Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken DAW: 400w – 11 olika strains!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-07-01 at 17:18

    Har ikväll börjat samla pollen från DP som precis börjat släppa. Skulle väl ge det ca 4-5 dagar till så kommer jag ha tillräckligt med pollen för att slakta honom. Skulle väl gissa på att pollineringen av The Kali #2 kommer att ske inom närmaste 5 dagarna också.

    Jag ser fram emot dessa frön :)

  • cthullu

    Member
    2011-07-01 at 20:59

    mm, tror det blir en kanonkorsning, i princip allt blir rätt bra matchat med en durbanhane så är ett ganska säkert kort :P

  • drugsarewrong

    Member
    2011-07-04 at 06:20

    Nu är The Kali pollinerad och DP slaktad, den kommer att få stå mörkt nu i ett separat rum, sen kommer den att få stå ytterligare en dag i solen istället för i utrymmet. Funderar väl på att hålla den separerad i 2-3 dagar innan plantan “rengörs” med en försiktig avspolning och åker in i utrymmet igen.

    Får hålla lite span på plantan tills man vet att pollen har gjort sitt jobb.

  • drugsarewrong

    Member
    2011-07-04 at 07:19

    Cthullu: Låter kanon det! Lite på ett sidospår när jag ändå är igång. Jag har en fråga till dig om ekologisk näring. Stod och velade på affären mellan majs och sojamjöl som kaliumtillskott, någon av dem som du anser bättre lämpad? Båda verkar dock ha en bra halt av kalium så jag antar att det inte spelar någon större roll. Köpte hem en påse sojamjöl rakt av vilket jag vill minnas ska fungera fint för andra.

    Till det som jag dock hade lite svårt med, jag kunde inte hitta någonting bland hyllorna som innehåller gott om fosfor. Vad borde jag spänna ögonen efter? Uppskattar hjälp, vill gärna mylla ner lite ekologiskt redan idag. Nästa gång jag kör i jord är jag sugen på att gå eko hela vägen. Har dock lite grundkunskaper kvar att läsa in mig på till dess.

  • frilansaren

    Member
    2011-07-04 at 08:02

    riktigt kul att se en grow med flera olika strains, härligt :)

    keep it up

    -lance

  • drugsarewrong

    Member
    2011-07-04 at 09:08

    Påbörjat nytt smör på 1 DP hane samt från fanleaves av samtliga plantor som inte fått nog med ljus, det är mer trimm än senast totalt. Denna gång har jag däremot använt 250g smör samt en ordentlig sil så nu kommer jag nog faktiskt få ut mer möda för besväret. Nog för att förra gången gick bra, men denna gång lär förhoppningsvis bli mindblowing! ;)

    Borde kunna baka fler drömmar fram emot kvällen :P

    frilansaren: Tackar tackar, det flyter på och jag hoppas kunna bjuda på fina buds fram emot slutet :D

  • drugsarewrong

    Member
    2011-07-04 at 16:13

    Favorit i repris!

    Bakin some dreams, yo!

    Denna gång är drömmarna gjorda på 100g cannabutter, det blev ca 200g totalt och nu smakar drömmarna betydligt mer av klassiskt och horribelt cannabutter. Däremot är jag jättenöjd över att man kan doppa dessa möra och spröda drömmar i mjölk och faktiskt njuta av smaken ändå, kommer nog att baka drömmar i fortsättningen varje gång jag får för mig att göra smör :)

    Man ser att jag har nallat 4 stycken, och det är så pass mycket jag provar ikväll för att kolla potensen. Drömmarna är mindre till storleken den här gången, men förhoppningsvis med en starkare kick! :D

  • doctordoom

    Member
    2011-07-04 at 16:29

    Nice :) Ser bra ut det där! Du får skriva en liten rapport på hur effekten blev :D

  • cthullu

    Member
    2011-07-04 at 16:34

    Till det som jag dock hade lite svårt med, jag kunde inte hitta någonting bland hyllorna som innehåller gott om fosfor. Vad borde jag spänna ögonen efter? Uppskattar hjälp, vill gärna mylla ner lite ekologiskt redan idag. Nästa gång jag kör i jord är jag sugen på att gå eko hela vägen. Har dock lite grundkunskaper kvar att läsa in mig på till dess.

