Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.

  • enzi

    Member
    2014-03-23 at 17:09

    Rajt.. tänkte också lite på just exakt den varianten. :)

  • exil

    Member
    2014-03-23 at 18:52

    Blötte precis ner ett gäng (ska vara full auto) Short term amnesia x Thaipan x Dubbleryder x STA X Purple mazar x Critical mass. Gjorde dom ute förra sommaren och hoppas på sex fina damer/herrar. Hade kass germrate när de var färska så håll tummarna att det går vägen, slängde +10 i glas med vatten.
    De sex ska in i lilla 55w 6500k tältet. Tji tjing nu ska det snurra på.
    Körde upp skåpet till 1ml/L hesi blom jord.

  • exil

    Member
    2014-03-25 at 18:34

    Allt rullar som det ska. Mina nya frön jag la i blöt har ej visat svans än så det kanske skiter sig med dom men då blir det några andra autos istället. Ger dom tre dagar till.

  • exil

    Member
    2014-03-26 at 19:05

    Blötte lite nytt:
    SGS Ogre x Juice
    ww auto x Blue Mary
    13s x KC33 x NN x LR x STA X Sour rocket 60 (bag app pheno)
    EWS x Thaipan x DR x STA x Sour rocket 60
    Sour 60 x Mossy Jem x Bluestreak x S60

    En av burkarna med frön. Ja det är kul att göra frön. Ja det blir massor när man byter runt lite. Ja det är så man gör för att få riktigt kul när man odlar.

  • exil

    Member
    2014-03-28 at 20:12

    Frökläckning +20cm

    55w PLL (t5ho) 6500k 24/7

    Ska öka till 2ml/L Hesi bloom soil imorgon
    All boys/girls.

    XiL= WP x B x O X Sour rocket 60 Störst och bäst fart

    WP x B x O inte så stor

    WP x B x O X Blue Mary inte så stor

  • pipen

    Member
    2014-03-30 at 04:23

    Det små plantorna ser ut att trivas hos dig :-D

    Men om jag förstått dig rätt så kör du hesi bloom från första början? & det är den enda gödningen som du använder?

  • exil

    Member
    2014-03-30 at 05:13

    @Pipen wrote:

    Det små plantorna ser ut att trivas hos dig :-D

    Men om jag förstått dig rätt så kör du hesi bloom från första början? & det är den enda gödningen som du använder?

    Hade i några droppar supervit precis vid plantering men det spelar nog ingen roll.
    Börjar annars på 0.5ml/L hesi blom jord från dag 1. Nu ska jag upp på 2ml/L. Där kan de nog ligga ett par vattningar sen upp till 2.5ml/L och så fortsätter jag. Kommer extremt sällan upp i 5ml/L stannar snarare på 4ml/L.

  • pipen

    Member
    2014-03-30 at 09:11

    Ahh ok! Men så mkt p k redan från början? Ja helt klart måste det ju funka eftersom du provat det förrut…
    Har du även testat det i jord?

  • exil

    Member
    2014-03-30 at 15:57

    @Pipen wrote:

    Ahh ok! Men så mkt p k redan från början? Ja helt klart måste det ju funka eftersom du provat det förrut…
    Har du även testat det i jord?

    Inte testat den i jord. Jävligt smidigt med bara en näring från start till mål sen kanske saltnäring inte är så fancy men den gör ett ok jobb.

    Tänkte om lite. Bytte en HPS mot en 6000k MH. Var lite stenad när jag beställde den så ja inte helt rätt färg om jag fattat det hela rätt. Det blir lite av ett test, en liten side by side med det andra ljust läckande in i den andra.

    Min tanke är då följande när allt rullar. Starta och köra 20 cm i Homebox mini under 55w 6500k PLL.
    Visa kön och stretcha under 150w 6000k MH och blomma färdigt under det varma ljuset av en 150w 2700 HPS.

    Vad tror folk? Skit eller honung?

  • exil

    Member
    2014-03-30 at 16:19

    Jag använder inte längre den mail jag hade tidigare så det är SH eller Norcan som gäller vid kontakt (om ni ej har tillgång till pm här).

  • pipen

    Member
    2014-03-31 at 12:18

    Jag tror på söt honung helt klart. Ska du ha en rullande sog så är du på rätt väg. Bara köra på & justera det som inte passar. Det är bara att testa ;-)

    Ska börja köra organisk näring, men jag har en del hesi kvar så det blir en test omgång med nån sämre strain & ösa på med enbart p k…

  • exil

    Member
    2014-03-31 at 15:58

    Var försiktig med PK, lätt att bränna plantorna ordentligt. Kör du en riktigt N tung skitblandning kan det kanske funka.

  • mr-ksecret

    Member
    2014-03-31 at 20:05

    Vad heter du på seedheaven exil?

  • exil

    Member
    2014-04-03 at 19:36

    Två XiL hanar flyttade till tältet. Två nya seedlings åkte in i skåpet.
    En Ogre X Juice from SGS och en Early Wonder Skunk x Typhoon x Dieselryder x STA X Sour rocket 60
    Ska bli mycket intressant att se om EWS och Thyphoon som ej är auto kommer ge ett annat resultat än 100% auto. Får ljus 20/4 nu.

    Kul för övrigt att jag hade färdiga seedlings att stoppa in. Kommer spara veckor på det där lilla förstationstältet.

  • exil

    Member
    2014-04-08 at 17:19

    Var ute och fixade idag, totalt 24x40L uppdelat i tre bäddar. 50/50 koskit/p-jord från granngården.
    Då hoppas vi på en fin sommar i år igen. Tjitjing ut och gräv.

Page 3 of 20

The discussion ‘Exils rullande SOG 2x150w, HID 2x55w PLL + ute 2014.’ is closed to new replies.

Start of Discussion
0 of 0 replies June 2018
Now