Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exil´s uteodling 2013. SKÖRD

  • Rikskriminalen

    Member
    2013-05-04 at 18:42

    Bild på en spade och stenplattor? Vill se bilder på hålet och dess omgivning! 8)

  • Lazaruslong

    Member
    2013-05-04 at 21:02

    Shiit! 49 till! Ambitiöst, jodå I digg it hehe..
    Jag tänkte prova 40 frön i jord på 2-4 platser, det blir vad det blir, om det blir. Men några auto/semi jag fick av dig som ska vårdas närmare och ömmare.

    Må nu! :ohmygod:

  • exil

    Member
    2013-05-05 at 04:42

    @Rikskriminalen wrote:

    Vill se bilder på hålet och dess omgivning! 8)

    Snuskpelle.

  • exil

    Member
    2013-05-06 at 16:16

    Då var det dags, nu inväntar vi bara mörkret. Ska bli gott att få ut dom (och köra igång nya). Håll tummarna för mig ikväll
    Setlist (mest för mig själv så jag vet vad som är vad).Hål 11 anv jag om det ser ut att bli för trång i någon av de andra groparna.

    Godingarna som behöver en välsignelse.

  • astrall

    Member
    2013-05-07 at 05:42

    Snyggt!
    Hade varit otroligt kul att se hur det ser ut när dom sitter på sin plats :)
    Har aldrig haft någon outdoor innan så försöker få en bild av hur en bra uteodling ska se ut. Jag har själv 9st som har veggats i en månad nu ungefär och känns som att det är dags för mig att ta ut dom snart.
    Mitt problem just nu är jorden, har du några tips på ett hyffsat billigt sätt?
    Jag kan inte köpa färdig mix ifrån progro för 299kr + frakt/50l jord, men jag har förstått att dom flesta uteodlarna gör sin egen jord.
    Har också sett att vissa använder sig utav endel kalk i jorden?
    Är det för att balansera PH värdet mer eller vad gör det för nytta?

    Lycka till, den här sommaren kommer att bli den bästa! :hemp:

  • zwork

    Member
    2013-05-07 at 05:53

    Astrall en jord som e grymt bra är eldorados blomjord om du blandar i lite verkulit , kostar typ 1kr litern och dom jag planterat i den jorden har blit väldigt mycket fetare jag blandar i några nävar med trädgårdskalk kannon o inte alls dyrt ! Lycka till!

  • hugler

    Member
    2013-05-07 at 05:59

    bless them….

    Ångrar lite i efterhand såhär att ja inte förvegga alla mina,

    Astrall – Bauhaus har 5 påsar 40 liters jord för en hundring.

  • exil

    Member
    2013-05-07 at 06:36

    Jag körde på två säckar planteringsjord och två säckar naturgödsel allt från granngården. Kostade typ 149kr för fyra säckar. Tar lite bilder när de etablerat sig, det är dock ett lurigt ställe. Hide in plain sight och endast tillgängligt när det börjar mörkna. Fota med blixt är inget jag är vidare sugen på.
    Höll på att klippa en älg på väg dit igår, hade inte varit kul. Hela bagaget fullt med plantor.

  • Toaster57

    Member
    2013-05-07 at 06:46

    edit: fel tråd igen :wall:

  • astrall

    Member
    2013-05-09 at 06:48

    Okej, tack för alla tippsen! Väldigt uppskattat :)
    Tråkigt om det inte kommer lite mer bilder :/
    Ta med ett fiskespö eller nått och gå dit på dagen, så ifall nån ser dig tror dom att du bara är ute och fiskar, då gäller det ju också att det finns vatten i närheten ;)

  • Rambo

    Member
    2013-05-09 at 08:49

    Ser väldigt bra ut denna tråd kommer följas i minsta detalj!

    Jag hade tänkt att skänka bort 20st nepal x royaldane till den som har en bilddagbok här på forumet. Om du vill ha äran så är det bara hojta till :)

    Enda jag begär är att du fortsätter din bilddagbok med dom fröna.

    Önksar dig lycka till! :)

  • exil

    Member
    2013-05-09 at 09:09

    @Rambo wrote:

    Ser väldigt bra ut denna tråd kommer följas i minsta detalj!

    Jag hade tänkt att skänka bort 20st nepal x royaldane till den som har en bilddagbok här på forumet. Om du vill ha äran så är det bara hojta till :)

    Enda jag begär är att du fortsätter din bilddagbok med dom fröna.

    Önksar dig lycka till! :)

    Tackar men fröhoran har redan två varianter på Royal Nepal. Ge dom till någon med lite frön istället.

  • exil

    Member
    2013-05-09 at 16:19

    Här är då damerna och herrarna. Om ni tycker det ser tätt ut så stämmer det, men så fort de visat kön så ryker hälften (nästan ska spara en ståtlig herre (gärna en wildsuper07) som ska få snuska med dom andra en stund).

    Wildsuper07 X Golden dane x Hashplant

    Wildsuper07

    Ogre x Juice

    Old Farmers Nepal x Purple peace x Mors Iran x Purple peace

    Marcos ultimate passion x Mors Iran x Purple peace

    Instant coffe

    Freezeland x Mighty Mite x Black diamond kush x Guerilla gold3

    Bubbilicious x Onyx

    Auto Mazar x Blue ryder x Auto Blueberry

    13S x KC33 X Lryder

  • Lazaruslong

    Member
    2013-05-09 at 17:31

    Ahh.. Det här är lovande! Blir nog sommarens såpa för mig i brist på boardwalk, boss, vikingar, game of t, matprogram o.s.v. Jag hoppas på nya avsnitt här så ofta som möjligt.
    edit: Hm.. glömde att fråga om tygkrukorna, tar rötterna sig ut eller löses dom upp som en tidningsplugg?

  • exil

    Member
    2013-05-10 at 02:36

    @Lazaruslong tackar tackar. Ang krukorna så går rötterna rakt igenom. Nu när jag planterade stack det ut fullt med rötter ur krukorna så de etablerar sig riktigt snabbt. Kan slänga med lite “krukor” när det är dags att skicka nya bönor. De bryts alltså inte ner.

Page 2 of 12

Log in to reply.