Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Blir LR x LR 100% autoblommande?

  • Blir LR x LR 100% autoblommande?

    Posted by reaper on 2006-03-18 at 12:34

    Joint Doctors LR är (tror jag) 100% autoblommande. Om man gör en fröodling av dessa plantor, blir då avkomman autoblommande till 100%? Eller är det bara en viss andel som blir autoblommande? Det finns visst ett par danska fröbanker som säljer egna LR-fröer, alltså inte från Joint Doctor.

    Det finns väl också några till 100% autoblommande strains, som Master Low och Ruderalis Indica – hur blir det om man gör fröodlingar av dessa?

    replied 18 years, 1 month ago 3 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • osopolar

    Member
    2006-03-18 at 15:01

    LR X LR blir 100% AF
    Masterlow x Masterlow blir 100% AF

    Ruderalis indican är bara till viss del autoblommande men två autoblommande föräldrar bör ge av viss avkomma med autoblommning

  • reaper

    Member
    2006-03-19 at 02:34

    Tack Oso, bra att veta. Yr da mon när det gäller autoblom! Vilka strains är det som autoblommar till 100 % egentligen, är det bara LR och vissa LR-korsningar, eller finns det andra också?

  • maja

    Member
    2006-03-19 at 19:51

    Ja det finns andra, kommer inte ihåg några i huvudet med det står ju självklart på fröshopen. Finns sökfunktion på nästan alla vad jag har sett så det borde gå att söka på.

    Men tycker det är för mycket snack om autoblommande, leta efter en strain som du tycker ser bra ut och har ett tufft namn och köp! Det är så det borde gå till för alla tycker jag. 😆 Fast ja okej då man kanske är ute efter en speciell egenskap, men då går det som sagt att söka. 8) Peace

  • reaper

    Member
    2006-03-26 at 23:43

    @maja wrote:

    Ja det finns andra, kommer inte ihåg några i huvudet med det står ju självklart på fröshopen. Finns sökfunktion på nästan alla vad jag har sett så det borde gå att söka på.

    Jag har sökt nästan till världens ände efter 100 % autoblommande strains. Jag har kommit fram till att det finns 3 strains som är 100 % autoblommande (inomhus alltså) och som finns ute på marknaden:

    1) Lowryder
    2) Master Low (LR-hybrid)
    3) Power Stout (LR-hybrid).

    Tipsa gärna om andra…

Log in to reply.