Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken [Cataract Kush][Jord][0,36 m²][240W LED + 400W HPS][BLOM]

  • sodapop

    Member
    2011-10-09 at 14:45

    m disco känsla 😉

    Beskär du dem så hårt?

  • darkwithin

    Member
    2011-10-09 at 15:41

    @sodapop wrote:

    m disco känsla 😉

    Beskär du dem så hårt?

    jag har inte bråttom så jag inbillar mig att plantan blir starkare av det. ^^

    tänkte dra hem en 250w cfl lagom till blom för extra kraft. samt lite fladdermusbajs.

  • tazmanian

    Member
    2011-10-09 at 15:45

    guano, är de bra gödsel de hehe :)?

  • darkwithin

    Member
    2011-10-09 at 15:52

    typ 0,14,12 eller va de 0,14,7 nått sånt iaf.

    tycker det låter spännande.
    Som sagt första gången jag odlar, så vet inte direkt mycket om vilka näringar eller hur mycket som funkar.
    Det kommer väl med tiden.

    (se näringsguiden https://swecan.org/modules.php?name=News&file=print&sid=9 för full innebörd.)

  • spruk

    Member
    2011-10-09 at 16:50

    Är det den här modellen du har köpt?
    Den är extremt prisvärd i så fall. Jag förstår knappt hur det är möjligt att få några marginaler då den använder Cree LED:ar.

    Jag är väldigt nyfiken på hur den är konstruerad. Om du orkar vore det jättekul med makrobilder på LED:arna när den är avstängd (för att se vilken Cree-modell det är exakt) samt några bilder med kåpan av så att man kan se hur konstruktionen ser ut med kylfläns och hur LED:arna är monterade.

    Det här kan bli en riktigt intressant odling mycket bättre resultat än med Kina-UFO:na vi har sett förut :)

  • darkwithin

    Member
    2011-10-09 at 17:14

    @spruk wrote:

    Är det den här modellen du har köpt?
    Den är extremt prisvärd i så fall. Jag förstår knappt hur det är möjligt att få några marginaler då den använder Cree LED:ar.

    Jag är väldigt nyfiken på hur den är konstruerad. Om du orkar vore det jättekul med makrobilder på LED:arna när den är avstängd (för att se vilken Cree-modell det är exakt) samt några bilder med kåpan av så att man kan se hur konstruktionen ser ut med kylfläns och hur LED:arna är monterade.

    Det här kan bli en riktigt intressant odling mycket bättre resultat än med Kina-UFO:na vi har sett förut :)

    Spruk, det är precis en sådan jag har köpt fick hem den till sverige för runt 2600 totalt, frakt och tull inräknat.

    ska låna en bättre kamera och dissikera den när det finns tid.
    blir nån gång i veckan isf.

    jag hoppas på bra resultat jag med :P

  • dudin

    Member
    2011-10-10 at 06:16

    Kul med en LED med lite kräm i. Sitter själv på ett kina ufo.

  • puffovich

    Member
    2011-10-10 at 10:22

    Ja det här ska bli spännande att se :)

    Hur kommer det sig att du valde ju den strainen du har gjort till din första odling, bara allmänt nyfiken ;)

  • darkwithin

    Member
    2011-10-10 at 11:34

    @Dudin
    Jo men det kassa med led tekniken är att den inte värkar va så bra på att vegga. funderar därför på att inhandla nån le growlight.
    Hur funkar 90wattaren?

    @Puffovich
    Fick Dna genetics refererat i irc och kollade runt lite där, ville köra nån jag inte sett någon odla förut.
    Dessutom så har den ju två feta legendarer i generna, OG och LA!
    Indica är fett. 99% :P

  • dudin

    Member
    2011-10-10 at 14:06

    Jag skulle nog säga precis tvärtom. Bra till vegg svårare att få feta buds, att komplettera med kompaktlysrör tror jag är mkt bra idé. Kör en grow nu som ligger i bildbanken, ligger dock efter din.

  • darkwithin

    Member
    2011-10-10 at 14:40

    jo va inne och kollade, ser riktigt fint ut! :P

    känns som att dom inte sträcker på sig så mkt, får se längre fram, kommer att vegga ett tag till.

  • dudin

    Member
    2011-10-10 at 14:45

    Det är just avsaknaden av stretch som är det som är bra tycker jag. Men kolla kompaktlysrör. Starka och tar väldigt lite plats. Billiga ballaster finns att köpa på ebay typ en hundring med frakt. Finns fina odlingar med kompaktlysrör på icmag tror de heter typ ppl.

  • aztek

    Member
    2011-10-10 at 14:59

    ppl? inte.. CFL – compact flourescent light. eller något liknande! (ursäkta min engelska)

    var så god :)

  • darkwithin

    Member
    2011-10-10 at 15:08

    jag hade tänkt CFL in i en 40 sockel.
    kostar 700 spänn för 250 watt. och ljusspridningsplåt kan man ju bocka till själv.

  • allanballan

    Member
    2011-10-10 at 15:21

    varför inte en HPS 250w sen?
    Det är ju knappt någon prisskilnad!?

Page 1 of 10

Log in to reply.