Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.

  • exil

    Member
    2014-04-25 at 16:35

    Fullt hus.

  • exil

    Member
    2014-04-25 at 16:43

    A-C =DR Wet
    D-G DR X Finola
    1-3 DF
    4-7 DF x DR X PE x AK

    Gjorde en femte bädd.

  • exil

    Member
    2014-04-26 at 03:39

    Fick lite mer info om bönorna. Gjorda 65N, så otroligt högt upp.

    DR-W means Dieselryder that has been growing since at least 5 years in 2 different but extremely wet area’s. ‘W’ here stands for wet.

    These should be extremely mold resistant, and since there is a whiff of auto Ak 47 in them as well, they will be more euforic making as the original autoflowering DR’s.

    DF = Double Fun, a more stoney making auto flowering type of weed, mostly made up from Lowryder#2 x Double Fun, and with a whiff of Dieselryder that took off the edge a bit.
    Without the bit of Dieselryder effect in it, this cross woud have been way too couch-locking stoney to my taste.

    DR x Finola is a cross I once made between my most abundant DR males, and 1 pollinated Finola female that was selected out of several thousends of plants for it’s budding capacity and wich was requested by XXXX to play with.
    DR = again Diesel ryder and Finola is not a drug variety but instead, a very vigorous growing and large budding, auto flowering, industrial hemp cultivar that is beeing used in Finland to produce cooking oil thats beeing made from it’s seed.

    DF DR PE Ak = 7,8,9 ? year old Lowryder#2 x Double Fun line x 3,4,5 ? year old Dieselryder line (outcross/inbred lines) crossed back twice to BadTickets Pehkuruder x Automatic Ak47.

  • azerate

    Member
    2014-04-26 at 06:05

    Ser riktigt fint ut Exil! vårsolen är här och jag hoppas det håller i sig länge :)
    Tack för dina fina bilder och lycka till!!

    Hälsningar
    Aze

  • Pipen

    Member
    2014-04-26 at 06:34

    Shit mannen! Det är inte lite frön som du stoppar ner ;-) Du kommer kunna röka dig tillbaka till apstadiet varje dag :-D

    Det ser fint dock & jag gillar att läsa din tråd….

  • exil

    Member
    2014-04-26 at 10:39

    Tackar. Mjo det blir allt en del frön, röker någon gång i veckan så ehhh det blir lite över kan man väl säga. Därför är det extra kul med fina frön och göra egna korsningar. Jag har inget avkastningskrav så att säga.

    Tänkte göra lite BHO och ishasch av det mesta med frön i. Träffade en snubbe med massor av utrustning som ska hjälpa till lite. Kul som fan.
    Säljer inget och har aldrig gjort för er som undrar.

  • Pipen

    Member
    2014-04-27 at 06:43

    Röker du inte oftare än någon gång i veckan så förstår ja att du har ett par buds till övers så att säga :-D

    Jag har börjat göra kief utav mitt överflöd & trim. Har aldrig testat ishasch eller olja, men tänkte försöka göra green dragon någon gång. Det ska ju bli en rymdresa utan dess like har ja läst ;-)

    Är det någon strain som du är extra sugen på som du planterat då?

  • exil

    Member
    2014-04-27 at 16:08

    @Pipen wrote:

    Röker du inte oftare än någon gång i veckan så förstår ja att du har ett par buds till övers så att säga :-D

    Jag har börjat göra kief utav mitt överflöd & trim. Har aldrig testat ishasch eller olja, men tänkte försöka göra green dragon någon gång. Det ska ju bli en rymdresa utan dess like har ja läst ;-)

    Är det någon strain som du är extra sugen på som du planterat då?

    Ok helt ärligt så är jag sugen på allt jag blöter, har någonstans runt 200strains så ett vill testa urval har så att säga redan gjorts när de blöts.
    Mango Pina landrace från Guatemala står ut lite, Malawi gold x Blue cheese har förmodligen potential den med.
    Men det är sjukt fina gener alltihop.

  • Pipen

    Member
    2014-04-27 at 16:58

    Hehehe 200 olika strains var inte dåligt alls ;-) Förstår hur du menar med allt du blöter vill du testa, men tänkte om det va någe du var extra sugen på. Den landrace:en låter som det lilla extra :-D

  • exil

    Member
    2014-04-29 at 13:19

    @Pipen wrote:

    Hehehe 200 olika strains var inte dåligt alls ;-) Förstår hur du menar med allt du blöter vill du testa, men tänkte om det va någe du var extra sugen på. Den landrace:en låter som det lilla extra :-D

    Finns inte så mycket om strains från Guatemala, tror Ace har någon.
    Enda omdömet jag läst är att de kan vara racy and disturbing. Så lite noja och hjärtbank för den som är lite känslig för sativor.
    En vän råkade blöta fem 2pounder x c99 X G13 Haze i tron att det var od plantor. Får adoptera dom lite längre fram och köra klart dom i mitt skåp.

  • ganjababe

    Member
    2014-04-29 at 14:53

    Exil är du sugen på att byta några frön? (=

  • exil

    Member
    2014-04-29 at 18:05

    @Ganjababe har du några härliga sativor.

    Inte så stora men de står i 1L och är rejält pollinerade. En månad kvar eller något.
    De till vänster är lite andra auto damer som även de blivit lite på tjocken här och var. De små i mitten bakom den stora är lite blandade sativor som ej är könade.

  • exil

    Member
    2014-05-02 at 18:06

    Lite trötta damer som är på tjocken. Låg länge efter i näring och det straffar sig. Ligger nu på 5ml/L.

    Men först en fin nugget. WS07 från utegrow 2013

  • exil

    Member
    2014-05-02 at 18:18

    Jo XiL är alltså white pineapple (Dane) x bubbilicious x onyx (gr33n) x Sour 60 x Russian rocket Fuel (Daffid), fröna blir då backcrossed till WPxBxO, jag hoppas den tar med sig budding power från SR60 (5ounce bag app pheno).
    Kom ihåg att de står i 1L 100% perlite, inte mycket till volym. Perfekt storlek för mig för att allt ska rulla enkelt.

  • exil

    Member
    2014-05-08 at 17:13

    Note to self. Har varit ute och direktsått ett par hundra frön.
    Bädd
    1: DR Wet
    2: DR x Finola
    3: DF
    4; DF x DR x PE x AK

Page 5 of 20

The discussion ‘Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now