Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling första Grow, 3 Lemon Skunk 3 Cheese, 400w cooltube 60X60X160

  • johannes

    Member
    2012-02-26 at 23:44

    @Webbs wrote:

    Känner du att dem blirr brända i topparna beror det nog inte på någon över gödning eller för mycket ljus. Det beror nog på et mineralbrist av någe slag
    Goggla bilder tills du hittar rätt motsvarighet också tar du ställning därifrån.

    yo Mr webbs, tack för visat intresse samt råd. men problemet med brända blad är sen länge löst, problemet jag upplever var ett resultat utav att lampan var på tok för nära plantan :)

    man ska aldrig underskatta strålningsverkan från en 400w lampa även fast den är inuti en cooltube :p
    men tack hur som haver!, peace!

    ett bra tips för er med samma typ av grova oömtåliga händer/hud som mig
    detta lärde jag mig själv pga mina misstag angående avståndet mellan lampan, om ni känner er osäkra på avståndet mellan objektet samt ljuskällan pga att ni inte kan känna om det är för varmt eller ej så skit i att använda era händer, stick in skallen däremellan istället :D
    av hela min kropp så funkar ansiktet bäst som mätinstrument i denna situation, där man känner värme skillnaden på en centimeter eller tre väldigt markant.
    det må låta en aning phuckat, men som sagt, nöden har ingen lag och nöden är även uppfinningarnas moder ;)
    peace!

  • johannes

    Member
    2012-02-27 at 16:04

    kommer att uppdatera mitt första inlägg ikväll, ska lägga upp specifikz angående utrustning odyl, samt som att jag ska försöka ordna thumbnails istället för länkar med hjälp utav sidan som Mr ho nämnde tidigare, kanske to.m hinner lägga upp nya bilder samt uppdatera det tidigare inlägget som har flest bilder, texten fattas som sagt..

    tills vidare, peace! ;)

  • johannes

    Member
    2012-02-27 at 16:05

    kommer att uppdatera mitt första inlägg ikväll, ska lägga upp specifikz angående utrustning odyl, samt som att jag ska försöka ordna thumbnails istället för länkar med hjälp utav sidan som Mr ho nämnde tidigare, kanske to.m hinner lägga upp nya bilder samt uppdatera det tidigare inlägget som har flest bilder, texten fattas som sagt..

    tills vidare, peace! ;)


    Edit: sorry folks.. det blev för sen hemgång från min visit på avlägsen ort :(. tar dah update imorgon istället :). schmull!

  • johannes

    Member
    2012-02-28 at 20:51

    2012-02-28

    A:

    B:

    C:

    D:

    E:

    F:

  • sinsemillan

    Member
    2012-02-28 at 21:17

    Varför har du skärmdumpar?

  • johannes

    Member
    2012-02-29 at 06:09

    @sinsemillan wrote:

    Varför har du skärmdumpar?

    för att rensa korten på longitude, latitude, kamera modell, tid osv osv.. all info som nu händelsevis följer med korten skall veck, på enklaste vis ;) .
    så skärmdumpar passar mig perfekt, plus att det ser halvskabbigt å jävligt ut, så det reflekterar mitt hjärta och min själ :p

  • sinsemillan

    Member
    2012-03-01 at 16:33

    @johannes wrote:

    @sinsemillan wrote:

    Varför har du skärmdumpar?

    för att rensa korten på longitude, latitude, kamera modell, tid osv osv.. all info som nu händelsevis följer med korten skall veck, på enklaste vis ;) .
    så skärmdumpar passar mig perfekt, plus att det ser halvskabbigt å jävligt ut, så det reflekterar mitt hjärta och min själ :p

    Ok, men ser att du laddar upp på imgur, dom rensar EXIF infon automatiskt så det behöver du faktiskt inte göra.

  • robinho

    Member
    2012-03-01 at 17:29

    @sinsemillan wrote:

    Ok, men ser att du laddar upp på imgur, dom rensar EXIF infon automatiskt så det behöver du faktiskt inte göra.

    Helt riktigt, och då får vi andra se finare bilder!

  • johannes

    Member
    2012-03-02 at 10:21

    aah ball! nice, då slipper jag lägga ner energi och tanke på den saken nå mer :)
    tack för infon :)

    ska ta mig tid att lägga upp fler bilder och text så snart jag har tid..
    mitt liv har varit halvfuckat den senaste tiden om jag får vara ärlig, varit knas med flickvännen en tid nu, vilket resulterade i att det tog slut för en vecka sen..
    men nu när allt är ordnat igen odyl så ska jag nog kunna få tid till att fixa till dehär tråden :).

    peace!

  • someshta

    Member
    2012-03-02 at 13:02

    @sinsemillan wrote:

    @johannes wrote:

    @sinsemillan wrote:

    Varför har du skärmdumpar?

    för att rensa korten på longitude, latitude, kamera modell, tid osv osv.. all info som nu händelsevis följer med korten skall veck, på enklaste vis ;) .
    så skärmdumpar passar mig perfekt, plus att det ser halvskabbigt å jävligt ut, så det reflekterar mitt hjärta och min själ :p

    Ok, men ser att du laddar upp på imgur, dom rensar EXIF infon automatiskt så det behöver du faktiskt inte göra.

    Att lita på att någon webbtjänst rensar bilderna är en väldigt dum idé. En liten bugg i imgurs mjukvara efter t.ex. en uppdatering kan göra att EXIF-datan inte tas bort som den ska, för att inte tala om att du inte har någon anledning att lita på att de ens försöker radera informationen ordentligt. Originalbilderna kan mycket väl ligga kvar på deras servrar och bara vänta på en polisräd.

    Information som du inte vill sprida ska aldrig lämna din dator.

Page 2 of 2

Log in to reply.