Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken cef’s första garderob! 600W MH&HPS

  • reaper

    Member
    2008-09-07 at 14:55

    Ser fint ut :) Ska du köra jord ? isafall ett tips byt ut ditt PH test mot en riktig mätare , köpte de där ph kit förut , använde en gång va helt värdelöst så jag slängde den dikert o köpte en riktig mätare :)

    Billigaste PH mätare finns på Willabgraden.se typ en hundring lr nåt , jag åkte dit o köpte min :)

    Bless !

  • reaper

    Member
    2008-09-07 at 15:08

    @Mr_Y wrote:

    Är cooltuben för att kunna ha lampan så nära växterna som möjligt?
    I såna fall tycker jag Sinsemillan har en ganska fin setup med glas skivan där istället, då slipper man extra tub att köra runt med i garderoben, eller tänker jag helt fel nu?

    Både ja och nej. Vi vill självklart kunna välja helt fritt avstånd mellan växter och lampa, men samtidigt är garderoben helt lufttät (nästintill) så vi är väldigt beroende utav att kunna leda ut (luktfri) värme effektivt.

    Skall genast ta en kik på Sinsemillans setup!

  • reaper

    Member
    2008-09-08 at 19:45

    Yay! Grejerna från head-nature ligger på postterminalen. I morgon kl 8 ringer jag dem och ber dem leverera under dagen, så antingen i morgon kväll eller i övermorgon börjar allvaret! Underbart kul ska det bli!

  • reaper

    Member
    2008-09-10 at 09:47

    Idag väckte DHL mig kl 11 och levererade ett ENORMT paket på 25kg. Aldrig i mitt liv har jag fått ett så stort paket förr. Detta innebär att vi nu har all utrustning vi behöver för att börja vegga. Luftfuktare och golvfläkt köpes senare.

    Igår drog jag och beddo även lite elkablar till garderoben, mkt snyggt, ingen som kan misstänka något. Folk som ev kommer undra varför garderoben är låst och har luftkonditionering samt ström kommer få veta att jag hyr ut den till en polare som använder den som serverrum (jag har ruskigt fint bredband). Detta är mkt troligt då jag pysslat väldigt mkt med datorer hela livet. Stealth var ordet ;)

    När jag kommer hem ikväll kommer vi påbörja bygget… detta ska bli ROLIGT!!!

    För övrigt så ‘aktiverade’ vi fröna igår, använder pappermetoden. Satte runt kl 18, kl 9 i morse hade inget hänt. Vill kunna sätta in dem i garderoben så fort bygget är klart :)

    Cheers

  • reaper

    Member
    2008-09-10 at 11:29

    hehe härligt alltid kul att få paket blir som ett barn igen :D.
    fint å seriöst kommer att följas.

    /pz herb

  • bigbanana

    Member
    2008-09-10 at 12:04

    Im a big fan of stealthy setups, and youve got one!

  • reaper

    Member
    2008-09-10 at 12:59

    Tjo cef , ser verkligen fram emot att se hur ert bygge växer sig framåt. Kul att du/ni är så seriösa. Har själv börjat lite smått i min garderob, & det är väldans kul kan jag meddela :P
    Er tråd ska följas, så skynda er med bilder osv. 😈

    Må väl! Adjö

  • reaper

    Member
    2008-09-10 at 13:22

    Låter skit fint :D :D Mera bilder mera bilder ! :D :D

    Bless !

  • reaper

    Member
    2008-09-10 at 20:36

    efter ett par timmar med hårt arbete för att koppla in balasten fläckten och cool tuben så sittar man nu på jobbet.
    har varit en mycket framgångsrik dag idag för vårat projekt och det har tagit ett par riktigt stora kliv, i rätt riktning :)

    cef kommer ganska snart uppdatera tråden med lite mer bilder!

    (postar egentligen bara för att få känna mig delaktig i forums-biten, haha)

    puss

  • reaper

    Member
    2008-09-10 at 20:38

    Som sagt så dök det upp en massa saker från head-nature idag och så fort jag slutade jobbet mötte jag upp beddo för att påbörja “slutfasen” utav vårat bygge. Vi kom längre idag än vad vi räknat med!

    Här har vi lagt våra små WonderWomans i blöt, 24h har de legat nu. Ingen aktivitet synlig. Absolut ingen ko på isen dock ;)

    Såhär kul kan man ha för nästan 300 spänn. Hygrometer! Inte ens sån där sladd så man kan se temp/fuktighet i annat rum

    Här är våran söta fläkt (300-nånting m^3/h), de fyra skruvarna var ett rent helvette att få fast. Har blåmärken i händerna :(

    Då det absolut inte gick att komma på en bra anledning att låna en sticksåg utav päronen fick jag köpa mig en egen. Antar att det ger mig en hel drös manlighetspoäng iaf… 250 spänn bara. Dock utan blad som vi märkte när vi kom hem. Surt!

    Beddo skruvar kontakter, han är inte helt van vid att leka med elkablar men allt går med lite vilja våld och vasselin. Elkablarna vi köpte var f.ö cirka 1cm i diameter och var ett helsike att arbeta med.

    Yay, vi satte tassar på ballasten, det är alltid bra (för någonting)!

    Förutom en sticksåg så köpte jag även en BORRMASKIN, jag känner hur testosteronet börjar flöda bara jag tänker på att jag nu äger en helt egen borr. Detta är ett stort moment i mitt liv. 800 spänn kostade den, men alla män har ju en borr!

