    njaaa, kanske om du förgror dom, kan ju ta extra tid för dom att komma fram om du sätter dom direkt i jorden.. inte alltid men ibland, så jag tror dom räknar med att den har tittat fraom i jorden

Page 1 of 2

Log in to reply.