Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Fläkt i Garderob till 150watts HPS?

  • Fläkt i Garderob till 150watts HPS?

    Posted by reaper on 2009-09-15 at 12:01

    Räcker en badrumsfläkt från clas ohlson eller måste man köpa en sån dyr kanalfläkt? Ska bli riktigt kul att börja odla men måste veta ungefär hur mycket allt kommer kosta först. Sen undrar jag om ett passivt intag är okej till en garderob också eller bör man ha fläkt till det också?
    Mvh Strongshiat

    replied 14 years, 7 months ago 2 Members · 11 Replies
  • 11 Replies
  • hunden

    Member
    2009-09-15 at 12:24

    badrumsfläktarna såg ganska dyra ut.. kör på en billig bordsfläkt istället, en sån som roterar lite och har 3styrk inställningar. Dom funkar alldeles utmärkt till min 250w hps

  • reaper

    Member
    2009-09-15 at 16:15

    @Hunden wrote:

    badrumsfläktarna såg ganska dyra ut.. kör på en billig bordsfläkt istället, en sån som roterar lite och har 3styrk inställningar. Dom funkar alldeles utmärkt till min 250w hps

    Bordsfläkt som utsug?

  • hunden

    Member
    2009-09-15 at 16:32

    hmm ne kanske inte :P läste igenom lite för snabbt och trodde du skulle köra med en öppen garderob, vet inte om det behövs med en fläkt för insuget men jag hade kört på det iaf. sen gärna en direkt på plantorna med så dom får starka stammar så dom klarar hålla uppe dina buds ;)

  • reaper

    Member
    2009-09-15 at 16:43

    Jadå dom måste kunna hålla mina kommande white widow buds :) Men vad har du som utsug till ditt 250watts HPS? Sen att köra med en öppen hade väll inte varit så smart hade luktat utav helvete 😆

  • hunden

    Member
    2009-09-15 at 16:54

    har inget utsug, så jag kör med en öppen! har en stor lägenhet så dom bor inne i mitt “hobbyrum” med stängd dörr 8)

  • reaper

    Member
    2009-09-15 at 17:05

    @Hunden wrote:

    har inget utsug, så jag kör med en öppen! har en stor lägenhet så dom bor inne i mitt “hobbyrum” med stängd dörr 8)

    HUr gör du för att fixa luftfuktigheten till dom då? Och lukten struntar du blank i med andra ord :D

  • hunden

    Member
    2009-09-15 at 17:23

    Kör segelmetoden, höjer luftfuktigheten och sänker tempen :) Yepp det gör jag, luktar la lite i lägenheten, men det mesta av lukten stannar ju inne i rummet.. Fast jag brukar ha fönstret lite öppet så det vädras ut.

  • reaper

    Member
    2009-09-15 at 18:09

    @Hunden wrote:

    Kör segelmetoden, höjer luftfuktigheten och sänker tempen :) Yepp det gör jag, luktar la lite i lägenheten, men det mesta av lukten stannar ju inne i rummet.. Fast jag brukar ha fönstret lite öppet så det vädras ut.

    Hmmm blev lite sugen att följa ditt exempel nu… Du har inga tips på vilka strains som luktar relativt lite? En liten lukt är inga problem men vill inte att det ska lukta som fanken heller.

  • hunden

    Member
    2009-09-15 at 18:55

    Ne det kan jag inte tyvärr, har alltid odlat flera olika sorters strains.
    Men jag kan säga att WW luktar en del vad jag minns, va la iof 5års sen sist jag odla den. Första gången nu jag endast odlar en sort nu! Men sök här på forumet så skall du nog finna svar, vet att det ska finnas trådar om det!
    pz

  • reaper

    Member
    2009-09-16 at 05:57

    @strongshiat wrote:

    Räcker en badrumsfläkt från clas ohlson eller måste man köpa en sån dyr kanalfläkt? Ska bli riktigt kul att börja odla men måste veta ungefär hur mycket allt kommer kosta först. Sen undrar jag om ett passivt intag är okej till en garderob också eller bör man ha fläkt till det också?
    Mvh Strongshiat

    Tjenis..

    Här har du ett litet tips på ett lämpligt fläkt-kit för 900:-
    komplett med slang o rör-fläkt och ventiler..
    http://www.jula.se/e-Sales/esa/[email protected]@EQ=414030

    Ha det gött och lycka till..

  • reaper

    Member
    2009-09-16 at 13:52

    Tack så mycket båda två! Ska bli kul att komma igång får se hur jag väljer och göra. Lägger upp bilder i bildbanken när det börjar gro :)

Log in to reply.