Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Divines tvillingar – Avslutad! (060607)

  • divine

    Member
    2006-03-18 at 18:17

    Här växer det så det knakar! Har ställt in lite mäsk och pysslat om de små liven. Men två saker oroar mig lite:

    1. Färgen på bladen skiljer sig något mellan de båda, och något blad är lite blekare än de andra:

    2. Taggarna på bladen tenderar att vilja böja sig uppåt, över huvud taget är bladen väldigt konkava:

    Vad tror ni? Vantrivs mina små tjejer, och i så fall…varför?

  • skills

    Member
    2006-03-18 at 18:49

    Oj sköna hinkar du fixat 😉 😆
    nej jag tror inte du behöver va så orolig…att dom vantrivs
    viss variation finns alltid…
    Men annars ser det väldans fint ut du är nån vecka före mej…
    Hälsar
    skills

  • divine

    Member
    2006-03-19 at 11:28

    Min gamla högstadieskola genomgick en renovering och allehanda interiör hade flyttats ut på gatan. Min garderob smälte in fint där bland skolbänkar och vitvaror från hemkunskapen, men när jag kom tillbaks efter ett par dagar så upptäckte jag till min förskräckelse att allting hade flyttats in igen. Allt utom min garderob, som nu stod helt solo ute i vinterslasket.

    Det såg givetvis väldigt suspekt ut med en ensam garderob där på trottoaren, en garderob som dessutom var utrustad med en svans i form av en elkabel, så jag högg tag i den och flyttade in den under ett litet tak vid skolans cykelställ.

    Nöjd som jag var begav jag mig hemåt, när jag såg att det stod små fyrkantiga byggboxar precis utanför mitt hus! Tjejen hjälpte mig att släpa garderoben från min gamla skola till byggboxen, den passade som handen i handsken i den mörkblåa, grovt räfflade boxen.

    Dagen efter gick jag dit för att vattna, men när jag öppnade boxen och garderoben så ser jag att någon, troligtvis byggjobbare, har lagt vantarna på småttingarna.
    “Jahapp, då var det bara att börja om, inget gräs i sommar” tänkte jag, grymt uppgiven!
    Vi samlade ihop det som var kvar av min setup, det vill säga enbart HPS:en, för att gömma den på mitt gamla pojkrum.
    Men min mamma stod och väntade vid hissen och vi blev istället tvungna att ta skydd i cykelkällaren, där vi förvirrade oss i de underjordiska gångarna.

    Det gjorde dock inte så mycket, för jag fick avsluta drömmen med att spela bandy, och jag var kung på det! 😆

  • reaper

    Member
    2006-03-19 at 11:34

    Hahahaha, fattade ingenting först 8)

  • skills

    Member
    2006-03-19 at 12:59

    Divine Okej jag är nyvaken men jag fattar absolut inte ett smack av den där senaste posten… du kanske vill förklara :?: :?
    Mvh
    skills

  • reaper

    Member
    2006-03-19 at 13:16

    Läs sista raden skills.

    “Det gjorde dock inte så mycket, för jag fick avsluta drömmen med att spela bandy, och jag var kung på det!”

    Han drömde alltså :)

  • skills

    Member
    2006-03-19 at 13:19

    Okej jag sa ju att jag va nyvaken…:oops:
    Tack för tipset… 😆 😆

  • divine

    Member
    2006-03-19 at 14:11

    Tro mig, jag var lika nollställd själv när jag vaknade 😯

  • reaper

    Member
    2006-03-19 at 15:11

    @Divine wrote:

    Tro mig, jag var lika nollställd själv när jag vaknade 😯

    fan vad sjuka drömmar man har när man odlar alltså, min kompis har min “stealthbox” nu över några dagar o han drömde att snuten kom o tog lådan o så skrämde han vett på mig när han berätta de… sen sa han att de bara var en dröm, o själv har jag drömt om att åka fast ett otal gånger….första gången jag skulle odla så slakta jag 2st NL och 2st white satin (20dagar gammla), just pga. dessa drömmar :?

  • reaper

    Member
    2006-03-19 at 15:19

    hahaha! vad du skräms med dina drömmar… Jo skumma drömmar drabbas man av ibland. Drömde att jag rökade upp en hel skörd inatt 🙄

  • divine

    Member
    2006-03-23 at 17:31

    Jag har gått och funderat lite nu. Jag har kommit fram till att jag vill toppa min ena planta (Engla), hon som är något mindre kompakt av de två (till höger i bilden nedan).

    Är tiden inne? Är hon mogen för ett klipp?

    Bilden är inte den bästa kanske, men de fyller 3v på söndag.

  • reaper

    Member
    2006-03-25 at 13:29

    Divine; Här har du lite info gällande ditt “bladproblem”…

    http://cannabisodling.1av10.nu/abc.html#Naring

  • divine

    Member
    2006-03-25 at 20:01

    Tack för den länken, den var ny för mig. Men den här gången låg jag steget före och har redan införskaffat flytande blåkorn :)

    Har nu toppat Engla, inte hänt något än med de nya toppskotten…men fan, jag ser på henne att hon gillade det!

  • fritz

    Member
    2006-03-25 at 20:02

    Snygga plantor, Divine! Ser mycket buskiga ut! :D

  • divine

    Member
    2006-03-30 at 11:04

    Tack Fritz! Ja, dom är väldigt buskiga…men jag blir lite brydd.

    På söndag fyller de fyra veckor och ursprungsplanen var att sätta dem i blom vid den åldern för att kunna ha röka klart ungefär till midsommar. Problemet är att de fortfarande ser tämligen outvecklade ut, främst då på höjden, de mäter endast 15-16 centimetrar.

    Vill heller inte stressa fram något halvdant så jag är inne på att låta dom ta tid på sig att bli 25-30 cm innan jag sätter i blom.

    Sedan har jag några blad längst ned som har gulnat helt, vet inte om det är buskigheten som är boven i dramat, att ljuset inte kommer ned riktigt. Har vattnat med blåkorn i två omgångar nu…får väl se hur det blir med det :)

Page 2 of 6

Log in to reply.