Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exil´s uteodling 2013. SKÖRD

  • exil

    Member
    2013-09-08 at 14:16

    Vilket väder…… herregud odlaråret f2013 får 4/5 i betyg av mig. En del av de jag nästan räknat bort kommer nog att ge mest.

    Stenhårda nuggets täckta med socker. Fantastisk planta. Tänk om jag haft den på mitt bra ställe istället……….

  • exil

    Member
    2013-09-09 at 03:51

    Insåg när jag hittade lite frön i en påse att jag förmodligen haft fel namn på en av de jag kört ute i år. Rätt namn ska vara 13s x NN x KC33 x LR x STA.
    13s är riktigt stor och fin utesativa så det förklarar lite.
    Den här viskleken med strainnamn är lite strulig ibland, 5-6 personer ska under lika många år inte missa en enda bokstav. Men men så kan det vara.

  • exil

    Member
    2013-09-12 at 16:28

    I korthet så var de Finolorna jag testade förra gången inget bra meeeeen jag kom över lite nya från en annan batch.
    Nu spelar dålig germrate mindre roll……
    Vill någon ha ett par och korsa med vanliga utestrains så är det bara höra av sig. Har 0.5kg Finola ett par hundratusen frön skulle jag gissa.

  • exil

    Member
    2013-09-14 at 10:08

    Lämnade några små och någon som precis börjat blomma men annars är allt nere nu.
    Bäst av alla var Hybrids from hell plantorna, stenhårda nuggets helt täckta med glitter. Bättre bilder kommer när det är kurerat. Blir nog till att fixa lite fler sådana till nästa år. Kolla om ni får tag på några HFH frön, överlägset fetaste jag kört ute.

  • cthullu

    Member
    2013-09-15 at 06:24

    gratulerar till skörden :)

  • bakabrunkaka

    Member
    2013-09-15 at 16:34

    Ser riktigt fint ut. Säger som ovanstående, grattis till skörden! :clap: Hoppas det smakar :)

    Mvh bbk

  • Lesseboo

    Member
    2013-09-16 at 03:53

    Nice work Exil
    För min del har sommaren 2013 varit absolut bästa året med utomhusdonnor,flera år som detta står på önskelistan ;)

  • Lesseboo

    Member
    2013-09-16 at 03:54

    Nice work Exil
    För min del har sommaren 2013 varit absolut bästa året med utomhusdonnor,flera år som detta står på önskelistan ;)

  • exil

    Member
    2013-09-16 at 05:49

    @Lesseboo vad körde du i år?
    Ja det var sannerligen ett fint år. Nästa år ska krutet läggas på bra spots med mycket jord. Skiter nog i rena autos och kör hybrider eller “semis”.
    Första gången jag fått proper nuggets ute. Ska ta lite bra bilder när det är klart.
    Golden Dane x Hashplant och wildsuper07 x GD x HP var båda helt otroliga. Köp till nästa år om ni kan. Riktiga hårda nuggets inte fluffiga och ändå inget mögel.

  • dezz

    Member
    2013-10-01 at 08:52

    Grattis för en lyckad sommar Exil. Måste även jag hålla med om att denna sommaren verkligen satte fart på våra små älsklingliv!

    Hoppas alla andra även är nöjda :)

  • urizen

    Member
    2013-10-01 at 15:59

    Mycket lyckad odling fick själv ca 50g av min i år mycket lyckat i zon 3 hos oss…

  • Lesseboo

    Member
    2013-10-02 at 05:25

    Ja du..:D Semiauton,förutom några BigBang Auto som jag körde på stället
    jag preparerade med köttrester förra hösten.
    NDU,MightyFreeze,Purple Typhoon,RoyalNepal.Lät hanarna stå kvar så
    jag fick en massa frön oxxå.Hojta till ifall du behöver mera Semi-frön ;)

  • PurpleHaze

    Member
    2013-10-11 at 08:52

    Grattis! Alltid roligt att få en hyfsad avkastning. :drool:

    __________
    PurpleHaze & BlondBimbos rullande odlingsdagbok

  • exil

    Member
    2013-10-12 at 11:10

    @Lesseboo kött? Är det det en del kör i Australien eller vart kommer det ifrån. En halv gris under rosorna är väl något gammalt jag hört. Vad är NDU och ja jag skulle absolut vara intresserad av MF, vad är den korsad med?

    Idag var jag och preppade min ena spot, lite växtmaterial +ben & blodmjöl. Sen till våren blir det en säck med P-jord över hela skiten.

  • Lesseboo

    Member
    2013-10-15 at 03:09

    Jepp,Nya Zealändarna odlar åtminstone på det viset.Själv grävde jag ner en massa överbliven mat såsom Broiler,kotletter osv.. :D Ju mera ben,desto bättre.
    NDU är nån av Tanskas sorter..New Dane..nånting.. Ska se hur många jag har kvar av dem,du kan få resten,ska ändå breeda en massa Auto/Semiauto i vinter.btw..BlackDominorna hade toppgener !!

Page 11 of 12

Log in to reply.