Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Bushodling på 128cmX58cm, krukstolek??

  • Bushodling på 128cmX58cm, krukstolek??

    Posted by hemoglobin on 2008-05-21 at 04:13

    Tjena
    Har bestämmt mig för att köra en bushodling istället för sog
    slog ut väggen mellan 2 grderober för att få en rejäl yta

    YTA: 128cm på längden och 58cm bredd

    Tittade på swegrows krukor och den på 10l eller är det 11
    och jag kan ju trycka in 10st sånna.

    Köpt dock bara 5st frön från nirvana feminized wonder woman

    100% Feminized

    Wonder Woman is another new high volume production skunk. Fresh genetics make it possible to achieve over ½ kilo per square meter! Rock hard buds are easy to trim. The smoke has a classic rich skunk flavor accompanied by a fairly long lasting buzz.

    Plant type: Best suitable for indoor growing.
    Plant height: Medium- Indica/Sativa mix
    Stoned or high?: Stoney yet high- Allround Buzz
    THC level: Medium 8-15%
    Flowering Weeks: 8/10
    Yield (Sea of Green on one m2) : 450-550
    Harvest Month: 9/10
    Grow difficulty: Moderate

    Nu till frågorna
    Har bara 1st 400w HPS samt 1st 125LE röd

    Kommer det att räcka med dessa två, kan ju sätta LE med dess reflektor precis över topparna på de sissta 2 i ledet.

    Fråga nr2: När jag har en odling där längden är större än bredden, ska jag ha reflektorn med vingarna spriddandes utåt i längdriktningen för att spridda ljuset maximalt.

    Vill ha ut minst 40gr torkade buds per planta men hellre sammanlagt 500gr.

    Kommer nog att välja substral som vegg gödning men köpa Hesi eller Atami blomningsgödning + pk 13-14 i blomm.

    Vad tror ni om detta, visst 400gr bör jag väll få ut som minst

    MVH Johan

    replied 15 years, 12 months ago 2 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • stol

    Member
    2008-05-21 at 09:23

    De kommer nog bli bra med en 400w på de utrrymmet.

    Använd 11L krukor om du ska köra bush, börja i mindre å gå uppåt.

    Räkna absolut inte med att få ut 400g på första odlingen, det är 1g/W och de är inte helt lätt att få ut det, behövs en känd yielder och sticklingar från den för att uppnå de i stort sett. Om du kollar runt på forumet så e de inte allt för många som får ut så mkt, speciellt inte på första skörden.

    Om du vill ha ut maximalt så börja med att kpa riktig näring anpassad för cb, inte substral.

  • thaismack

    Member
    2008-05-21 at 14:45

    använd så många krukor du kan för kunna fylla upp utrymmet så det ser ut som en grön gräsmatta så fort som möjligt. sen som talaren ovan det kommer bli svårt att få ut 1g/watt i jord samt att du inte känner din strain. sätt reflektor på längden.

Log in to reply.