Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Divines tvillingar – Avslutad! (060607)

  • Divines tvillingar – Avslutad! (060607)

    Posted by divine on 2006-03-07 at 16:48

    Hejsan alla glada!

    Låt oss presentera oss, våra namn är Engla och Shanti av arten (fem.) C99.
    Vi är nu inne på tredje dygnet ovan jord och stormtrivs. HPS:en gassar på ungefär 60-70 cm ovanför våra skalpar, vi har båda hunnit med att skaffa oss en fin grön bränna. Temperaturen ligger på runt 25-27 grader och luftfuktigheten verkar, åtminstone mätt på en höft, alldeles lagom.

    Självklart bifogar vi lite bilder som Divine har varit snäll och tagit:

    Engla närmast kameran.

    Vi båda i all vår prakt. Vi är trots vår ringa ålder redan 6-7 cm långa!

    Engla, kamerakåt och photoshoppad.

    Det var allt från oss för denna gång! Fråga gärna om det är något ni funderar över. Detta är första gången för Divine så han tar gärna emot allmänna tips och kommentarer!

    replied 17 years, 10 months ago 9 Members · 88 Replies
  • 88 Replies
  • reaper

    Member
    2006-03-07 at 18:15

    väldigt trevligt! :D

    ett tips är lecakulor på toppen. så jorden håller fuktighet bättre och minskar risken för svamp och mögel.

    lycka till min vän!

  • reaper

    Member
    2006-03-07 at 22:34

    Var kommer dom feminiserade rackarna från? Och vad är det för HPS?
    peace 8)

  • skills

    Member
    2006-03-07 at 23:47

    Man blir alltid lika glad av nytt liv… så vackra och späda bara längtar efter din kärlek…
    Lycka till hälsar skills

  • fritz

    Member
    2006-03-08 at 01:52

    Looking good! 8)

    Men du vet väl att man alltid mäter temperaturen i skuggan.

  • divine

    Member
    2006-03-08 at 07:00

    lessholn: Tack kompis :D Japp! Det ska inhandlas idag eller imorgon tänkte jag.

    marie: Fröna kommer från DrChronic, Femaleseeds.nl’s X-line. HPS:en är en byggsats från Swegrow.

    skills: Ja.. and I got a whole lot of lovin’ to give 😆

    Fritz: Nej, det visste jag inte faktiskt, tack för upplysningen. Så mätningarna är missvisande? Det betyder att jag kan sänka HPS:en ytterligare?

  • skills

    Member
    2006-03-08 at 10:39

    Nice kul att du fick ihop den där HPS:en och hoppas att din odling kommer att gå bra…
    vad gäller din höjd på HPS så kan du nog sänka den ja men var som sagt lite försiktig nu när dom är såpass små ju större dom blir desto närmare kan du ha lampan…
    sätt en kartong bit eller nått över termometern så den hamnar iskuggan så får du en mer rättvis mätning…
    tittar snart in i tråden igen skills

  • divine

    Member
    2006-03-08 at 17:42

    skills: Hehe! Mm det var lite meck med den lampan faktiskt ;) Stoppade termometern under en bit böjd kartong i ena hinken och tempen hamnade runt 29 grader med stängd dörr. Kanske i överkant?

    Tänkte på detta med bevattning också, vilka mängder är lagom i detta stadium?
    Har hittills bara sprayat lite och droppat ned några centilitrar som verkar tas upp utan problem, plantorna har inte visat några tecken på otrivsel.

  • fritz

    Member
    2006-03-08 at 17:50

    Jag skulle inte sänka lampan ytterligare, nu när plantan är så liten är det stor risk att bränna den under HPS:n.
    Avståndet mellan HPS:n och plantan bör vara 60-80cm dom första dagarna, sedan kan du sänka lampan successivt efter ungefär en vecka.

    Plantan vill gärna ha hög luftfuktighet, nu när den inte är tillräckligt stor för att ta upp så mycket näring och vätska.
    Spraya den med vatten dagligen eller så kan du trä en frys påse över den så bevaras fukten i påsen, glöm inte luft hål bara.

    EDIT:

    Håll jorden fuktigt, det är inte nyttigt för plantan att torka ut nu när den är så liten.

  • divine

    Member
    2006-03-08 at 17:58

    Fritz: Det där med fryspåsen lät som en bra idé faktiskt, men hur blir det med ljusupptagningen, försämras den då?

    Sänkte förresten ned lampan så mycket som mina easyrolls tillät imorse innan jag åkte hemifrån. Var faktiskt lite orolig över att plantorna skulle bli brända men det var ingen fara.

  • fritz

    Member
    2006-03-08 at 18:17

    Om du använder en matt fryspåse så kanske. 😉

    Men plantan kan ändå inte ta upp speciellt mycket ljus nu den är så liten, så det är nog väldigt små marginaler.

  • reaper

    Member
    2006-03-09 at 22:24

    har också tänkt att beställa från från female seeds X line serien…

    e dom å lita på angående kvaliten? är dom bra?

  • divine

    Member
    2006-03-10 at 17:09

    @RobinHood wrote:

    har också tänkt att beställa från från female seeds X line serien…

    e dom å lita på angående kvaliten? är dom bra?

    Ingen aning, första gången för mig. Valde denna strain därför att den verkade passa mina behov, men de verkar ju funka hittills 8)

    Här är en bild där ni ser den vegitativa utvecklingen, vi är inne på den sjätte dagen ovan jord. Båda plantorna har kommit ungefär lika långt.
    Allt verkar normalt i mina ögon, men vad tycker ni andra? Växer de för långsamt eller ser det stabilt ut?

  • skills

    Member
    2006-03-10 at 17:19

    Ligger inte långt efter…
    Det ser fint ut tycker jag ❗
    :love: :hemp:
    Lycka till än engång hälsar skills

  • divine

    Member
    2006-03-10 at 17:25

    Skönt att höra skills :D Tack tack!

  • reaper

    Member
    2006-03-10 at 21:39

    mycket vacker kvinna! ser jättebra ut.

    naturbegåvning..? ;)

Page 1 of 6

Log in to reply.