Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken cef’s första garderob! 600W MH&HPS

  • rodtjur

    Member
    2008-09-01 at 17:29

    Tror inte du behöver köpa en extra HPS, skulle den gå sönder mitt i blom funkar MH lampan utmärkt!

    Sen är det så att reflektorn som följer med cooltuben oftast är rätt kass (sprider ljuset dåligt) så köp en hammarslagen aluminiumplåt (eller vad det heter) på Bauhaus, alt köp en från H-N
    http://www.head-nature.com/04174-47X42-HAMMER?id=2LefknWp&mv_pc=316

    Återigen, Lycka till!

    Puss & kram

  • reaper

    Member
    2008-09-01 at 19:54

    Nordic Grow:

    8x Mylar reflektor 100 x 125 cm

    Finns nått som heter “Anti detection Foil ” på H&N, i princip samma som NG’s, kanske lönar sig att köpa deras då du slipper frakten från NG.

  • reaper

    Member
    2008-09-01 at 19:59

    Inga bilder i bildbanken? 8)

    Men jag önskar er en lyckad odling!

  • reaper

    Member
    2008-09-01 at 20:29

    varför inga bilder?

  • distorted

    Member
    2008-09-01 at 21:14

    @Halogen wrote:

    varför inga bilder?

    Det kommer ju att komma så fort dom får hem alla grejjer.

  • reaper

    Member
    2008-09-01 at 21:32

    skola bli väldans intressant att följa den här tråden, då jag ligger i startgroparna med ett liknande projekt utan tidigare expertis av inomhusodling

  • reaper

    Member
    2008-09-02 at 17:00

    Exhaust – Fan Kit 355 m³/h – 125mm Le Filtre 1 169.95€ 169.95€
    Cool Tube – Kit Flowering Stage – Ø125mm 600 W 1 119.95€ 119.95€
    Sunmaster 600W light bulb 1 59.95€ 59.95€
    HESI Starter-Kit Soil 1 45.50€ 45.50€
    Stonewool (Rockwool) Block 10 x 10 x 6.5 cm 12 0.50€ 6.00€
    pH Test Kit, ca. 400 tests 1 7.70€ 7.70€
    Duct Hose Clamp up to 165mm 4 2.50€ 10.00€
    Proscale Satan 666 – 0,1g to 666g 1 19.95€ 19.95€
    Textured aluminium Reflector 50 x 42cm + E4 socket 1 12.50€ 12.50€
    Mounting for Reflectors – Chain Set 1 4.89€ 4.89€
    Aluminium Duct Hose 127mm 1m 1 2.35€ 2.35€

    Då var det beställt… nu är det bara den oändliga väntan kvar ;) hoppas mylaren kommer snart iaf så vi kan börja inreda garderoben och ha det klart tills övriga delar dyker upp! Någon som vet hur snabbt headshop skickar sina grejer?

    Förresten, bör man “isolera” garderoben med plast på alla väggar för att förhindra fuktskador? Eller räcker det med mylar?

  • reaper

    Member
    2008-09-02 at 19:37

    Hejsan alle hopa, ville bara introducera mig själv.
    Det är då jag som är “kompisen” i det här bygget och delar denna uppgift med exakt samma passion och extas som mr cef gör :)

    Cef och jag ska göra vårt bästa för att hålla er underättade med finfina bilder och information om hur det går för oss.
    Vi hoppas dessutom med massor av kritik och hjälp ifrån nyfikna “troll”.

    Mvh // beddo

  • reaper

    Member
    2008-09-06 at 20:14

    Då var det äntligen dags för en update gällande vårat projekt! Leveranserna av prylarna tog inte särskillt lång tid, utan igår kom både våran mylar samt frön på posten. Vi saknar just nu bara paketet från head-nature som ligger på någon post-terminal någonstans.

    Eftersom båda var lediga idag så vi bestämde oss för att göra iordning allt som går att göra iordning tills det att vi ska installera fläkt+luftkanaler samt belysning. Ska bli intressant att mecka med all el, då ingen av oss är så jädras hemma vad det gäller sådant. Litar fullt ut på att ni kan hjälpa oss om det krisar ;) (kan man ha en dimmer till fläkten? vore nice o kunna sänka/höja för att reglera temp). Anyway, folk har ifrågasatt denna trådens tillhörighet i bildsektionen, nu är det dags att leverera! Har dokumenterat allting rätt så noga ;)

    Här är då garderoben som vi skall jobba med! Ser inte mkt ut för världen nu, men vänta bara…

    Här ser vi första steget, inplastning utav golvet. Eller, först fick vi såklart städa ur garderoben och dammsuga den men sedan började vi med golvet. Låg nån ful plastmatta underst, men den skall likväl kläs in med plsat!

