Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Cannabisodling U| Utomhusodling En tanke inför 2009 års utomhus odlingar

  • Tanska

    Member
    2008-12-14 at 19:28

    Två möjligheter för guerilla:

    1. Odla större eller mindre sammanhängende “trädgård”, kanske 2×3 m
    2. Odla i gropar, ca 10 l varje, kanske 10 gropar = 10 plantor, ca 100 kg bra jord krävs!

    1. Finna bra ställe med bra jord, gärna med brännnässlor, lätta att fjärna, rötter helt överfladiska, sen kultivera och gödsla (organisk gödsel, kann köpes, små “pillar”, hönsgödsel), grodde frön direkt eller utplantera! – Exempel: https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=55860

    2. Finna bra ställe med dålig jord, grava gropar, ca 10 l, släpa dit och fylla inn bra jord, grodde frön direkt eller utplantera ca 4-5 plantor i varje, så man är säker på 1 hone i varje. – Exempel: https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=59830

    Go for it! Men var beredd på fiasko! Betrakta stället som din lilla trädgård, nusle och pusle, men var mycket diskret och försiktig! Lokalbefolkning särskilt farliga!

  • groddarn

    Member
    2008-12-14 at 22:29

    @Bom_Shankar wrote:

    Det kan jag tänka mig. Men så snackar vi om ett ogräs också…

    OT: Definitionen av ett ogräs är en gröda som växer där man INTE vill ha den. I ett rapsfält är Hampa ett ogräs. I ett hampafält är det inte det. Inga arter är ogräs.

  • reaper

    Member
    2008-12-18 at 00:11

    orka inte läsa igenom hela tråden nu när jag “gubb-däckar” framför min data.. men ska du göra som vi tänkte så är de ofta ett bra ph för plantorna i lövskog. de e väl kanske lite väl basic men om du inte visste så hjälpte ja ju lite iaf 😆

    godnatt

  • danilo

    Member
    2009-01-06 at 23:57

    @PuffTheMagicDragon wrote:

    Har bara en misslyckad utomhusodling i backfickan (älg åt upp rätt mycket, resten torkade bort under torrperioden i våras) så mig ska man kanskeite alltid ta på allvar… Men av erfarenhet från odling av annat än Cannabis kan jag säga att köpejord är väldigt överreklamerad… Anledningen till at köpejord finns på marknaden är i mina ögon mest marknadsföring.

    Hitta ett ställe med bra jord istället, och lyckra upp med grep eller spade. Kan du dessutom luckra ner lite kompost (typ gräsklipp) i överskiktet tror jag du kommer lyckas bättre än med köpejord.

    //PuffTMD

    Så rätt så rätt det finns inget som slår bra kompostjord!

  • reaper

    Member
    2009-01-10 at 02:46

    själv skall jag sätta några på ett berg, Man ser över hela staden 85% sol får dem nog då 😆 😆

  • reaper

    Member
    2009-01-13 at 22:30

    Jag har ett riktigt bra tipps min morfar gav mig.
    Skall själv göta detta snart innan våren kommer.
    Det är att hitta ett riktigt bra ställe där det växer riktigt mycket gräs och nässlor och andra små växter (bra jord).
    tippset
    Det är att lägga ut presseningar på marken på vårkanten som man kväver all växtlighet så när det är dags att plantera ut så ta bort presseningen så har du en jordplätt utan nässlor och gräs Hampan får vara helt själv + att det blir velldigt lite sniglar och riktigt bra jord

    😉 😉

  • reaper

    Member
    2009-02-18 at 17:11

    Dessa frön tänker jag sätta

    köpte fröna på
    DCFonline.tk

    Pris 100 kr, 10 frön.
    Lowryder mix:
    Low Snow (Lowryder x Snow White)
    Duckfoot x Low Snow
    Early Durban x Low Snow
    Balubazh F1 (Lowryder x Kalichakra)x G13 x Hashplant

    Pris 350 kr, 10 frön.
    MDanzig’s Blue Ryder (Genetics: Masterlow x Blueberry )

    Pris 75 kr, 10 frön.
    Royal Dane x Thyphoon

    Vad tror ni om detta? Sj tror jag det kommer bli riktigt nice.
    Någon annan som beställt ifrån dcfonline.tk ?

