Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Dui’s andra CB dagbok,olika strains..{UPDATE 27/3 -2006}

  • duidui48

    Member
    2006-03-17 at 01:36

    Sorry för min sena update,men bättre sent än aldrig right fellas 😉 Tyvärr har jag fipplat bort märkningen av mina plantor,fråga mej inte hur bara 😳 för det har jag inget acceptabelt svar på..hehe.

    Följande strain SKA dock finnas bland dessa plantor:
    *Colombian,Thai bagweed,Four Way Special and Panama Red…den sörsta plantan är dock en Four Way Special..(flicka).hehe samma som blev stulen ihop med en drös andra plantor…Har 2 plantor till i “grönsakslandet”,men dom kommer bilder på till nästa update…Slut tjötat..sköt om er och era “bebbar”.:wink:

  • rizzla

    Member
    2006-03-17 at 06:31

    Hur fan törs du odla???

    Med tanke på att dina förra plantor faktist vart stulna så finns ju risken att nån golbög som vet nåt skulle kunna släpa med sig snuten dit åxå..

  • chunkey

    Member
    2006-03-17 at 07:42

    Har du flyttat ännu?
    Annars ser det superfint ut!

  • reaper

    Member
    2006-03-17 at 07:55

    Tänk om jag också bodde i ett sådant odlingsvänligt klimat…
    *Drömmer*

  • skills

    Member
    2006-03-17 at 12:40

    Ser ut som att det blir till att jaga Cashen hårt i år så en annan också har råd att flytta till Thailand…
    jaja får fortsätta drömma och jaga vidare fint ser det ut iallafall
    Hälsar skills

  • duidui48

    Member
    2006-03-17 at 13:45

    @rizzla wrote:

    Hur fan törs du odla???

    Med tanke på att dina förra plantor faktist vart stulna så finns ju risken att nån golbög som vet nåt skulle kunna släpa med sig snuten dit åxå..

    Lite spänning i livet måste man ju ha,eller hur 😉 OCH OM någon skulle gola ner mej så hoppas jag att ni här på forumet kommer att åtminstone skicka ett gäng “Varma Koppen”till mej…(läs när jag sitter i fängelset) 😉
    Plantorna åker ut nu imorron faktiskt till mitt nya ställe om inget oförutsett händer.

  • reaper

    Member
    2006-03-17 at 20:00

    ahhhh! Vackert :D

  • reaper

    Member
    2006-03-17 at 20:37

    Ser jäääkligt snyggt ut måste jag säga… :D

    Hoppas du får ha dina damer i fred nu! :hippie:

  • reaper

    Member
    2006-03-17 at 22:48

    Även om nån vet om odlingen så kommer knappast polisen bli inblandad …
    Ni vet vad de säger, man kan klippa ett får tusen gånger, men bara skinna det en gång ;)

  • duidui48

    Member
    2006-03-18 at 02:42

    @Tingeling wrote:

    ahhhh! Vackert :D

    Tingeling,tack för ditt inlägg och tack till alla andra som skriver i min tråd :)

    Till Tingeling vill jag bara säga att jag tog 6 frön av din “FM x WYDN”och ALLA sex har grott :) De första kom upp och var planterbara efter 36 tim..2 till efter ytterligare 24 tim…och nu har jag två frön kvar som kommer att ha en rotsvans på 2-3 cm ikväll…Då blir dom satt i gjord också.

    Så till alla som tvekade att köpa dessa fröer…KÖP…fröerna är kanonfina och gror perfekt…Hmm undrar bara var jag ska plantera dessa… 😉 😳

  • reaper

    Member
    2006-03-18 at 11:56

    Hmmm….Kratom! Har legat 4 månader i en hängmatta med en raket och en påse Kratom…men har aldrig vetat vad det egentligen var för något, bara att jag gilla det!
    Perfekt när man var trött efter ett konstant rökande…såg ut så här 😯
    Det där e min dröm…Thailand och sköta mina buskar med en raket i munnen…suck
    Såg ruskigt fint ut

  • duidui48

    Member
    2006-03-27 at 02:48

    :( Det är en TUNG post som jag skriver nu,belive me.ALLA mina plantor de som bara var ett par veckor upp till de som just startat att blomma allt som allt totalt 13 plantor är nu BORTA. :(

