Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första Odlingen, 250w mh/hps, 2xNL/1xSafariMix

  • Första Odlingen, 250w mh/hps, 2xNL/1xSafariMix

    Posted by trixr on 2011-05-13 at 09:42

    Setup:
    GIB PRO-V-T 250WBallast
    Hammarslagsreflektor inkl E40 sockel
    GIB 250W MH VEG-Lampa
    GIB 250W HPS BLOM-Lampa
    Vents 100mm TT187m3 kanalfläkt
    2st datafläktar som insug
    Kolfilter 100mm, upp till 160m3/h
    Dark room DR60 II 60x60x160
    Luftfuktare med hygrostat upp till 20m2
    Adwa vattentät Ph mätare
    Easy Rolls
    Digital timer
    Näring : BioBizz ekologiskt start paket
    Gold Label Special Mix Jord 50L
    Jord Ph-Mätare
    Fuktighetsmätare för jord
    Temp-hygrometer
    Hesi pH Plus 1L
    Hesi pH minus Blom 1L
    x5 Nirvana Seeds Northern Light Feminized // fick med 3 freebe frön safari mix.

    Odlar i en walkincloset hade lite värme problem, går upp till 35c när jag bytte till hps´en :/
    kom på en smidig lösning bara att ha dörren öppen till walkincloset så sjönk den till 28c. fuktigheten
    ligger på 45-55. Har ni några tips eller trix eller fråger så va inte blyga! flera bilder kommer ;)

    Har hört någe om exif filer som man bör ta bort ?! vad är detta och hur gör man detta //vet att denna fråga inte hör hit
    men om någon vänlig mäniska har tid över skulle en förklaring sitta mer än fint.

    Setup

    1

    2

    3. Omplanterade

    4

    5

    6

    replied 12 years, 5 months ago 13 Members · 29 Replies
  • 29 Replies
  • doctordoom

    Member
    2011-05-13 at 09:53

    Wow vilka fina plantor! Odlar själv NL just nu så denna tråd kommer absolut att följas! Mycket buskigare än mina, odlar dock med 220w Lågenergi :p

    Ser otroligt bra ut för att vara första odlingen :) Kommer säkert gå topp bra!

    Lycka till

  • trixr

    Member
    2011-05-13 at 09:55

    tusen tack :) blomman längs in där bak är en safarimix vad de nu är :P mycke större blad luktar sött som bara den :D!

  • trixr

    Member
    2011-05-13 at 09:57

    hmm någon som vet hur man lägger up mera än 3 bilder ?! :/

  • doctordoom

    Member
    2011-05-13 at 09:58

    Har inte utforskat bild tjänsten som finns här på swecan utan kör via http://photobucket.com vilket fungerar prima :)

    Många använder också: http://imageshack.us

    Edit: sen ska du lägga bilderna så här:

  • trixr

    Member
    2011-05-13 at 10:08

    @DoctorDoom wrote:

    Har inte utforskat bild tjänsten som finns här på swecan utan kör via http://photobucket.com vilket fungerar prima :)

    Många använder också: http://imageshack.us

    sådära tack för tipset ;)

  • trixr

    Member
    2011-05-16 at 06:56

    liten update 5 dagar med 12/12, 46 dagar totalt

    NL Nr1

    NL Nr2

    Safarimix

  • doctordoom

    Member
    2011-05-16 at 07:14

    Wow! Hps gör verkligen skillnad! Har nästan lika mycket ljus som dig men mina är verkligen inte ens i närheten av så buskiga och fina som dina!

    Ser väldigt bra ut det där! Hur upplever du doften idag? Stinker det mycket? Mina luktar nästan inget alls, vilket jag tycker lite konstigt men är väldigt glad över samtidigt :)

    Kör hårt! kommer bli fett det där!

  • trixr

    Member
    2011-05-16 at 07:24

    @DoctorDoom wrote:

    Wow! Hps gör verkligen skillnad! Har nästan lika mycket ljus som dig men mina är verkligen inte ens i närheten av så buskiga och fina som dina!

    Ser väldigt bra ut det där! Hur upplever du doften idag? Stinker det mycket? Mina luktar nästan inget alls, vilket jag tycker lite konstigt men är väldigt glad över samtidigt :)

    Kör hårt! kommer bli fett det där!

    luktar inge typ i tältet men trycker jag upp näsan i dem luktar de lite, mest från safarimixen =) skulle vara kul att se hur dina ser ut för att jämföra lite…

  • p-green

    Member
    2011-05-16 at 13:28

    om du ska få bort exif filer så ladda hem exif tag remover funkar bra :) lycka till med odlingen :)

  • h

    Member
    2011-05-16 at 13:34

    Riktigt fina och vackra flickor du har där!
    Kommer bli riktigt buskiga mot slutet!
    Din odling får mig att tro att jag drog lite overkill med min 400w på 90x40x100 (BxDxH)

    Hur som, hur stora krukor använder du? har du planterat om någon gång under själva odlingen?

  • trixr

    Member
    2011-05-16 at 13:44

    @Hövdingen wrote:

    Riktigt fina och vackra flickor du har där!
    Kommer bli riktigt buskiga mot slutet!
    Din odling får mig att tro att jag drog lite overkill med min 400w på 90x40x100 (BxDxH)

    Hur som, hur stora krukor använder du? har du planterat om någon gång under själva odlingen?

    tackar =) jo jag började med mindre krukor osäker på volym ska vara med på bild där uppe :P sen planterade jag om till 11l

    p.green tack för tippset ska kolla upp de på en gång ;) !

  • youka

    Member
    2011-05-19 at 19:48

    Har du tältet öppet också eller bara dörren till din vilset? Vill veta då jag kör med cfl nu och värme är ett problem redan utan hps

  • youka

    Member
    2011-05-19 at 19:49

    ‘closet

  • trixr

    Member
    2011-05-19 at 20:18

    @youka wrote:

    ‘closet

    kom in dagen efter jag koplade på hps´n och kände de va lika varm i walkincloseten som i tältet typ, så öppnade dörren i garderoben bara och nu e de mycke svalare där inne och i tältet

  • mosaik

    Member
    2011-05-19 at 21:20

    Ser ut som välmående plantor. :)
    Hoppas du får en god skörd med välsmakande slutprodukt!

    Til youka (och andra med samma “problem”):
    Det finns en knapp son det står “förhandsgranska” på, klickar man på den så ser man vad man skrivit och hur det ser ut i publicerad form. ;)
    Om man upptäcker fel efteråt finns det alltid “Edit”. 8)

    Tipset då är att lägga till [edit]-taggar för att visa vad man ändrat… :)
    Ex:

    [edit]Stavfel
    alternativt:
    [Edit] text jag la till i efterhand... [/edit]

    Jag stavar fel och skriver konstigt hela tiden, men jag förhandsgranskar och editerar som bara den…

Page 1 of 2

Log in to reply.