Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Biltemas ”klädgarderob”tält” 179kr & 99kr.

  • Biltemas ”klädgarderob”tält” 179kr & 99kr.

    Posted by jamaicanrastafari on 2009-08-27 at 16:03

    Tjena. Kollade igenom Biltemas katalog idag.
    ”Fick den idag oxo”
    Ville bara tipsa. Fast då får man klippa ventilatiosn hål själv.

    Kolla in sidan 346. Klädgarderob / tält ( 150 x 75 x 50 ) för 179kr.

    78237198.png

    Finns dessutom 126 x 37 x 48 för 99kr. På samma sida.

    29171479.png

    replied 12 years, 10 months ago 7 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • reaper

    Member
    2009-08-27 at 18:01

    Tänkte köpa den och använda som torkkammare, blev dock inte av 😳
    Vad är det för material?

  • reaper

    Member
    2009-08-27 at 18:36

    biltemagarderob.jpg

    saxade den ur biltemas katalog XD Ser ju perfekt ut faktiskt :) Frågan är väl om den är ljustät nog, fast ljusisolering gör man ju ändå. Undra hur stabil den är om den tål upphängning av kanalfläkt och cooltube.. Eller så får man köra lite enklare LE odling i den där :)

    Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

  • marijuanafarmer

    Member
    2009-08-27 at 19:06

    Med 16mm stålrör ska den klara vikten för fläkt och tube.

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-08-27 at 20:18

    Blev super glad att det var så billigt men bredden va för stor.

    Men jag undrar den för 99kr. Har aldrig hört talats om det materialet. Va e det för nåt?
    Kan man skada det med vatten håller det typ 200W o lite data fläktar?

  • sinsemillan

    Member
    2009-08-27 at 21:37

    Jag har odlat i en sån där blå, var nog 3-4 år sen körde mamma och kloner under lysrör. Minns att jag fick hålla på och modda en del innan den fungerade. För det första är den inte ljustät för fem öre, lyser igenom som en lampskärm. Botten består av en tunn masoniteplatta som hänger i tyget och går inte att ställa krukor direkt på utan jag fick palla upp med massa böcker under för att det skulle funka. Annars fungerade den väl ok, var lite jobbigt att komma åt då den inte går att öppna nertill så jag slängde ut den efter en omgång. Som vanligt med biltemas prylar rätt smäckig kvalitet.

    jamaicanrastafari wrote:
    Blev super glad att det var så billigt men bredden va för stor.

    Men jag undrar den för 99kr. Har aldrig hört talats om det materialet. Va e det för nåt?
    Kan man skada det med vatten håller det typ 200W o lite data fläktar?

    Canvas är ett kraftigt väv tyg som man gör typ segel och markiser av, så tål lite vatten men hög luftfuktighet under längre tid så kan den nog börja mögla.

  • joakim

    Member
    2009-10-08 at 20:45

    Ni tipsar inte enbart varandra om garderoberna. Folk som vill använda garderober för klädförvaring hittar också hit. Det kanske finns någon här på forumet som kan extraknäcka som recensent?

    Quote:
    I synnerhet Biltemas stora garderob verkar ha fler användningsområden, än enbart klädförvaring, att döma av forumet hos Swecan.

    http://vildhunden.wordpress.com/2009/10/05/kladgarderob-i-tyg/

  • jamaicanrastafari

    Member
    2009-10-16 at 18:53
    joakim wrote:
    Ni tipsar inte enbart varandra om garderoberna. Folk som vill använda garderober för klädförvaring hittar också hit. Det kanske finns någon här på forumet som kan extraknäcka som recensent?

    Quote:
    I synnerhet Biltemas stora garderob verkar ha fler användningsområden, än enbart klädförvaring, att döma av forumet hos Swecan.

    http://vildhunden.wordpress.com/2009/10/05/kladgarderob-i-tyg/

    Hehe :D 😆

  • eox

    Member
    2011-06-13 at 09:26

    var med inne på biltemas skit, för den garderoben jag har nu är förliten och läker in ljus så detta verkar juh inte vara lösningen,

    här kommer de jag nog satsar på för 300kr på jysk

    http://www.jysk.se/4/520/3600995/a/catalog

    vad tror ni om den?

  • nisse_hult

    Member
    2011-06-13 at 10:25

    Den åker jag å köper direkt efter jobbet. Bra tips.

    Edit: köpte 2st :)
    Får staga upp den dock, då baksidan är vanlig tunn skiva…

    Edit igen:

    Man får med 1st “stag” för att hänga galgar etc på. Denna tar MAX 10kg enligt manualen. Det är väl helt ok. Den tänker jag ta bort och då är det helt ostagat men man får med lite vinkeljärn också (läs 2st).
    Man måste nog faktiskt regla upp den lite bättre om man skall ha såpass tunga saker som vi har.
    Sedan vet jag inte hurpass bra fläktar osv kommer sitta i den bakre tunna 2 delade skivan…

    Håller på att bygga upp den ena nu och om ni köper denna så slarva inte någonstans. Banka i pluggen ordentligt för annats blir det problem!
    Dessutom jag limmar jag ihop det med trälim för det känns lite ostabilt annars.

Log in to reply.