Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken blue cheese, 400w söndrig cooltube!

  • blue cheese, 400w söndrig cooltube!

    Posted by fellman on 2010-02-22 at 18:10

    Tja
    Här kommer lite bilder på “någons” odling, har inte haft kamera från början så bilderna börjar från 3 veckor i blom.

    Utrustning: 120×120 growtent
    Belysning: 400w hps från början till slut
    Ventilation: kanalfläkt + kolfilter + bordsfläkt
    Frön: 10st femmade blue cheese sått direkt i jord, varav 10st tjejer kom upp.
    Näring: Hesi Kit för jord

    Enjoy! =)

    replied 13 years, 3 months ago 19 Members · 52 Replies
  • 52 Replies
  • grabben

    Member
    2010-02-22 at 20:31

    Gött jobbat :) Kan du bjuda på en bilder så man ser utrymmet lite mer o hur
    du har de där inne? Bilder lite längre ifrån. Vad är de för jord du har
    planterat i?

    Låt tråden inte dö ut :) “Go green”

  • fellman

    Member
    2010-02-23 at 05:29

    Hej!

    Jo ja försökte men jag hade allt för stort objektiv för att fota utrymmet, ska göra nytt försök idag.
    Det heter väl typ något liknande som Homebox XL silver growtent kit 400 Watts cooltube, där är all info om mitt utrymme i princip, jorden är vanlig innomhus blomjord blandat med perlit och leca, tror tyvärr inte att det är nån vits att jag tar reda på vilket märke det var på jorden p.g.a. att jag bor inte i sverige och har knappast samma sorters jord.

    peace!

  • fellman

    Member
    2010-02-23 at 05:31

    Btw det där tält “kittet” så är från head&nature om du vill kolla på det!

  • sweetsativa

    Member
    2010-02-23 at 07:28

    Ser kanonfint ut! Är du nöjd med tältet från Head&nature?

  • fellman

    Member
    2010-02-23 at 08:07

    Tack=)

    jaa tältet är fint, enda felet var att min cooltube var sönder från frakten, hade inte tid att fota och skicka bilder till h&n för jag ville ha igång allt samma dag ja fick det, men jag + polare har beställt därifrån flera gånger och det har aldrig varit några problem.
    De lär ska skicka ny produkt mot fotobevis!!!, men ack så lat man är! =P

    P.S. ska bli kul att se hur 400w klarar 10st plantor!?!?!? va tror du/ni?

  • mrgreen

    Member
    2010-02-23 at 09:49

    10 plantor på 400w? Njae det funkar ju givetvis men knappast optimalt.
    Kör själv med 3 plantor på 60x60x140 yta och 400w HPS, känner nästan att jag hade velat gå upp till 600w!

    Men det är ju alltid plånboken som styr.. 🙄

    I vilket fall, så ser det riktigt fint ut! :hemp:

    Peace

  • fellman

    Member
    2010-02-23 at 10:41

    Jo ja vet att det inte är optimalt, men hoppas på att blomman blir potent för det!

    Ville inte satsa på 600w pga strömförbrukningen, men funderar kanske på att köpa en till 400w till nästa gång, hmmm kom nu att tänka på vilket som lönar sig till mitt utrymme, 2x400w eller 1x600w?

  • reaper

    Member
    2010-02-23 at 13:07

    Fint! Det blir nog bra det där ska du se. :D

    Var har du köpt Blue Cheese? Läste lite om dem och de verkar riktigt intressanta faktiskt. =)

  • billball420

    Member
    2010-02-23 at 13:26

    Det går bra att odla 10 plantor med 400W. Det blir väl ingen industriodling, men för en hobbydito duger det utmärkt.

    bill

  • fellman

    Member
    2010-02-23 at 16:06

    @BlazeIt wrote:

    Fint! Det blir nog bra det där ska du se. :D

    Var har du köpt Blue Cheese? Läste lite om dem och de verkar riktigt intressanta faktiskt. =)

    Jag har köpt dom från everyonedoesit.co.uk och de verkar faktiskt som en bra strain, me tanke på att ja sådde 10st femmade och blev 10 kvinnor + att de verkar stryktåliga.!

  • grabben

    Member
    2010-02-23 at 19:15

    @Fellman wrote:

    Jo ja vet att det inte är optimalt, men hoppas på att blomman blir potent för det!

    Ville inte satsa på 600w pga strömförbrukningen, men funderar kanske på att köpa en till 400w till nästa gång, hmmm kom nu att tänka på vilket som lönar sig till mitt utrymme, 2x400w eller 1x600w?

    Du får mest effekt utav en 600w hps. Då menar jag hur mycket den leverarar per w. En 600 får man mest utan av alla olika bulbar.

    Märket av jord behöver jag inte veta då :) Om du odlar för eget bruk så kommer en 600w täcka dina behov, om du inte röker som en.. jag vet inte vad..

    Lycka till o ha de gött!

  • fellman

    Member
    2010-02-24 at 09:51

    Här kommer lite bilder på utrymmet!

  • jippi12

    Member
    2010-02-24 at 10:17

    ser jäkligt bra ut är avis som fan!
    tältet är ju bra gömt med :)
    var köpte du dina blue cheese?

  • fellman

    Member
    2010-02-24 at 11:18

    Tack=)

    Som jag skrev här tidigare så är dom från everyonedoesit.co.uk där finns typ alla frön.

  • fellman

    Member
    2010-02-25 at 07:57

    Ack vad skall ja göra åt ett par plantor som fått kvävebrist, försökt läsa vad man kan göra men hittar inga lösningar…. bloomcomplex har ju kväve i sig men ja läste nånstans att man inte ska öka näringar pga kvävebrist. tips plzzz….

Page 1 of 4

Log in to reply.