  • reaper

    Member
    2009-02-26 at 11:46

    Jag skulle aldrig köpt något från en hemsida som använder .TK!!!

    I och med att du blev medlem här den 16 feb och gör reklam för en sådan sida så tar jag för givet att du är den som har sidan och försöker scamma stackars svenska odlare. Fy fan för sånt! Jag tycker vi har tillräckligt med scammers i andra sammanhang men för fan låt vårat forum vara!

    Det är iaf vad jag hade att säga i den här tråden, förlåt för off topic men jag vill bara varna er att man inte bör beställa något från en .TK sida, dock så verkar sidan i fråga vara nere och ja hoppas den och skaparens planer förblir det!

  • och

    Member
    2009-02-27 at 13:27

    @SnorB0sse wrote:

    Jag skulle aldrig köpt något från en hemsida som använder .TK!!!

    I och med att du blev medlem här den 16 feb och gör reklam för en sådan sida så tar jag för givet att du är den som har sidan och försöker scamma stackars svenska odlare. Fy fan för sånt! Jag tycker vi har tillräckligt med scammers i andra sammanhang men för fan låt vårat forum vara!

    Det är iaf vad jag hade att säga i den här tråden, förlåt för off topic men jag vill bara varna er att man inte bör beställa något från en .TK sida, dock så verkar sidan i fråga vara nere och ja hoppas den och skaparens planer förblir det!

    Haha, om du googlat en smula innan du slösade energi på gorma så skulle du förstått att han skrev fel adress. Den korrekta adressen är dcfonline.dk och inte .tk.
    Sidan drivs av Swecans danska motsvarighet, Dansk Cannabis Forum, och jag kan försäkra dig om att det inte är en scammersida. :)

  • reaper

    Member
    2009-03-25 at 12:05

    @knasen1 wrote:

    Jag har ett riktigt bra tipps min morfar gav mig.
    Skall själv göta detta snart innan våren kommer.
    Det är att hitta ett riktigt bra ställe där det växer riktigt mycket gräs och nässlor och andra små växter (bra jord).
    tippset
    Det är att lägga ut presseningar på marken på vårkanten som man kväver all växtlighet så när det är dags att plantera ut så ta bort presseningen så har du en jordplätt utan nässlor och gräs Hampan får vara helt själv + att det blir velldigt lite sniglar och riktigt bra jord

    😉 😉

    Tackar för det tipset, så självklart men inget jag någonsin hade tänkt på 😉

  • MisterSuperman

    Member
    2009-04-01 at 09:10

    Angående odlingen så är det optimala om du ska odla uppåt en 100-200 planter så bör du välja en valfri summa av plantor som du tar extra hand om exempel vis vända jorden eller plantera i hinkar och dylikt.

    Jag kommer själv att plantera runt en 100-150 plantor varav 30 lowryder mixar som jag kommer att plantera i hink med köpt jord och de resterande typhoonsen kommer jag att vända jorden för så många jag orkar. Men alla kommer att att planteras ner som grodd plantor dock vill inte gå i krig med sniglarna för tidigt.

    Remember humans may think they are superior but nature allways wins

  • reaper

    Member
    2009-05-06 at 18:02

    lånar tråden lite…

    tänkte plantera mina thyphoon frön så fort dom börjat gro, kmr dom hinna klart ? hur mkt gör en vecka hit och dit ?

  • reaper

    Member
    2009-05-06 at 21:33

    @C-C wrote:

    lånar tråden lite…

    tänkte plantera mina thyphoon frön så fort dom börjat gro, kmr dom hinna klart ? hur mkt gör en vecka hit och dit ?

    jo dom blir klara och du kommer få 3 kg exakt.

    allvarligt killen…sluta skräposta. Hur ska någon kunna säga om dom kommer bli klara på den info du lämnar? Varför låna den här tråden också? :crap:

Page 2 of 2

Log in to reply.