    En jävla röra var det utanför garderoben när vi meckade

    Vi gjorde lite mätningar hur vi skulle hänga upp våran cooltube etc, känns som om detta kommer bli kanon! Har en mtk fin lösning med kolfilter fläkt samt cooltube på G, förhoppningsvis är det klart redan i morgon

    Ytterligare en bild på en massa grejer som head-nature skickade oss

    Inget dåligt paket med näring vi fick utav HESI, men det får man nästa förvänta sig för 500 pix

    Dyraste glödlampan någon utav oss någonsin köpt i våra liv

    Kunde inte låta bli att beställa en liten våg, modell 666 SATAN SERIES (haha). 150 spänn, nice o kunna väga lite iaf.

    Strömsladden installerad till ballasten. Av längden att döma förstår ni att den kommer stå brevid förgreningsdosan ;)

    När vi trycker på knappen på förgreningsdosan får vi reda på ifall vi kopplat fel… kanske kommer lampan brinna upp? kanske sprängs ballasten? vi var helnojjiga iaf ;)

    AND WE GOT LIGHT!!! 600W HE-lampa

    Mer ljus-porr, gissa om vi var glada när det fungerade direkt!

    I morgon fortsätter vi, förhoppningsvis kommer vi kunna montera hela ventilationssystemet då samt fästa upp allting så att vi mer eller mindre är helt färdiga med konstruktionen. Sedan fattas bara plantorna.

    Vet att det var en jäkla massa bilder, hoppas ni inte har något emot att det kanske är lite extra bilder som man eg kan vara utan. Personligen gillar jag dock när folk postar mkt bilder, blir mer inlevelse så på något vis. Kommentera gärna, kan helt klart minska bildantalet till nästa gång ifall ni vill.

    Återkommer i morgon!

  • sinsemillan

    Member
    2008-09-10 at 20:46

    För att vara nybörjare är ni förvånansvärt seriösa!
    Från 42w le till detta :D kan bli riktigt jäkla bra!

    Lycka Till ❗

  • bigbanana

    Member
    2008-09-10 at 20:59

    Haha, ja har man råd så… :D

    Inte har ni sparat på krutet direkt. Men jag hoppas att ni är väl pålästa när det kommer till det rent praktiska… :)

    Ja, skruvdragare borde vara standard i varje hem, grattis! Minns när jag köpte min första, det var länge sen. Höll på att uppgradera den i sommras men i sista sekund kände jag att jag inte kunde överge gamla bettan!

    Jag älskar engagemanget och att ni faktiskt vågar!

    Men vad i helvete är det där för lampa!! Den är ju riktigt grotesk!!

    Jag säger lycka till nu, den roligaste biten har ni framför er… :)

  • reaper

    Member
    2008-09-10 at 21:02

    @sinsemillan wrote:

    För att vara nybörjare är ni förvånansvärt seriösa!
    Från 42w le till detta :D kan bli riktigt jäkla bra!

    Lycka Till ❗

    Ja man kan förklara det ganska så lätt:
    Båda två har väldigt mycket dötid på våra händer, bortsett ifrån att jobba så ligger vårat fokus nästan endast på att detta ska bli bra. Och då menar jag riktigt bra.
    Vi tycker båda två att det är extremt kul och lärorikt att ha ett projekt man verkligen kan engagera sig i utöver det vanliga. Detta leder till att vi har lättare för att öppna plånboken och kan investera i bra hårdvara för att göra det så mysigt som möjligt för dom nya kvinnorna i våra liv.
    Sen så sa vi redan från första dagen att om vi ska göra detta, så ska vi fan göra det bra. Inget fjanteri eller halvsatsningar utan vi går in för det till 100%. Sen har det bara rullat på :P

    Förmodligen kommer vi väl misslyckas stenhårt dom första gångerna men vi har iaf en bra grund att stå på för att kanske lyckas nästa gång.

    Men som du precis sa. vi är båda två helt nya på detta och är därför extremt tacksamma för all hjälp och kritik ni kan ge oss. vi älskar all sorts kritik!

    puss puss beddo

  • shivas

    Member
    2008-09-10 at 21:14

    Bananen, är ganska säker på att det är en sunmaster 600w mh. Kort och tjock :D

    Fin setup boys!

  • reaper

    Member
    2008-09-10 at 21:15

    @sinsemillan wrote:

    Från 42w le till detta

    Kan väl kort säga att vi trodde det räckte med att det växte för att det skulle bli fina buds ;) Har mycket att tacka RodTjur för, då det var han som gjorde att vi fick upp ögonen för LE och HPS.

    Som beddo skrev så är detta verkligen vårat projekt #1 just nu, det är verkligen roligt att ha något att gå och tänka och fundera över om dagarna. Inget jäkla world of warcraft som det var tidigare ;)

    Sen jobbar vi båda mer eller mindre heltid så vi har iaf ekonomin (blir ju inte såååå blodigt om man delar på två), dessutom så har vi sparat in hela beloppet på en enda skörd. Får hosta upp nästan 5000kr för 50g grönt av hyffsad kvalitet här. Skall dock aldrig sälja själva, däremot bjuda friskt när vi har vänner på besök etc. Stealth var ordet!

    Tack för alla vänliga och upplyftande kommentarer, det gör det hela mycket roligare!

    Här är en bonusbild, tyvärr kan ni inte se beddos smile när han fått ihop sin första elkabel 8)

    BigBanana: Syftar du på att det var en konstig LE-lampa (den som vi testade, eller den enorma skapelsen som jag fotade i mitt knä?

    @shivas wrote:

    Bananen, är ganska säker på att det är en sunmaster 600w mh. Kort och tjock

    Spot on, sir!

    Take care!

Page 3 of 24

Log in to reply.