    Jepp ni läste rätt BORTA,denna gång dock INTE stulna.Det är nämligen så att vi fått en ny polischef här på ön.Han vill sätta sina “FOTAVTRYCK”här just nu.Med det kommer (100 Miljoner Bath ny polisövervakning,kamearor osv)500 hundra nya poliser är här just nu extrainkallade..de ska hjälpa polischefen med att rensa i “drog träsket/barträsket/gambling osv).
    Vad som fick mej att göra mej av med mina älsklingar var när jag en morron över en kopp java pratade med grannen,ser polisen komma ner mot MITT HUS 😯 😯 Jag brukar inte tappa fattningen lätt men nu djäklar så…belive me when i say ….HJÄRTAT NÄSTAN STANNADE…dom hälsade på oss frågade om allt var lugnt…..ALLT LUGNT sa jag….dom drog utan att kika BAKOM mitt hus…där jag hade hela odlingen…..

    När dom dragit var det bara en sak att göra…. 😥 😥 😥 Klippa hela klabbet :( 😥 😥 😥 DET SVED särskilt när allt gick så fint…fy faaaaaaan,ursäkta språket,men det var bara att ringa kranen och be om 50gram of “the best painkiller weed he had”.

    Kanske flyttar jag från ön,för mycket händer här just nu som INTE gynnar odlare som mej.Vi får se vad som händer…Innom parantes kan jag nämna att just bakom mitt hus så beslagtog farbror Pecka 24 plus 36kg el primo weed.En av jetski ägarna här på ön fick kalla fötter och drog…undrar just varför.

    Sen har vi “Simon”engelskman som torskade med 126 tabbar “E”,med intent to sell.Efter nu samanlagt 4 överklagande så fick han ner straffet från livstid till 18 år….nu är han flyttad från ön till Bankok Hilton…brrrrr..inget för mej…ABSOLUT inte.

    Så ett litet tråkigt slut på min grow,BUT I’LL BE BACK AS SURE AS THE SUN RISES,BELIVE ME. :)

    OVER AND OUT.

    //DuiDui

  • reaper

    Member
    2006-03-27 at 05:43

    Tungt… väldigt tungt, men jag tror ändå att du har tat rätt beslut.
    Hur gick det med huset som låg lite mer privat btw? Lycka till i
    fortsättningen o så vill jag veta hur jag ska göra för att flytta till
    ThaiLand, Den ekonomiska frågan innan flytt alltså??? Peace!

  • reaper

    Member
    2006-03-27 at 07:08

    Better safe than screwed..vansinniga straff de har där nere. 18 år för lite E, vad får en mördare då, typ 5? :?

  • reaper

    Member
    2006-03-27 at 08:11

    Tuff luck. Ellers meget flotte planter.

    :stfu:

    Lad ikke deres skræmmemetoder virke på jer. Hvad siger jeres hjerte når i tænker på den “forbrydelse” i sigés at begå?

    Mit siger mig, at jeg ikke gør noget forkert.
    Jeg sælger ikke, jeg kommer ikke i kontakt med kriminelle organisationer og støtter ikke mellemøstlig terror.

    The herb “Cannabis” har været dyrket og tilbedt i mere end 3000 år, man mener endda op til 5000 år.

    En kristen Amerikaner så at mexicanere havde mulighed for at sætte sig på textil produktionen frem for det amerikanske bomuld. Profit der ville skade alle de bouldsplantager hvor de brugte slaver som arbejdskraft.

    Denne amerikaner var så heldig at være gode venner med en højtstående politikker, der fik sat Cannabis på forbudslisten og den kristne amerikaner fik oprettet DEA.

    Senere er medicinal industrien så kommet til. PROFIT MAKERS ALL OF THEM. De er lige så interesseret i at cannabis planten forbliver forbudt.

    Så alt i alt er forbudet mod cannabis bundet i misinformation og profit.

    KEEP GROWING DAMN IT, WE WOUN`T ACHIVE VICTORY WITHOUT GROWERS.

    Canasta

Page 3 of 4

Log in to reply.