    Aha, kul att du börjar testa i dom banorna :D

    Majsmjöl är ett mycket bra kväve, hyffsat fosfor, och halvbra kaliumtillskott. (ca 100 mg kalium per 100g mjöl) billigt och utmärkt för att sparka igång en kompost, men inte så bra blomnäring. (funkar bättre i veg, men jag gillar att ge gott om mg, P och K i veg med)

    Bovetemjöl innehåller dubbelt så stor andel kalium ca (200 mg per 100g), och krossad bovete med skal mycket mer. (inte siffrorna framför mig nu) Kostar mer än både majsmjök och sojamjöl. Som extra bonus verkar plantor dofta sjukt sött och gott efter ett tag på denna diet.

    sojamjöl som görs på torkade sojabönor är extremt näringsrik, ca 550 mg fosfor, 1700 mg kalium och 265 mg magnesium, per 100g mjöl.

    Dvs väldigt namnam, titta också du på proteinhalterna, där kvävet “gömmer” sig i innehållsdeklarationerna så har bovetemjöl 6.6 g och sojamjöl 37 g. Har inte siffrorna för majs framme nu.

    Själv slutade jag använda majsmjöl och gick över till bovete och sojamjöl kombinerat för att bredda lite och ha bra ratios.

  • drugsarewrong

    Member
    2011-07-04 at 16:51

    Satt och spanade så pass länge på innehållsförteckningarna att affärsbiträdena antagligen trodde att jag såg mönster i dem, haha. Kom fram till att sojamjölet verkade vassare så plockade hem en sådan påse.

    Ska spana efter bovete med skal, såg att det mesta inom hyllan hade skalade och oskalade alternativ när det kom till de flesta groddar, bönor, linser och vad mer som nu fanns där i hyllan. Är inte riktigt säker på om affären hade just bovete, annars får jag kolla in andra butikers sortiment.

    Tack så hemskt mycket för hjälpen cthullu, du är värd din vikt i guld! :)
    Har min fina plan nu eftersom att jag flyttar om ca 2 månader, och det betyder att nästa odling kommer att starta på en ny plats som jag förhoppningsvis blir kvar på fruktansvärt många år. Då blev jag direkt sugen på att göra ett eget grönsaksland med kryddor och gottgott, samt fixa en egen kompost för att gå över till ekologiskt inom all odling som jag utför efter flytten. :D

    *grön tumme upp*

  • Mjukglass

    Member
    2011-07-04 at 17:03

    Jättefina damer du har i skåpet och dina kakor ser riktigt smarriga ut! :clap:

  • Printer

    Member
    2011-07-04 at 20:51

    Ojoj vad många olika lika fint varje gång! :) Dina drömmar såg inte heller helt fel ut :O Kanske blir en bong och ta och baka sig ett par såna!! ska defenivt följas!

  • robinho

    Member
    2011-07-05 at 08:08

    Riktigt imponerad, ser sjukt bra ut! Kul att följa din growblog.

    Keep up the good work!

  • drugsarewrong

    Member
    2011-07-05 at 15:11

    The Kali #2 är nu pollinerad och tillbaka i utrymmet. Har skippat att tvätta av den så noggrant utan tänkte att jag gärna får mig några frön här och där av de andra strainsen. Detta mest för att många av dem hade jag bara 1 frö kvar av, om någon av strainsen visar sig vara lite extra hippa och coola så pass att jag skulle vilja ha tag i flera av dem så har jag den i en korsad variant med durban poison.

    Printer: Tackar, vad härligt att du gillar vad som försiggår!

    robinho: Kul att du följer processen :)

    Edit: En hel del av plantorna börjar dofta igång nu! Blueberryn är ju verkligen inte en besvikelse när det kommer till doft, helt ljuvlig!

  • frilansaren

    Member
    2011-07-05 at 15:14

    längtar efter nästa update, väldigt nyfiken på din lsd :)

    -lance

Page 5 of 7

Log in to reply.