Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Ctheys garderob på 600w, G13 blomm 47 dagar

  • reaper

    Member
    2009-04-05 at 18:25

    Här följer en bild update

    35 dagar i blomm nu,

    http://img214.imageshack.us/gal.php?g=bild022.jpg

    klicka runt så får ni bra upplösning på bilderna

  • reaper

    Member
    2009-04-05 at 19:41

    Grym tråd, fina bilder. Du är där jag kommer vara om någon månad. Hur mycket låter fläkten föressten? Köpte du din set-up av head-and-nature? Bra att veta att temperaturen funkar och att cooltuben gör sitt jobb.

    Kommer själv köra liknande set-up som dig, fast kör odling i cocos och med dripper autovattning samt homebox 120×120 tält.

  • reaper

    Member
    2009-04-05 at 21:14

    @Yumyum wrote:

    Grym tråd, fina bilder. Du är där jag kommer vara om någon månad. Hur mycket låter fläkten föressten? Köpte du din set-up av head-and-nature? Bra att veta att temperaturen funkar och att cooltuben gör sitt jobb.

    Kommer själv köra liknande set-up som dig, fast kör odling i cocos och med dripper autovattning samt homebox 120×120 tält.

    fläkten låter ganska mycket, men det inte farligt.
    köpte av head nature
    håller temp på 26-27c

  • distorted

    Member
    2009-04-06 at 01:06

    Haha vad jag älskar bilden på din katt. Den ser ut som en äkta stoner. ;)

  • reaper

    Member
    2009-04-17 at 18:15

    Hej
    Här kommer en bildupdate

    47 dagar blom nu om mina beräknigar är rätt
    det börjar bli dags :D

  • project_mayhem

    Member
    2009-04-17 at 18:21

    Är inte det lite tidigt? En haze på så kort tid..

  • reaper

    Member
    2009-04-17 at 18:27

    @Project_Mayhem wrote:

    Är inte det lite tidigt? En haze på så kort tid..

    jaså?
    tycker den börjar bli klar, tänkt typ nästa vecka eller nått. men jag kollar självklart på när majoriteten av trichomerna blir röda vilket dom inte är ännu.

  • reaper

    Member
    2009-04-17 at 23:32

    Ser fint ut :-)
    Men jag tycker att dom bara ser halvfärdiga ut, och dom har ju knappt blommat i 7 veckor.
    Vad jag har hittat om Barney’s G13 Haze är 10-11 veckors blomtid, då får man räkna med att de kan behöva blomma lite längre än angivet då dom (seedbanks) ofta “rundar av” blomtiden neråt för att strainen ska verka lite snabbare än den verkligen är. Varken Haze eller Hawaian Sativa är väl några snabb-blommande varianter så avkomman borde ju inte ha fått någon turbo-blom heller.
    Vänta några veckor ska du se att det bara smäller till och calyxarna svullnar upp…mmmmmm drägel….
    Tålamod är tyvärr något som krävs i denna hobby, särskilt med sativor, men det lönar sig verkligen.
    Om du är sugen så klipp av några små popkornbuds längst ner som ändå inte kommer bli något att hänga i julgranen så får plantan mer krut att lägga på colorna (kan man skriva så?) och du får något att stoppa i pipan ;-)
    Lägg tillbaka saxen och ta fram den i mitten av Maj ;-)

    (kanske jag bara skriver detta för att jag inte vill att tråden ska ta slut ;-)

  • holken

    Member
    2009-04-18 at 16:57

    Dom har inte hunnit svulla än och jag gissar på att triccarna är genomskinliga. Vänta o se till du ser bärnstensfärgade även en del av pistillerna ska då ha intagit en nyans av bärnsten(detta är personlig erfarenhet av Haze även personlig smak), kanske nästa vecka eller om fyra v. liksom. Svårt att säga, men checka utseendet på sockret så vet du när det börjar närma sig och du borde kunna se en viss tillväxt om ett tag där dom sväller till. Efter svullnaden kan det vara fråga om några dagar till någon vecka till skörd. Enligt min smak, en haze tycker inte jag ska få den där karaktäristiska “indica” känslan som en väl mogen bud kan få, utan lite friskare rus 😆

    Lycka till!

    fridens.

  • reaper

    Member
    2009-04-21 at 17:34

    tja
    Fick reda på idag att jag ska till London resten av denna skol termin,
    och jag åker redan nästa vecka.

    måste nu påskynda blommningen om jag ska få ut nått av detta. hur ska jag göra?

Page 3 of 3

Log in to reply.