    Här ser vi en bild på hur taket ser ut innan arbetet påbörjades. Stången där det tidigare hängt jackor och dylikt är tämligen robust så kommer inte vara några problem att hänga en lampa i den! Några krokar på väggarna fanns också vilket ofc inte skadar!

    Lite irriterande rörledningar gick i garderoben. Kallvatten verkar det som. Kanske kan göra någon fuling ifall man vill göra hydroodling i framtiden? ;)

    Första mylaren uppsatt, det blev dörren som blev först ut. Visst blev det fint?

    Beddo jobbar stenhårt med att fästa mylaren vid golvlisten. Hans rygg är precis lika svettig som den ser ut, det var inte precis kallt i rummet!

    Helt färdigt arbete, golvet inplastat, mylaren uppsatt på väggarna så pass högt att det når lampan. Ingen poäng att sätta mylan över lampan då det knappt kommer reflektera någonting. Heller ej i taket.

    Annan vinkel

    Helt vanlig garderob!(med lås!)

    Detta var allt för denna gången. När våran leverans för head-nature anländer blir det självklart ny och lika detaljerad uppdatering! Kan även passa på att varna för billiga häftpistoler. Köp en för några hundra ist för en för en hundring. Med den billiga fick vi fast kanske vart tredje häftstift. Sen efter ett tag fastnade ett stift i den som vi inte fick bort, vi monterade isär den för att fixa till den. Tyvärr fick vi ej ihop den igen :( Som tur var finns det vänner så inte snålar med sina verktyg så vi fick en riktigt bra häftapparat och då satt minsann varenda häftklammer!

    So long!

    // cef & beddo

  • reaper

    Member
    2008-09-07 at 06:53

    Riktigt stiligt må jag säga. Detta skall följas.

    /HundFot som är tillbaka från skuggan

  • reaper

    Member
    2008-09-07 at 13:20

    Väldigt intressant, hoppas resten av materialet kommer snart så vi får se hur det blir!

  • reaper

    Member
    2008-09-07 at 13:27

    Tack för de snälla orden :) Man får söka lite bekräftelse och beröm här på swecan när man inte kan berätta för någon om vad man pysslar med och hur mkt tid man lägger på det!

    cheers

  • _blazeriddim_

    Member
    2008-09-07 at 13:47

    Ultimata stealth garderoben! Gör något riktigt bra av denna vackra garderob nu! 😆
    Lycka till

  • reaper

    Member
    2008-09-07 at 14:29

    @_blazeriddim_ wrote:

    Ultimata stealth garderoben! Gör något riktigt bra av denna vackra garderob nu!

    det kan du ge dig på att vi ska göra vårat bästa för ;) ni skall icke bli besvikna.

    En liten fundering har uppstått dock. När vi skall montera ventilationen; Självklart skall man ha luftintaget vid golvnivå och där har vi också ett perfekt ställe att ha det på. Värre är det när det gäller utblås. Vi kommer naturligtvis att få borra lite hål. Se bild:

    Det svarta hålet på bilden är där luften kommer att komma in. De röda hålen (nummer ett och två) är potentiella utvägar för den varma luften (kolfilter->fläkt->cooltube->ut). Frågan är då, skulle det fungera bra att välja hål nummer ett? Det skulle göra jobbet ganska mkt enklare och öka diskretionsfaktorn rejält, medans hål två skulle kräva mer borrande och mer jobb i allmänhet. Hål två är alltså i rummet brevid garderobsrummet. Tips mottages tacksamt!

    MVH

  • reaper

    Member
    2008-09-07 at 14:54

    Är cooltuben för att kunna ha lampan så nära växterna som möjligt?
    I såna fall tycker jag Sinsemillan har en ganska fin setup med glas skivan där istället, då slipper man extra tub att köra runt med i garderoben, eller tänker jag helt fel nu?

    Edit: Med tub menar jag röret som går kolfilter-cooltube-utsug. Man kan ju slippa det om man hoppar cooltuben. Men jag spekulerar bara, har själv aldrig odlat.

Page 2 of 24

Log in to reply.