Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken cef’s första garderob! 600W MH&HPS

  • reaper

    Member
    2008-09-27 at 16:56

    Nu jäklar växer det! En rejäl skillnad på bara två dagar! Naturligtvis är batterierna i kameran slut, men förhoppningsvis kommer det upp bilder i morgon. Börjar bli riktigt hoppfull ;) Plantorna ser för övrigt friska ut (även om två är väldigt små), de mindre har t.om börjat växa på sig lite med.

    Happy times!

  • reaper

    Member
    2008-09-27 at 18:05

    Hej !

    Planterade nyligen en liten clone i 6,5 L kruka, lätt fuktig jord, vattnade inte på 3v utom lite,lite, närmast roten. Mina vuxna plantor i samma krukor behöver ca 1L/dag. En stor kruka med inget som dricker tar mycket lång tid att torka, var försiktig. Vanligaste CB döden är övervattning=syrebrist i rötterna. När krukan känns lätt är en enkel metod. Bokför allt noga för varje planta, att inte bokföra, är mitt största misstag.

    Ha Kul.

  • reaper

    Member
    2008-09-28 at 15:56

    @Stonehead wrote:

    Hej !

    Planterade nyligen en liten clone i 6,5 L kruka, lätt fuktig jord, vattnade inte på 3v utom lite,lite, närmast roten. Mina vuxna plantor i samma krukor behöver ca 1L/dag. En stor kruka med inget som dricker tar mycket lång tid att torka, var försiktig. Vanligaste CB döden är övervattning=syrebrist i rötterna. När krukan känns lätt är en enkel metod. Bokför allt noga för varje planta, att inte göra det är mitt största misstag.

    Ha Kul.

    Tack för tipset! Just nu gör jag som så att jag har en liten vattenkanna (strålen som kommer ut är typ 0.5cm i diameter. Jag vattnar runt och vid blomman samtidigt som jag räknar till sju. Därefter vattnar jag nästa blomma. Har inte sett några tecken på övervattning än så länge, eller det kanske är sådant som inte syns utan att plantorna bara dör helt hux flux?

  • reaper

    Member
    2008-09-28 at 17:13

    Ser väldigt fint ut nu tycker jag! Keep it up och fixa mer bilder!! :D

  • reaper

    Member
    2008-09-28 at 21:49

    jag vill inte sitta på jobbet nu, jag vill hem och kela med mina damer!!! saknar dom

  • reaper

    Member
    2008-09-30 at 15:58

    Till och med den minsta av våra små plantor börjar ta sig rejält, hoppet finns kvar!

    Näst minsta börjar även den ta sig riktigt fint, finns hopp där med!

    Här är den näst största plantan, växer så det knakar! Ställde en blompinne då den hade lite tendenser att växa på snedden. Har en fläkt som blåser på den konstant, så den borde få en stark stam

    Och så var det dags att prestentera… VÅRAN STOLTHET! Hon växer som ett muterat ogräs och man ser verkligen skillad från dag till dag. Hon verkar stormtrivas under nuvarande förhållanden. Kanske dags o FIM:a henne snart?

    En annan vinkel på samma flicka

    Kanske börjar det äntligen ge lite resultat att ha en 600W MH? :)

  • monsterkiller

    Member
    2008-09-30 at 16:39

    Kul för er att det börjar braka loss :)
    Hoppas de fortsätter frodas :)

  • hubert

    Member
    2008-09-30 at 21:24

    Ser riktigt fint ut..

    keep it up!
    ,bless

  • reaper

    Member
    2008-09-30 at 22:14

    Nu börjar det hända grejor :)

    keep on

  • reaper

    Member
    2008-10-01 at 15:11

    Dags för en liten update igen, nöjer mig med de två största denna gången då det är framförallt där man ser skillnaderna. Vad jag kan se så är det dags att toppa/FIM:a den största? (bilden nedanför) Vad säger ni om saken, bör man vänta eller är det bara tuta o köra?

    Planta nummer två anser jag ser lite konstig ut. Känns som om bladen är lite “spinkiga”. Står allt rätt till?

    Kanske är löjligt att ens fundera på om det är något fel på den plantan för att några blad ser lite smala ut. Jag börjar känna mig som människorna på familjeliv.se “min treåring vill inte äta sallad, borde vi åka till sjukhus med honom eller finns det någon huskur man kan använda sig av?”. Usch. För er som inte känner till familjeliv skall jag presentera en länk som väldigt utförligt ger en objektiv bedömning utav sidan.

    http://gammalhardrockare.blogspot.com/2008/03/familjeliv-roliga-debatter-och.html

    Börjar för övrigt bli smått panik här. Verkar som om den sista gräskranen är bustad så nu har vi tamejtusan inte kunnat röka lite fredspipa på över två månader. Nästan sugen på att klippa ner plantorna, köra dem i en mixer och torka pulvret i ugnen bara för att få något att röka :(

  • monsterkiller

    Member
    2008-10-01 at 15:58
  • reaper

    Member
    2008-10-01 at 17:30

    Nope, den hade jag inte sett! Tack för tipset, mkt nyttig info. Blir antagligen toppning i morgon ifall nerverna klarar det.

  • reaper

    Member
    2008-10-01 at 18:00

    Prova FIM:a, det värsta som kan hända är antingen några avklippta blad eller en bra toppning.

  • reaper

    Member
    2008-10-01 at 22:24

    Detta kommer bli superbra! följer tråden! 😆

  • Ryder

    Member
    2008-10-02 at 07:12

    Tycker självklart ni skall köra på FIM’ning! Det värsta som kan hända är att det blir en toppning… :)

Page 12 of 24

Log in to reply.